חברות התעופה יכולות להביט לשנת 2021 ולבחון את הביצועים שלהן בנושא לוחות זמנים. חלק מהתוצאות צפויות, אבל יש גם מספר הפתעות
חברת Cirium, המספקת מידע בנושא תעופה בכלל, לוחות זמנים, מסלולי טיסה ומספר נוסעים בפרט, פרסמה את דו"ח העמידה בלוחות הזמנים של חברות התעופה המחויבות להגיע לשער הכניסה של נמל התעופה עד 15 דקות איחור מלוחות הזמנים המתוכננים. התוצאות על פי אזורים ונמלי תעופה:
אירופה
שלוש מתוך חמש המקומות הראשונים באירופה שייכים לחברות תעופה ספרדיות והן חלק מקבוצת התעופה IAG :
Vueling – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 92.1%.
Iberia Express – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 91.8%.
Norwegian – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 91.54%.
Aeroflot – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 91.05%.
Iberia – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 90.3%.
צפון אמריקה
Delta Air Lines – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 87.7%. זו הזכייה הרביעית ברציפות והייתה בעלת הביצועים הטובים ביותר בעולם ב-2017 ו-2018.
Alaska Airlines – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 81.7%.
American Airlines – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 80.5%.
אמריקה הלטינית
Copa Airlines – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 90.3%.
Aerolineas Argentinas – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 89.2%.
Azul – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 88.9%.
אסיה – פסיפיק
All Nippon Airways (ANA) – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 95% והיא מדורגת גם כראשונה בעולם.
Japan Airlines (JAL) – אחוז הטיסות שהגיעו בזמן עמד על 94.1%.
המזרח התיכון ואפריקה
Safair – חברת לאו קוסט אפריקנית, 96.4% מטיסותיה הגיעו בזמן.
Royal Jordanian – חברת התעופה הלאומית של ירדן, 89% מטיסותיה הגיעו בזמן.
Emirates – חברת התעופה של איחוד האמירויות, 86.7% מטיסותיה הגיעו בזמן.
חברת הלאו קוסט האסייתית Solaseed Air היא הדייקנית ביותר, עם 97.9% מהטיסות שהגיעו בזמן. מפעילה רשת קווי תעופה קטנה עם 14 מסלולים בלבד מה שעזר לה להיות מדורגת במקום הראשון. בסך הכל, ישנם כמה שמות מפתיעים ברשימה עקב הטלטול שהביא משבר הבריאות העולמי. לאלה שיש להם רשתות קטנות יותר יש פחות גורמים חיצוניים להתמודד איתם. אף על פי כן, מעצמות הכוח העולמיות הגדולות שהגיעו לדירוג העליון ירגישו גאות בהישגיהן במהלך שנה קשה בשוק רגיש במיוחד.
"זו הייתה עוד שנה מאתגרת עבור תעשיית התעופה, אולם 2021 בהחלט הייתה טובה יותר משנת 2020, וסימנה את תחילת ההתאוששות. Delta Air Lines בלטה השנה כאשר לוקחים בחשבון את גודל החברה, הרשת ודקות העיכוב של הנוסעים, כמו גם את מספר הטיסות שהושלמו. זה מאמץ והישג יוצאי דופן בתקופה קשה ", אמר ג'רמי בואן, מנכ"ל Cirium.
נמלי תעופה
(HND) Haneda Airport – אחוז הטיסות בנמל התעופה שהגיע בזמן עמד על 95.5%.
(SVO) Sheremetyevo International Airport – אחוז הטיסות בנמל התעופה שהגיע בזמן עמד על 94.76% .
(CTU) Chengdu Shuangliu International Airport – אחוז הטיסות בנמל התעופה שהגיע בזמן עמד על 88.26% .
(BCN) Barcelona-El Prat Airport – אחוז הטיסות בנמל התעופה שהגיע בזמן עמד על 86.89% .
(MSP) Minneapolis-St. Paul International Airport – אחוז הטיסות בנמל התעופה שהגיע בזמן עמד על 86.78%.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=121940