התוצאות מראות שכאשר יושבים עם מסכה רק 0.003% חלקיקים עושים את דרכם מנוסע אחר הנושם באותה הסביבה גם הוא יושב במושב שכן, מסכות אכן עוזרות למזער את החשיפה
אנשי פיקוד התובלה של ארצות הברית (United States Transportation Command) וחוקרי הסוכנות הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים (DARPA) פרסמו בסוף השבוע תוצאותיו של מחקר על סיכויי הידבקות בזמן טיסה. המחקר נערך במטוסי יונייטד איירליינס מדגמי 777 ו-767 בו הותקנו "מנקינים" בובות אדם, וחיישנים ייעודיים. המחקר קובע כי הסיכויים להידבקות בטיסה הם נמוכים ביותר, בייחוד אם כולם חובשים מסכות לאורך הטיסה.
להלן הנקודות העיקריות:
- המחקר נערך על פני ששה חודשים
- נערכו 300 בדיקות על פני 38 שעות טיסה ו-45 שעות קרקע
- כל בדיקה נערכה באמצעות שחרור של 180 מיליון חלקיקים שווי ערך למספר החלקיקים שמחוללים אלפי שיעולים
- התוצאות מראות שכאשר יושבים עם מסכה רק 0.003% חלקיקים עושים את דרכם מנוסע אחר הנושם באותה הסביבה גם הוא יושב במושב שכן, הסיכון נמוך ומסכות אכן עוזרות למזער את החשיפה.
- כ- 99.99% של חלקקים סוננו החוצה מתא הנוסעים תודות לסירקולציית אויר מהירה, ומערכות ונטילזיה ואיוורור יעילים המותקנות במטוסים – במקרה המחקר -במטוסי יונייטד.
טומי אנקוויסט מנכ"ל לקוחות ביונייטד אומר: מאז החלה המגפה, בריאות ובטיחות לקוחותינו ועבודינו ניצבים בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן תמכנו במחקר המערב מומחי צבא ורפואה, אשר מבציע על כך שתא הנוסעים במטוס הוא אחד מהמקומות הבטוחים בעולם. התוצאות מצביעות על כך שהצעדים בהם נקטה יונייטד באמצעות מערכות זרימת וסינון אויר, עטיית מסכות חובה ושדרוג על תהליכי הניקיון פירושם שחשיפה לקורונה במטוסי יונייטד כמעט ואינה קיימת, גם במקרה שהטיסה מלאה".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=110826