בכנס תיירות חגיגי שערכה אמש לשכת התיירות הגרמנית בישראל, נחשפו נתונים מרתקים על ענף התיירות בגרמניה, קמפיינים בינלאומיים וחברת Tel Aviv Air. צפו בסרטון
כנס אחד שהניב בשורות תיירותיות רבות: כך היה בכנס שהתקיים אתמול (ה' 17.2) בת"א, אותו ארגנה והנחתה גולדי מולר – מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, אישה שהיא דינמו של אנרגיה. באירוע השתתפו עיתונאים ונציגי תעשיית התיירות בישראל, מיכאל אוטרמבה – מנכ"ל לשכת התיירות של המבורג, פול סקודלרו ושלמה אלמגור – בעלים שותפים של חברת Tel Aviv Air שתמריא לדרכה ב- 6 למרץ, עת תשיק קו טיסות ישיר תל אביב – המבורג – תל אביב.
ענף התיירות הגרמני: בכנס נחשפו נתונים מרתקים על ענף התיירות בגרמניה, כמו גם הקשר ההדוק שלו לישראל. "התיירות היא אחד מענפיה המובילים של גרמניה, ותרומתה לתוצר המקומי הגולמי עומדת על 3.9 אחוזים", אומרת גולדי. "הענף מעסיק כ- 3 מיליון עובדות ועובדים, ולמרות הפגיעה הקשה בתיירות העולמית בשנות מגפת הקורונה, הצליחה גרמניה להציג נתונים מעודדים". כך, למשל, סקר בינלאומי מצא כי בשנת 2020 היתה גרמניה היעד המבוקש ביותר ביבשת אירופה, עם 23.5 מיליון ביקורי תיירים. במקום השני ניצבת ספרד עם 19.2 מיליון, במקום השלישי אוסטריה עם 18 מיליון ובמקום הרביעי איטליה עם 17.5 מיליון. ברמה העולמית, גרמניה זוכה לשבחים מתיירים בינלאומיים ולציונים גבוהים בכל הקשור לאיכות החוויה התיירותית, למסעדות, לשעות פתיחה של אטרקציות תיירותיות ולמקומות לינה
הנקודה הישראלית: בכל הקשור למבקרים ישראליים הפוקדים את גרמניה, הרי שבשנת 2021 הגיעו לגרמניה 150,000 ישראלים (בתקופה שבין ינואר- אוקטובר). הנתון המפתיע הוא שביחס לתיירים ממקומות אחרים מחוץ לאירופה, הישראלים רשמו את העלייה המרשימה מכל. לדברי גולדי, ישראלים רואים בגרמניה יעד מועדף בשל מספר גורמים:
1. סביבה בטוחה ובריאה יחסית בימי מגפת הקורונה
2.זמן טיסה של כ- 3.5 שעות בלבד
3.יתרון ה- Value for Money
4 .יעד אהוב על משפחות
5.יעד ידידותי לישראלים
התחזית לשנת 2022 הינה שכ- 500,000 אלף מבקרים ישראלים בגרמניה, ועליה של 5-3 אחוזים נוספים בשנת 2023.
קמפיינים בינלאומיים בגרמניה
בכנס אתמול צוינו כמה מהקמפיינים העולמיים שהשיקה גרמניה בשנה שחלפה:
1700 שנות חיים יהודיים: בשנת 2021 ציינה גרמניה 1,700 שנות חיים יהודיים, באירועים שונים שנערכו ברחבי המדינה. כידוע, יהדות גרמניה נחשבת לאחת הקהילות היהודיות העתיקות ביותר באירופה, כמו גם אחת המשמעותיות שבהן. במרוצת הדורות, היא תרמה במידה ניכרת לעולם התרבות, האמנות, מדעי הרוח והמדע של אירופה. ציון שנת ה-1,700 הביא עמו שפע של אירועים ססגוניים, קונצרטים, תערוכות, שידורי פודקאסט, מיצגי וידאו, מופעי מחול, הצגות תיאטרון ועוד. זאת לצד הכרות עם התרבות, המסורות והמנהגים היהודיים.
Culture.Local.German: מחקר עומק שערכה נציבות התיירות האירופית (ETC) לפני כשנה, גילה כי מטיילים ותיירים המעדיפים לצאת לחופשות עירוניות, מהווים נתח גדול במיוחד מקרב כלל התיירים באירופה: 33.9 אחוזים מכלל הנשאלים. על סמך עובדה זו, כמו גם לצד הביקוש הרב כיום לחופשות בחיק הטבע ותרבות מקומית, השיקה מועצת התיירות הגרמנית (GNTB) קמפיין העונה לשם- Culture.Local.German המביא אל קדמת הבמה שפע נרחב ומגוון של פעילויות ואתרים, העונים להגדרה של תרבות מקומית אותנטית.
קמפיין Good Feel : מועצת התיירות הגרמנית מסתמכת רבות על המוניטין המצוין של גרמניה כיעד המביא עמו ערכים של קיימות. קמפיין Good Feel שם דגש על המסר "להרגיש טוב" – וזאת בכל הקשור לתיירות בת -קיימא וידידותית לסביבה. לטובת העניין השיקו אתר המוקדש למסרי הקמפיין, ובו ניתן למצוא שלל רעיונות לטיולים, אטרקציות, פעילויות משפחתיות, שופינג, לינה, מסעדות ועוד.
