שרת התחבורה מרב מיכאלי אימצה את מסקנות הביניים של צוות הרחבת קיבולת התנועה הבינלאומית האווירית מישראל ואליה
לאחר כניסתה לתפקיד הובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי הקמת צוות בדיקה ייעודי למציאת חלופות לשדות תעופה משלימים במטרה להיערך להגדלת קיבולת התעופה בישראל. היום (רביעי) הציג הצוות בהובלת אל"מ (במיל') עילם שגיא, המשנה למנכ"לית, בפני השרה את מסקנות הביניים לפיהן יש מספר חלופות.
לאחר החלטת הממשלה, שהובלה על ידי השרה מיכאלי, לבטל את הקמת שדה התעופה רמת דוד בשל נזקי הסביבה הקשים שייגרמו בהקמת שדה תעופה באזור זה, בחן הצוות חלופות רבות ויידע להמליץ ולמקד בדו״ח הסופי, כאשר נבטים וציקלג מסומנות כחלופות מובילות בדרום, וזאת מתוך כלל השיקולים: כלכלה, תכנון, תעופה, הגנת הסביבה, תחבורה והשפעות מאקרו כלכלה, תוך התייחסות גם לסוגיות הביטחון.
כמו כן, הומלץ להרחיב את נתב״ג תוך התמודדות עם סוגיות הרעש ולהרחיב את שדה התעופה חיפה כך שיהפוך לשדה אזורי בינלאומי. לאחר הצגת מסקנות הוועדה, קיימה השרה מיכאלי יחד עם הצוות המקצועי פגישת עדכון עם פורום ראשי רשויות מהדרום והצפון, ועדכנה אותם אודות מסקנות הביניים.
בין המשתתפים: ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר וסגנו, אבי סמוביץ', ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, ראש המועצה האזורית טבעון, עידו גרינבלום, ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, ראש עירית דימונה, בני ביטון, ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, ראש המועצה המקומית מיתר, שמעון מזוז, סגן ראש מועצת רמת ישי, יונתן הישפלד, סגן ראש עירית באר שבע, טל אל על, סגן ראש המועצה האזורית בני שמעון, אדי טורגמן, מנכ"ל מועצת הנגב, יוהן אטלן. כמו כן השתתפו בדיון נציגי מכון ריפמן ונציגי התושבות והתושבים.
*שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "עם כניסתי לתפקיד התמודדתי עם האתגרים הרבים של התעופה הישראלית, לרבות התמודדות עם היציאה ממשבר הקורונה. לשמחתי, רשות שדות התעופה צלחה את המשבר בצורה מקצועית ואחראית ופנינו קדימה לעבר התמודדות עם הצפי לגידול בקיבולת התעופה אל ישראל וממנה".
"שלושה עקרונות עמדו לנגד עיני כשהקמתי את הצוות שהציג לי היום את מסקנות הביניים: מציאת חלופות ישימות להתמודדות עם הגידול בנפח הטיסות בעשורים הקרובים, שמירה על הריאה הירוקה בצפון החיונית למדינה כולה, וחיזוק כלכלי-חברתי בצפון ובנגב. לאור דחיפות ההכרעה בעניין, הגדרנו לצוות מסגרת זמנים כדי להעמיד בפני הממשלה חלופות ראויות ומפתח סדור לקביעת סדרי-העדיפויות. לשמחתי, בעבודה מקצועית, מעמיקה ורצינית הגיע הצוות למסקנות ביניים העומדות במטרות שהוגדרו לו."
"לאור ההמלצות הנחיתי על קידום הרחבת נתב"ג תוך שמירה על מגבלות הרעש לכלל תושבי האזור, הפיכת שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי אזורי בהקדם האפשרי וקיום בדיקה נוספת על שדות התעופה בנבטים ובציקלג על מנת למקד את הדו"ח הסופי ובהמשכו לקדם הקמה של שדה תעופה בדרום הארץ".
"התעופה הישראלית והגישה האווירית לישראל וממנה הם נכסים אסטרטגיים לאומיים ראשונים במעלה והיום עשינו את הצעד המתבקש להבטחת שגשוגם והצלחתם בעתיד. אני מודה לצוות הוועדה ולעומד בראשה, המשנה למנכ"לית, עילם שגיא, על עבודה מקצועית, מסורה ובלוחות הזמנים ולראשי הרשויות מהצפון והדרום על השותפות לדרך".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=128519