ע"פ ההסכם, כל טייסי החברה ימשיכו לעבוד, אך שכרם יקוצץ ב-50% . אורי סירקיס: "ההסכם יאפשר להפעיל ללא הגבלה טיסות חילוץ ומטען"
על רקע משבר הקורונה והשפעתו על ענפי התעופה והתיירות: ההסתדרות, הנהלת חברת ישראייר וועד טייסי החברה, חתמו בימים אלה על הסכם קיבוצי זמני, אשר מסדיר את תנאי השכר והתעסוקה של הטייסים למשך חודשיים. מטרת ההסכם, למנוע פיטורים של עובדים מחד, ולאפשר לחברה להתמודד עם הירידה בפעילותה, מאידך.
על פי ההסכם, כל טייסי החברה – כ-60 טייסים – ימשיכו לעבוד, אך שכרם יקוצץ ב-50% בחודשים אפריל ומאי. הקיצוץ יתבצע על כל מרכיבי השכר, למעט אש"ל והחזרי נסיעה. ההפרשות הסוציאליות יהיו מהסכום המלא, לפני הקיצוץ. טייסים שיבקשו לצאת לחל"ת, יוכלו לעשות זאת.
ההסכם יפקע בסוף חודש מאי, ככל שלא יושגו הסכמות חדשות עד אז. הוא ייפתח מיידית אם תהיה ירידה משמעותית נוספת בכמות הטיסות של החברה, יחסית להיום. במשא ומתן על ההסכם היו שותפים: יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנהלת החטיבה האווירית באיגוד, עו"ד קרנית שפר-לידור, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, ויו"ר ועד הטייסים בחברה, שי וינר.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר: "אני מברך את יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ואת צוות האיגוד, וכן את הנהלת ישראייר ועובדיה, אשר גילו אחריות וסולידריות נוכח השעה. כך, בערבות הדדית בין עובדים למעסיקים, יש לנהוג בכל הסקטורים".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "הנהלת החברה והטייסים הבינו את גודל המשבר ושילבו ידיים באומץ, כדי לחזק את החברה בימים הכי קשים לעולם התעופה. מהיכרות אישית, כשמדובר בציבור עובדים אמיץ ומנהיגותי ובמנכ״ל יצירתי, השמיים הם הגבול, תרתי משמע".
מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר: "ישראייר בחרה שלא להוציא את טייסיה לחופשה ללא תשלום, בכדי לאפשר לחברה גמישות תפעולית מירבית, המאפשרת לה להפעיל ללא הגבלה טיסות חילוץ ומטען. בדרך יצירתית זאת שומרים טייסי ישראייר על כשירות ורמת בטיחות גבוהות. הורדת השכר האפקטיבית של טייסי החברה מאפשרת לחברה להפעיל טיסות מטען לסין במחירים תחרותיים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=105669