בוקינג קום פרסמה את המחקר המקיף ביותר שנערך עד כה בנושא תיירות ידידותית לסביבה, שמבליט את הרצון הגובר של מטיילים לבחור באופן עצמאי ומודע באפשרויות ידידותיות לסביבה
בוקינג קום (Booking.com) פרסמה מחקר חדש בנושא תיירות ידידותית לסביבה, עם תובנות שנאספו מלמעלה מ-30,000 מטיילים ומטיילות מ-32 מדינות וטריטוריות. במחקר מציגים המשיבים כי האופן שבו הטיול שלהם משפיע על הסביבה נמצא אצלם בחשיבות עליונה, כאשר 67% מהמטיילים הישראלים ו-71% מהמטיילים ברחבי העולם אומרים שהם רוצים לטייל בצורה יותר ידידותית לסביבה במהלך 12 החודשים הקרובים – עלייה של 84% בקרב המטיילים הישראלים, לעומת מה שפורסם בנתוני החברה בשנת 2021.
70% מהמטיילים הישראלים, לצד 81% מהמטיילים הגלובליים מאשרים שהנושא תיירות ידידותית לסביבה חשוב להם, ומחצית מכל המגיבים לסקר (50%) ומעט פחות בקרב המטיילים הישראלים (45%) ציינו שהדיווחים החדשים על שינויי האקלים השפיעו עליהם לבחור לטייל בצורה יותר ידידותית לסביבה. 14% מהמטיילים הישראלים, ויותר משליש (35%) מהמטיילים בעולם אומרים שהמאמצים שנעשים על ידי מקומות אירוח וספקי נסיעות למען הסביבה, מהווים עבורם גורם מרכזי בבחירת מקום אירוח או ספק נסיעות לחופשה. למעשה, 63% מהמטיילים הישראלים ו-70% מהמטיילים ברחבי העולם אומרים שיותר סביר שהם יבחרו במקום אירוח ידידותי לסביבה – בין אם הם מלכתחילה חיפשו מקום כזה באופן ספציפי ובין הוא נקרה בדרכם לא באופן מתוכנן.
חיפוש מקומות אירוח ידידותיים לסביבה
המודעות למקומות אירוח ידידותיים לסביבה מתגברת, וכך גם הנוכחות המעשית שלהם בשטח. 25% מהמטיילים הישראלים מאשרים כי הם נחשפו למקום אירוח ידידותי לסביבה באתר נסיעות כזה או אחר במהלך השנה האחרונה, אחוז נמוך יותר לעומת המטיילים הגלובליים, ש-40% מהם העידו כך. יתרה מזאת, 18% מהמטיילים הישראלים ו-38% מהמטיילים הגלובליים מעידים שהם מחפשים באופן פעיל מידע על האמצעים שננקטים במקומות האירוח לטובת הסביבה לפני שהם מבצעים הזמנה. ממצא מעודד עוד יותר נוגע ל-33% מהמטיילים הישראלים ו-46% מהמטיילים ברחבי העולם שטענו שהם שהו במקום אירוח ידידותי לסביבה במהלך השנה האחרונה. בקרב מי ששהו במקום אירוח ידידותי לסביבה ב-12 החודשים האחרונים, הסיבות לבחירה משתנות:
- 35% מהמטיילים הישראלים (41% מהמטיילים הגלובליים) אמרו שהם בחרו במקום כזה כדי לעזור להפחית את ההשפעה השלילית שלהם על הסביבה.
- 40% מהמטיילים הישראלים ((33%) מהמטיילים הגלובליים) רצו להתנסות בחוויה מקומית יותר באיזור שבו שהו.
- 23% מהמטיילים הישראלים (31% מהמטיילים הגלובליים) מאמינים שמקומות אירוח ידידותיים לסביבה מתייחסים לקהילה בצורה טובה יותר.
