כך עולה ממחקר התיירות של מאסטרקארד לשנת 2023. גם בישראל: בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022 – עלייה של כ-65% בהוצאות תיירים על בילויים ו-38% על שופינג
מאסטרקארד מפרסמת את מחקר ה-Travel Industry Trends לשנת 2023 ובו תובנות לגבי עולם התיירות בעידן הפוסט קורונה. המחקר מבוסס על נתוני הצריכה של תיירים ברחבי העולם ומחולק לשתי קטגוריות – בילויים (וחוויות) וקניות.
על פי המחקר, כמות הזמנות טיסות מסחריות עלתה ב-42% בהשוואה בין מרץ 2023 למרץ 2022, כאשר שיעור הזמנת החופשות והנסיעות העסקיות טיפס בשיעור זהה של 25% ב-2023 ביחס לשנת 2022. כלומר, כמות התיירים עלתה ואיתם כמות ההוצאות. המחקר בוחן את הוצאות התיירים בקטגוריות הבילויים והקניות.
בבחינת הוצאות התיירים שביקרו בישראל, ההוצאה על בילויים וחוויות טיפסה בחודש מרץ 2023 בשיעור של 65.1% בהשוואה לחודש מרץ 2022. ברבעון הראשון של שנת 2023 טיפסו ההוצאות של תיירים על חוויות ב-3.3%, ביחס לרבעון הראשון של השנה שעברה.
בבחינת ההוצאות על קניות בישראל – בחודש מרץ 2023 עלו הוצאות התיירים ב-38% לעומת חודש מרץ 2022. ברבעון הראשון של שנת 2023 נרשם בסגמנט הזה גידול של 8.1% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.
בבחינת יעדים שונים בעולם – אלו שהציגו את השיפור הדרמטי ביותר בהוצאות של תיירים על בילויים וחוויות הם אלו שהושפעו מפתיחת השערים הסינים, כגון הונג קונג, בה ההוצאה על בילויים זינקה בחודש מרץ השנה בשיעור של 2,117% ביחס למרץ 2022, ומקאו (6,398.3%). המחקר מגלה עלייה חדה בהוצאות על חוויות ובילויים גם ביעדים נוספים כמו מלזיה (596.2% בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022), אוסטרליה (217.6%) וניו זילנד (1773.9%), ווייטנאם (377.4%) ואינדונזיה (443.4%).
כאשר בוחנים את ההוצאות על קניות בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022, המחקר מראה כי ברוב המדינות קיים זינוק משמעותי, ביעדים הדומים לקטגוריית הבילויים, בעיקר באסיה והפסיפיק – ביפן למשל קיים זינוק של 1345.4%, בקוריאה 493.2%, מלזיה 641.2%, סינגפור 153.2%, וייטנאם 296.3% וניו זילנד 457.1%.
בדומה לאסיה והפסיפיק, גם באירופה נרשם זינוק משמעותי בשתי הקטגוריות שנבחנו, אם כי העלייה מתונה. מבחינת הוצאות על בילויים בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022, באיטליה נרשם זינוק של 48.9%, בספרד 33.8%, בצרפת 21.9%, אנגליה 38.3%, גרמניה 66.3% בפולין 49.6% ובהונגריה 59.8%. שיעור דומה נרשם גם בארצות הברית (47.5%) וקנדה (60.2%).
בקטגוריית הקניות – בספרד נרשמה עלייה של 30.8%, באיטליה 39.1%, צרפת 20%, הולנד 18.4%, גרמניה 26.6% ואנגליה 11.3%. שיעור דומה נרשם גם בארצות הברית (20.1%%) וקנדה (23.1%).
העלייה בין מרץ 2023 למרץ 2022 מראה סימני התאוששות, אולם בהשוואה בין הרבעון הראשון של 2023 בקטגוריית הקניות לתקופה המקבילה ב-2022 נרשמו במרבית המדינות ירידות. בגרמניה למשל נרשמה ירידה של 14.9%-, כך גם באיטליה -2.1%. בספרד לעומת זאת נרשמה עלייה של 0.7%. גם בדרום ומרכז אמריקה נרשמו ירידות, לדוגמה בברזיל נרשמה ירידה של 7.1%-, מקסיקו -2.9%. גם בארצות הברית נרשמה ירידה של -8.8%, וכך גם בקנדה -14.8%. בישראל דווקא נרשמה עלייה של 8.1% בדומה למדינות אסיה והפסיפיק.
בישראל כאמור נרשמה עלייה הן בהוצאות על בילויים בהשוואה בין חודש מרץ 2023 למרץ 2022 בשיעור של 65%, והן בהוצאות על קניות, בשיור של 38.2%.
"כאשר אנחנו בוחנים את השנה הראשונה שבה הגבלות הקורונה בוטלו", אומר בריקלין דווייר, הכלכלן הראשי של מאסטרקארד וראש מכון מאסטרקארד לכלכלה, "אנחנו רואים שהצרכנים מפצים את עצמם על הזמן האבוד. הם טסים לפגוש בני משפחה וחברים ומשקיעים בחוויות".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=139944