הרכישה על ידי איסתא ספורט תואמת את האסטרטגיה של חברת האם, איסתא בע״מ, לפיתוח והשקעה בורטיקלים נוספים בתחום התיירות ויצירת מוצרים תוכן ייחודיים ואטרקטיביים

איסתא ספורט, חברת תיירות התוכן הגדולה בישראל בהובלת המנכ"ל עדו ווג, מודיעה על רכישת 100% מחברת אקו טיולי שטח בעסקה בשווי 10 מיליון ש"ח. הרכישה מרחיבה את תחומי הפעילות של החברה אל עולם טיולי השטח, המסעות והטיולים הגיאוגרפיים – תחום שבו מגלגלת תעשיית התיירות הישראלית מחזור שנתי של כ-700 מיליון ש"ח.
אקו טיולי שטח, אחת החברות הוותיקות והמנוסות בתחום הטיולים הגיאוגרפיים בישראל, פועלת כבר למעלה מ-30 שנה ונחשבת לשחקנית מרכזית בשוק, לצד החברה הגיאוגרפית (בבעלות "אופקים") ו"פגסוס" (בבעלות "קשרי תעופה"). הרכישה בידי איסתא ספורט מסמנת כניסה משמעותית של החברה לתחום מבוסס עם קהל מטיילים נאמן, ומרחיבה את היצע החוויות שהיא מציעה ללקוחותיה.
אקו טיולי שטח מתמחה בתכנון והובלת מסעות גיאוגרפיים ליעדים מגוונים ברחבי העולם: מאפריקה ודרום אמריקה, דרך מזרח אסיה ועד איסלנד, הקוטב הדרומי והקוטב הצפוני. החברה מציעה מגוון רחב של טיולים מאורגנים, בהם טיולי טבע ותרבות, שייט, טיולי רכבות, מסעות משפחתיים וטרקים, המותאמים לקהלים שונים ולכל קבוצות הגיל.
מחירי החבילות שתציע איסתא ספורט במסגרת הפעילות החדשה יעמדו על כ-2,000 עד 15,000 דולר לאדם, בהתאם ליעד ואופי הטיול, ויכללו לינה, ארוחות, הדרכה מקצועית וציוד נלווה. רוב הטיולים נמשכים בין 10 ל-17 ימים, ומיועדים לקבוצות של כ-12–18 משתתפים.
לדברי עדו ווג, מנכ"ל איסתא ספורט: "אנחנו שמחים לצרף את אקו לקבוצת החברות שלנו, שלכולן קו מנחה ברור – כולן מספקות חוויה, איכותית וייחודית, שמייצרת אימפקט. בשנים האחרונות הולכת וגוברת המגמה במרכזה הלקוח לא רוצה לצאת מהשגרה ולחזור אליה לאחר חופשה, אלא לשנות את השגרה שלו בעזרת נסיעה ייחודית, כזו שמייצרת משמעות ושינוי גם בשגרה היומיומית. כשאתה רץ מרתון, אתה מתכונן חצי שנה לפחות, כשאתה טס לחופשת גלישה, אתה מאמץ תחביב חדש לחיים שלך. גם כשתחזור מבהוטן, או מטיול משמעותי באפריקה, אתה תיקח איתך דברים משמעותיים לשגרה שלך. בגלל זה רכשנו את אקו".
איסתא ספורט פועלת כבר למעלה מ-25 שנה ומתמחה בתיירות תוכן, עם חטיבות פעילות בתחומי הספורט, המוזיקה, הפסטיבלים, הסקי וההפקות. הרכישה של אקו טיולי שטח מצטרפת לשורת מהלכים שביצעה איסתא ספורט בשנה החולפת כחלק מאסטרטגיית צמיחה רחבה. בין היתר נכנסה איסתא ספורט לתחום תיירות הסקי, שמגלגל בישראל מחזור שנתי של כ-40 מיליון דולר, ומיצבה את עצמה כשחקנית מרכזית לצד החברות הוותיקות "סקי דיל" ו"פינגווין". בנוסף, השיקה את "כדברא" – מותג ההפקות החדש שלה, שמציע לראשונה פתרונות מקיפים תחת קורת גג אחת לארגונים וחברות בתחום האירועים העסקיים, בארץ ובחו"ל.
את איסתא ספורט ייצגו בעסקה זו עורכי הדין מיכל אפרת-אלפרין וליאור לביא ממשרד AYR – עמר רייטר ז׳אן שוכטוביץ ושות׳.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=171645