בעוד ש-70% מהמטיילים הישראלים ו-78% מהמטיילים ברחבי העולם מתכוונים לשהות במקום אירוח ידידותי לסביבה לפחות פעם אחת בשנה הקרובה, עדיין יש לא מעט מה לעשות כדי שאפשרויות ידידותיות לסביבה בתחום התיירות יהיו זמינות וקלות יותר לאיתור עבור כולם. מתוך מי שלא שהו במקומות אירוח ידידותיים לסביבה במהלך השנה האחרונה, 48% מהמטיילים הישראלים (31% מטיילים גלובליים) העידו שהם כלל לא ידעו שישנם מקומות כאלה. אמנם מדובר בירידה של 37% (5% בקרב המטיילים הגלובליים) משנת 2021, שמעידה על כך שהמודעות עולה, אבל עדיין למעלה משליש 35% מהמטיילים הישראלים (29% מהמטיילים הגלובליים) אמרו שהם גם לא יודעים איך למצוא את מקומות האירוח האלה. 68% מהמטיילים הישראלים (56% מהמטיילים הגלובליים) מודים שהם לא בודקים באופן יזום מה המאמצים שמקום אירוח משקיע לטובת הסביבה לפני שהם מזמינים, אבל שאם המידע יהיה נגיש, הם יתייחסו אליו. הנתון הזה מדגיש אפילו יותר את החשיבות של הפיכת המידע בנוגע לפעילויות ידידותיות לסביבה לשקוף ומובן לקהל רחב של נוסעים ונוסעות.
יעדים וזמנים חלופיים
קיימת הסכמה בין המטיילים לגבי הרצון להימנע מיעדים עמוסים ומתוירים מדי. שליש מהמטיילים הישראלים והגלובליים (32% ו-33% בהתאמה), אומרים שבחרו לטייל בתקופה שמחוץ לשיא העונה, וכ-21% מהמטיילים הישראלים ו-27% מהמטיילים בעולם בחרו לנסוע ליעד פחות פופולרי במהלך 12 החודשים האחרונים, כדי להימנע מצפיפות יתר. לגבי תכנון חופשות עתידיות, 36% מהמטיילים הישראלים וכ-40% מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם יהיו מוכנים לנסוע לחופשה אך ורק בתקופה שמחוץ לעונת השיא כדי להימנע מצפיפות יתר, ו-36% מהמטיילים הישראלים (64% מהמטיילים הגלובליים) סיפרו שיימנעו מאטרקציות ויעדי תיירות פופולריים כדי להבטיח פיזור אחיד יותר של ההשפעה והיתרונות של הביקור שלהם. 26% מהמטיילים הישראלים ו-31% מטיילים גלובליים, אפילו יהיו מוכנים לבחור חלופה ליעד המועדף עליהם, כדי להימנע מצפיפות יתר.
לעומת זאת, 37% מהמטיילים בישראל ו-42% מהמטיילים בעולם מתקשים למצוא יעדים מושכים שהם פחות צפופים, ו-32% מהמטיילים בישראל ו-34% מהמטיילים בעולם מרגישים שבלתי אפשרי למצוא חלופות ידידותיות לסביבה בערים או ביעדים תיירותיים פופולריים. המידע הזה מצביע על הזדמנות לפלטפורמות נסיעות וטיולים לעבוד עם ספקי מקומות אירוח ביעדים הפופולריים, כדי לעזור להם להתקדם בתהליך הידידותיות לסביבה, להבליט יותר אפשרויות כאלה וגם לעזור ללקוחות לגלות זמנים ומקומות חלופיים לטיולים וחופשות, מבלי לפגוע בחוויה.
חיבור לתרבות ולקהילות מקומיות
46% מהמטיילים הישראלים ו-59% מהמטיילים הגלובליים אומרים שהם רוצים לעזוב את המקומות שבהם ביקרו, כשהם במצב טוב יותר מזה שהיה כשהגיעו לשם. שני שליש מהמטיילים (66% בקרב ישראלים וגלובליים) רוצים לעבור חוויה שמאפיינת את התרבות המקומית בעת השהייה. למעשה, קרוב לרבע מהמטיילים הישראלים והגלובליים (24% ו-27% בהתאמה) אומרים שעוד לפני הנסיעה הם למדו על התרבות המקומית והמסורות ביעד אליו הגיעו, וכ-22% מהמטיילים הישראלים ו-25% מהמטיילים הגלובליים העידו כי יהיו מוכנים לשלם יותר על פעילויות כדי להבטיח שהם נותנים משהו בחזרה לקהילות שבהן הם מבקרים. למרות הרצון לתת בחזרה ולהתחבר לקהילה המקומית במהלך הטיולים בעולם, 34% מהמטיילים ברחבי הגלובוס אומרים שהם לא יודעים איך או איפה למצוא את הפעילויות או הסיורים שמבטיחים השפעה חיובית ונתינה לקהילה המקומית וכאשר מדברים על מטיילים ישראלים – האחוז גבוה אף יותר ועומד על 39%.
