מלון בוטיק חדש מבית רשת מלונות אטלס הממזג בין קוסמופוליטיות לאורבאניות תל-אביבית
כ-100 שנה לאחר שנפתח בו המלון הראשון בתל-אביב, מתחדש רחוב נחלת בנימין ב"פבריק". מלון הבוטיק החדש והתוסס, מבית רשת מלונות "אטלס", ממוקם בין חנויות בדים, אריגים ומוצרי תפירה, וישמש כמעין "סלון שכונתי", הממזג בין הקוסמופוליטי לאורבאניות תל-אביבית, משלב בין עיצוב תעשייתי מחוספס לריהוט ואמנות חמה וצבעונית, ומחבר בין הקפה של הבוקר לקוקטייל של הלילה.
"פבריק" שוכן במבנה ששימש לפני עשרות שנים כמפעל מתפרות, הוסב לבניין משרדים וכעת הופך למלון בן 43 חדרים. האדריכל יואב מסר, החתום בין היתר על מלון "הנורמן", יצר חזית סיליקט אדומה עם מסגרות ריבועיות, המחפה את קירותיו החיצוניים של המבנה, מעניקה לו טקסטורה יוצאת דופן ומדמה חזית של מפעל בדים ישן. מראה זה נשבר באמצעות פרופיל בלגי מודרני מזכוכית שקופה ומתכת שחורה, לדלתות הכניסה. כיאה למשמעות הכפולה של שמו- מפעל בגרמנית ובד באנגלית- עיצוב הפנים (עליו הופקד אורן ברונשטיין) משווה לו מראה תעשייתי ומחוספס מחד, אך מאידך משרה אווירה חמה ומגע וינטאג'י. כך, דרים בכפיפה אחת רצפת טרצו, צינורות חשופים וקיר עץ עם ריהוט צבעוני, טפטים בגוון כחול ג'ינס ושטיח אריג. אקלקטיות זו מתבטאת לא רק בפנים, אלא גם בחצר נסתרת, עתירה בצמחיה ירוקה המוקפת בבטון ובגג המלון- ריאה ירוקה ושקטה, גדושה בין היתר בצמחיה הידרופונית העוטפת את קירותיו – המשקיף על נוף אורבאני גולמי.
"בושוויק"- ברוקלין ותל אביב במקום אחד
בקומת הכניסה של מלון הבוטיק "פבריק", שוכן לו "בושוויק"-"All day bar- from coffee till cocktail", פרי שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין רשת "אטלס" וקבוצת ברי הקוקטיילים "אימפריאל". בושוויק- הקרוי על שם השכונה הטרנדית בניו-יורק, משלב באופן יצירתי השפעות של ברוקלין עם תל-אביב, כפי שבא לידי ביטוי בחוויית הבילוי השונות– מבית קפה ארטיזנלי בשעות הבוקר המגיש את בשורת ה- farmer to cup (מהחקלאי לכוס), דרך צהריים בלתי פורמאליים ועד בר קוקטיילים מהוקצע אל תוך הלילה.
חיבור מושלם בין פנים המלון לרחוב
עבודות האמנות המעטרות את חלליו הציבוריים וחדרי האירוח מעצימות את תפיסת העיצוב של המלון ומיקומו במרכז העיר. לשם כך, בחרה אוצרת האמנות דינה יקרסון בעבודותיהם של שני אמנים תל-אביביים עכשוויים- גידי גילם (Senior G) וג'ניפר אבסירה. גילם- המגיע מתחום אמנות הרחוב- הופקד על ציור גרפיטי תלוי אתר (site specific), המתפרס לאורך הלובי ויוצא החוצה, המבטא סגנון פופ-ארטי, אורבאני וגרפי. התוצאה היא קומפוזיציה מפותלת ורבת אלמנטים, הומוריסטית, קלילה, צבעונית וגרפית, המחברת את פנים המלון עם הרחוב והאמנות המזוהה עמו. עבודותיה של אבסירה, המעטרות את חדרי המלון, אף הן תל-אביביות, קלילות, "פופיות", צבעוניות ושמחות. אבסירה יצרה קולאז'ים בהשראת המרחב העירוני ועבודה נוספת המכונה "אלסטיק", בה היא מחברת בין שני דימוים צילומיים בהשראת העיר.
כל אחד מ-43 חדרי המלון עוצב באופן המאפשר לאורחים לצאת אל לב ההתרחשות שבחלליו הציבוריים ולשוב אל המעגן הרגוע, החם והמפנק שיעניק להם החדר- מריהוט מותאם לחדר ומימדיו; דרך מחיצת זכוכית מעודנת המפרידה בין חדר השינה לחדר הרחצה ואמניטיז טבעיים; ועד טלוויזיה עם אפליקציית נטפליקס מובנית ומכונת קפה של נספרסו. את האורחים תשרת "The Service"- פלטפורמה דיגיטלית המייצרת תקשורת עם האורח משלב טרום ההזמנה ועד לאחריה, ומספקת לו עדכונים שוטפים על דברים המותאמים לרצונותיו, כגון מסעדות חדשות, אירועים ותערוכות. לצד אלה, אורחי המלון ייהנו ממזנון ארוחת בוקר איכותי שיוגש ב"בושוויק" ו-happy hour. כל אלה נועדו להבטיח שהייה יוצאת דופן ובלתי נשכחת בלב תל-אביב.
מחירי החדרים במלון ינועו החל מ-753 ש"ח לזוג כמחיר השקה ללינה וארוחת בוקר.
לדברי דני ליפמן ולסלי אדלר, בעלי רשת מלונות אטלס: "פבריק מייצג עבורנו את השלב הבא של מהפכת מלונאות הבוטיק- מלון הפונה לקהל צעיר וצעיר ברוחו, זה שמעוניין להרגיש חלק מקהילה, לפגוש אנשים, לבלות בבר המקומי ולהתעניין בחוויה אותנטית ומקומית. את כל אלה הוא יקבל אצלנו תחת קורת גג אחת, בסלון שכונתי ויטאלי, שייצר אינטראקציה ישירה בין אורחים למקומיים".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=86131