לשכת התיירות הגרמנית
מועצת התיירות הלאומית הגרמנית GNTB היא ארגון התיירות הלאומי של גרמניה. המועצה פועלת מטעם המשרד הפדרלי לעניינים כלכליים ואנרגיה (BMWi) במטרה לייצג את גרמניה כיעד תיירותי, וממומנת על ידי המשרד, בהתאם להחלטה שהתקבלה על ידי בית הנבחרים הגרמני. בשיתוף פעולה הדוק עם תעשיית הנסיעות הגרמנית, שותפים מהמגזר הפרטי ועמותות סחר GNTB מפתחת אסטרטגיות וקמפיינים שיווקיים, לקידום תדמיתה החיובית של גרמניה בחו"ל כיעד תיירותי, תוך עידוד ביקורי תיירים במדינה.
ל- GNTB אסטרטגיית התאוששות להתמודדות עם האתגרים של מגפת הקורונה, בשלושה מישורים: העלאת המודעות למותג Destination Germany ושיפור פרופיל המותג; תמיכה בענף הנסיעות, הנשלט על ידי עסקים קטנים ובינוניים, באמצעות ניהול מערכות יחסים עמם ושיתוף ידע; פיתוח תוכניות פעולה מוכחות, על בסיס מחקר שוק ממוקד, וניתוח שוטף של ההשפעה של נגיף הקורונה. במהלך משבר זה, GNTB מקיימת דיאלוג הדוק עם לקוחותיה, משקפת את העדפותיהם המשתנות, מגלה כלפיהם אמפתיה ומספקת השראה.
התמקדות בדיגיטל: GNTB מקדמת תיירות בת – קיימא, הצופה פני עתיד, בהתאם ליעדי ממשלת גרמניה. המיקוד הוא על דיגיטציה וקיימות. GNTB נחשבת חלוצה בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיות כגון מציאות מדומה, מציאות רבודה ומעורבת, עזרים קוליים וממשקי שיחה אחרים, כמו גם יישומי בינה מלאכותית כצ'ט-בוטים. באופן זה, נעשה שימוש בפלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית (AI ) אלו מאפשרות, בין היתר, ריכוז של נתונים גלויים בענף התיירות הגרמני ופיתוח גרף ידע מתמשך.
התמקדות בקיימות: מזה למעלה מעשור שנים, הקיימות מהווה נושא מרכזי במועצת התיירות הגרמנית, ועוסקים בה כנושא אסטרטגי בכל תחומי הארגון. כל זאת, תוך שיתוף ידע עם שותפים חיצוניים. GNTB מקדמת תיירות אחראית, על ידי הצגת גרמניה כיעד בר – קיימא בשוק הנסיעות הבינלאומי. הדבר חשוב במיוחד מאחר שמגפת הקורונה האיצה את השינוי העולמי בכל הקשור לערכים בקרב מטיילים, לעבר אחריות חברתית וסביבתית גדולה יותר. ל- GNTB יש 27 נציגויות בינלאומיות, המכסות יותר מ-40 שווקים ברחבי העולם. במשרדה הראשי שבפרנקפורט, גרמניה, פועלות מחלקות אסטרטגיות שונות, בהן מודיעין עסקי, פיתוח עסקי ותקשורת, לטובת המותג Destination Germany.
Tel Aviv Air יוצאת לדרך ב- 6 למרץ 2022
"תל אביב אייר", החברה הגרמנית-אירופאית יוצאת לדרך, ומתחילה להפעיל החל מ- 6 במרץ 2022, טיסות ישירות מתל אביב להמבורג בירת צפון גרמניה, במחיר של החל מ-99 יורו לכיוון, כולל מזוודת טרולי. הטיסות להמבורג וממנה לישראל, יפעלו בתחילה בתדירות של פעמיים בשבוע, בימים ראשון וחמישי במטוס בואינג 737-800 עם כ-189 מושבים בשתי מחלקות שירות עיקריות: אקונומי ואקונומי פרימיום, המאפשר ישיבה נוחה אף יותר, מושב אמצעי ריק ואפשרות לשתי מזוודות וטרולי. בהמשך, בכוונת החברה להרחיב את פעילותה ולהפעיל טיסות מיעדים נוספים ברחבי גרמניה ישירות לישראל.
החברה נוסדה בסוף שנת 2020 בהמבורג וזכתה לעידוד ותמיכה משמעותית מהרשויות בגרמניה, כמו עיריית המבורג, לשכת התיירות, לשכת המסחר ונמל התעופה. החברה נמצאת בבעלות שני אנשי עסקים גרמנים בעלי ניסיון רב בתחום התיירות והתעופה בדגש על ישראל, פול סקודלרו – מנהל בכיר לשעבר בחברת התעופה גרמניה איירליינס ושלמה אלמגור – ישראלי שחי בגרמניה כבר כשלושים שנה. שלמה אלמגור, מנכ"ל משותף: "אנחנו שמחים בשעה טובה לצאת סוף סוף לדרך. 'תל אביב אייר' כשמה כן היא – חברה הטסה רק לתל אביב ואשר קמה כדי להגדיל את התנועה בין ישראל לערים ברחבי גרמניה, בדגש על המבורג ואזור צפון גרמניה, אשר מעוניין מאד בקהל הישראלי"
המבורג, בירת צפון גרמניה: המבורג נחשבת ליעד אטרקטיבי מבחינת מיקומה והאטרקציות הרבות. סמוך להמבורג נמצאות גם הערים קיל וברמן, הגבול עם דנמרק עם אטרקציות רבות כמו לגולנד וללנדיה, וכן מפעל המטוסים של איירבוס. המבורג היא העיר השנייה בגודלה בגרמניה, השישית באיחוד האירופאי מבחינת אוכלוסייה עם 2 מיליון אזרחים, ונחשבת לעיר העשירה ביותר באירופה מבחינת מחזור ההכנסות, זאת בזכות הנמל המשגשג המשמש להעברה סחורות וגם לקרוזים של חברות שייט מובילות. העיר השוכנת על נהר האלבה, ידועה גם בזכות התעלות המרהיבות וחיי התרבות.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=123476