נקודת מפנה בתחום התחבורה
מטיילים ומטיילות ברחבי העולם מודעים למרחק מהיעד, לאופן ההגעה שלהם אליו ולצורה בה הם מתניידים כשהם מגיעים לשם. 13% מהמטיילים הישראלים וכמעט רבע (23%) מהמטיילים בעולם אומרים שהם בוחרים לטייל ליעד קרוב יותר לבית, כדי לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם. רבע מהמטיילים הישראלים (26%) ויותר מחמישית מהמטיילים הגלובליים (22%) מציינים שבדקו אפשרויות לתחבורה ציבורית ו/או השכרת אופניים ביעד שבחרו לנסוע אליו. חמישית מהמטיילים ברחבי העולם ומעט יותר מהישראלים (22%) בחרו גם לנסוע ברכבת במקום במכונית למרחקים גדולים יותר, ו-14% מהמטיילים הישראלים ו-30% מהמטיילים הגלובליים אומרים שהם מתביישים לטוס בגלל ההשפעה של טיסות על הסביבה.
כשמדובר בהזמנת כרטיסים לתחבורה ציבורית במהלך טיול, 40% מהמטיילים בעולם מחפשים באופן פעיל מידע על אפשרויות סביבתיות יותר. האחוז נמוך יותר כאשר מדובר במטיילים ישראלים, עם 19% מטיילים שהעידו כך. בעוד ש-64% מהמטיילים הישראלים ו-54% מהמטיילים הגלובליים מספרים שהם לא מחפשים באופן יזום אפשרויות תחבורה ידידותיות לסביבה, הם עדיין מעידים כי מדובר בגורם שמשפיע על דרכי ביצוע ההזמנות שלהם, כמו גם על שביעות הרצון שלהם מהשירות. לדוגמה, למרות ש-37% מהמטיילים הישראלים ו-31% מהמטיילים הגלובליים אומרים שפעילויות למען הסביבה לא משחקות תפקיד מרכזי בבחירת התחבורה שלהם, הם מדווחים שפעולות כאלה בסופו של דבר אכן עשויות להשפיע על הבחירה הסופית שלהם. כשליש מהמטיילים הישראלים (33%) ו-23% מהמטיילים הגלובליים אומרים שקיימות לא מהווה שיקול בבחירת אמצעי התחבורה שלהם – אבל לצד זאת הם כן מרגישים טוב יותר כשהם יודעים שאמצעי התחבורה שהם הזמינו מתחשבים יותר בסביבה. כל אלו מאפשרות לייצר הזדמנויות חדשות להגדיל את המודעות לאפשרויות ידידותיות לסביבה במהלך חווית הנסיעה כולה.
ממשיכים במסע לעבר תיירות יותר ידידותית לסביבה
למעלה מ-100,000 מקומות אירוח ברחבי העולם מקבלים הכרה באתר Bokking.com על מאמצי הקיימות שלהם באמצעות תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' שנמצאת באתר. החברה גם הרחיבה את מספר האישורים שהיא מכבדת הניתנים על ידי צד שלישי, אשר מקנים למקומות האירוח את הזכות לקבל את התווית באופן אוטומטי. כעת, בנוסף למקומות האירוח באתר שכבר אושרו רשמית על ידי המועצה העולמית לתיירות מקיימת (GSTC), תיירות ירוקה (Green Tourism) ותווית הסביבה של האיחוד האירופי (EU Ecolabel), עכשיו נלקחות בחשבון גם האסמכתאות של Green Seal, Nordic Swan Ecolabel, Green Hospitality Ecolabel, Ibex Fairstay, Fair Trade Tourism, LEED ו-Edge.
חברת Booking.com נותרה ניטרלית בפליטת פחמן בפעילות שלה ב-2021, ועברה ל-100% חשמל מתחדש לקראת סוף 2021. מדובר בצעד חשוב כחלק מתרומת החברה לתוכנית הפעולה האקלימית Climate Action Plan)) של Booking Holdings שפורסמה לאחרונה. תוכנית הפעולה האקלימית היא הראשונה מסוגה בין חברות תיירות אונליין. היא מהווה מסגרת אסטרטגית לדרכים שבהן Booking Holdings מתכוונת להפוך את האופרציות והשירותים שלה ואת ענף הטיולים והנסיעות ליותר בר קיימא. בהתאם להגדרות ולמדידות שנקבעו על ידי (Science Based Targets SBTi), תוכנית הפעולה האקלימית כוללת יעדים שאפתניים שמטרתם לסייע לחברה להפחית ב-95% את הפליטות בקטגוריות הפליטות 1 ו-2 עד סוף 2030, להפחית את הפליטות בקטגוריה 3 ב-50% עד 2030, ולהגיע לאפס פליטות נטו עד 2040.
