משרד התחבורה האמריקני דורש מחברות התעופה הטסות מ/אל ארה"ב לבצע החזרים כספיים לנוסעים שטיסותיהם בוטלו במקום זיכויים
משרד התחבורה האמריקני פרסם ביום ו' ( ה-3 באפריל) הודעת אכיפה המבהירה כי בעקבות מצב החירום שנוצר חברות התעופה מחויבות להעניק החזר כספי לנוסעים שטיסותיהם בוטלו או עוכבו בשל שינוי משמעותי בלוח זמני הטיסות.
ההוראה חלה גם על חברות תעופה זרות הטסות מ/אל ארה"ב. ההחזרים הכספיים כוללים את מחיר הכרטיס וכל תשלום נוסף שנגבה עבור שירותים בהם הנוסע אינו יכול להשתמש בהם. לעומת זאת, ההוראה לא חלה על שיבושי טיסה שאינם בשליטת חברת התעופה, כמו לדוגמא כתוצאה ממגבלות ממשלתיות.
ההוראה באה לאחר מספר הולך וגדל של תלונות מצד נוסעים המתארים כי נשללה מאיתם הזכות להחזרים כספיים עבור טיסות שבוטלו או עוכבו משמעותית. ברוב המקרים הצהירו הנוסעים כי חברת התעופה הציעה להם זיכויים עבור טיסות עתידיות.
מצב החירום בעקבות נגיף הקורונה והשפעתו חסרת התקדים על תעשיית התעופה יאפשר לחברות התעופה לבצע את ההחזרים הכספיים לפני נקיטת צעדים מצדו של משרד התחבורה.
האיחוד האירופי פרסם הוראה דומה לחברות התעופה ביום ד' (ה-1 באפריל) המחייב החזר כספי תוך 7 ימים. חברות התעופה רשאיות להציע שובר לטיסה עתידית שיתקבל רק בהסכמת הנוסע.
צניחת תנועת הנוסעים בעולם
נכון ליום חמישי (ה-2 באפריל) תנועת הנוסעים צנחה בכ-95% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 124,021 נוסעים עברו דרך נקודות האבטחה לעומת 2.4 מיליון ב-2019.
על פי נתוני FlightAware ב-02 באפריל 2019 בוצעו 98,163 טיסות מסחריות ברחבי הגלובוס וב-02 באפריל 2020 הופעלו 26,884 טיסות בלבד, צניחה של 75%. ב-1 בינואר 2020 הופעלו 88,309 טיסות לעומת 84,045 שנה קודם. ב-10 במרץ היו 87,204 טיסות ועשרה ימים מאוחר יותר רק 62,783.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=105625