"לצד הביקוש הגובר למשאבי הטבע שלנו וההשפעה הבלתי ניתנת להכחשה שיש לאורח החיים שלנו על הסביבה, אנו מחויבים במאת האחוזים להוביל את התעשייה בהתוויית מסלול מודע ואחראי יותר לעתיד התיירות", אמר גלן פוגל, מנכ"ל Booking.com. "יש לנו יעדים שאפתניים לגבי מה שאנחנו רוצים להשיג, אבל יחד עם השותפים שלנו בכל התעשייה והתשוקה של העובדים שלנו, אנחנו יכולים להמשיך ולהקל על כולם ועל כולן לחוות את העולם בצורה מודעת ואחראית יותר. אנחנו מאמינים שטיולים ונסיעות מסביב לעולם הם – וצריכים להישאר – כוח חיובי רב עוצמה, שמשפרים את ההבנה התרבותית שלנו, יוצרים הזדמנויות חברתיות וכלכליות לאינספור קהילות, ויש להם פוטנציאל לעזור להחיות את הכוכב שלנו ולהגן עליו לטווח ארוך".
לפרטים נוספים על תוכנית הפעולה האקלימית של Booking Holdings וכדי להציג ולהוריד את דו"ח הקיימות השנתי השלישי של החברה, שמפרט יוזמות של החברה לאורך שנת 2021 ליצירת מעורבות אחראית עם העולם, להנעת ערך חברתי לטווח ארוך ולקידום תעשיית נסיעות וטיולים ידידותית יותר לסביבה, בקרו בכתובת: bookingholdings.com/sustainability.
מתודולוגיה
*המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 30,314 משיבים ומשיבות מ-32 מדינות וטריטוריות שונות (1,000 מארה"ב, 958 מקנדה, 1,009 ממקסיקו, 1,001 מקולומביה, 1,003 מברזיל, 1,017 מארגנטינה, 1,000 מאוסטרליה, 486 מניו זילנד, 998 מספרד, 1,003 מאיטליה, 996 מצרפת, 495 משוויץ, 980 מבריטניה, 998 מגרמניה, 1,014 מהולנד, 991 מבלגיה, 985 מדנמרק, 984 משוודיה, 964 מקרואטיה, 976 מרוסיה, 1,008 מישראל, 1,002 מהודו, 1,004 מסין, 925 הונג קונג, 1,006 מתאילנד, 988 מסינגפור, 1,002 מטאיוואן, 1,004 מוויאטנם, 1,004 מקוריאה הדרומית, 1,003 מיפן, 1,006 מקוריאה הדרומית ו-504 מקניה). המשתתפים והמשתתפות בסקר היו בגיל 18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים האחרונים, מתכננים לנסוע שוב במהלך 2022, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות בנוגע לנסיעה. הסקר נערך אונליין בפברואר 2022.
אודות בוקינג קום
כחלק מקבוצת Booking Holding Inc. (נאסד"ק: BKNG),משימתה של Booking.com היא לאפשר לכולם לחוות את העולם באופן פשוט יותר. על ידי השקעה בטכנולוגיות דיגיטליות שמסייעות בנטרול קשיים הכרוכים בתכנון נסיעות, Booking.com מחברת מיליוני מטיילים לחוויות בלתי נשכחות, אפשרויות תחבורה נוחות ומקומות לינה נהדרים – החל מבתים ודירות ועוד אופציות רבות נוספות. כאחת מפלטפורמות שוק הנסיעות הגדולות בעולם, הן עבור מותגים מבוססים והן ליזמים מכל הגדלים, Booking.com מאפשרת לנכסי מקומות אירוח בכל רחבי העולם להגיע לקהל עולמי ולהצמיח את העסק שלהם. Booking.com זמינה ב-44 שפות ומציעה יותר מ-28.4 מיליון מקומות אירוח רשומים, הכוללים יותר מ-6.6 מיליון מקומות אירוח מסוג בתים, דירות ואתרי לינה ייחודיים נוספים. לא משנה לאן תרצו להגיע או מה תרצו לעשות, Booking.com הופכת את הכל לפשוט יותר ומגבה את כל השירותים הללו בשירות לקוחות הפועל 24/7.
עקבו אחרי Booking.com ב-Twitter וב-Instagram, ולחצו לייק ב-Facebook.
לכל החדשות והמידע העדכני ביותר על Booking.com בישראל בקרו כאן.