דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון אל על הכנס באגרת שנשלחה לעובדי ההברה. "האתגר המיידי והראשון הוא השלמת מתווה הסיוע וגיוס החוב ואנו פועלים במרץ על מנת להגיע להסכמות עם הגורמים המממנים"
חברת אל על דיווחה השבוע לבורסה על פרישתם של מספר חברי הדירקטוריון וכניסתם של הדירקטורים החדשים מטעמו של אלי רוזנברג: דוד ברודט- יו”ר החברה, דורון כהן , גבריאלה שלו, עמיקם בן צבי, מוטי אנגלמן, וג’ייסון גרינבלט. היום נשלחה אגרת של יו"ר הדירקטוריון, דוד ברודט לעובדי החברה:
אנשי אל על,
היום נכנס דירקטוריון חדש לחברה בעקבות כניסת בעלים חדש, חברת כנפי נשרים בבעלות מר אלי רוזנברג וההנפקה שהתקיימה בספטמבר 2020. חברי הדירקטוריון החדשים הם בעלי ניסיון רב וכולנו יחד נחושים לעשות כל שנוכל כדי להשיב את אל על למסלול של שגשוג וצמיחה, מהר ככל שניתן.
החל ממרץ 2020, פקד את העולם כולו, וגם את ישראל, נגיף הקורונה שפגע קשות בענף התעופה ובחברת אל על. חברות תעופה רבות נכנסו לקשיים ובמקרים רבים הממשלות בעולם סייעו להם בתקופה הקשה. גם ממשלת ישראל נרתמה למאמץ לסייע לאל על.
כבר שמונה חודשים שאל על אינה מתפקדת באופן סדיר, כפי שעשתה בכל שנות קיומה. החברה נאלצה להפסיק את רוב פעילותה בהטסת נוסעים ובהובלת מטענים. רוב עובדיה יצאו לחל"ת. אל על, שעשרות מטוסיה היו רגילים לנחות בעשרות נמלי תעופה בעולם ודגל ישראל מתנוסס על זנבם, אינה יכולה לשרת את מיליוני נוסעיה, הישראליים והבין-לאומיים ברחבי העולם.
הממשלה התירה את פתיחת נתב"ג ב-15 לאוקטובר, ועכשיו עומדת בפנינו משימה אדירה והיא החזרת החברה למסלול. האתגר המיידי והראשון הוא השלמת מתווה הסיוע וגיוס החוב ואנו פועלים במרץ על מנת להגיע להסכמות עם הגורמים המממנים.
השבת אמון הלקוחות הוא האתגר החשוב ביותר שעומד לפנינו, שכן ללא לקוחות נאמנים ומתמידים אין לחברה זכות קיום. הדרך לעשות זאת מחייבת את כולנו, בכל תפקיד בחברה, לייצר הצעת ערך משופרת, בעידן של תחרות גוברת, ביום שאחרי מגפת הקורונה. אנו ניצוק תוכן של ממש לציפיות הלקוח ונממש אותן בצורה מיטבית. מטרתנו היא שמטוסי אל על יצאו בזמן, יגיעו בזמן, בביטחון, בבטיחות והיום גם בבריאות, והכל תוך מתן שירות מוקפד ואיכותי לנוסעים. אנו חייבים להבטיח כי אל על תהיה הבחירה הראשונה של כל לקוח מישראל ואליה וכך נרחיב את מעגלי הלקוחות שלנו, בעם היהודי ובעולם בכלל.
אל על שבה באיטיות לטוס במספר קווים. אבל מכאן ועד להתאוששות וחזרה להיקפים של למעלה ממאה טיסות ביום, הדרך רבה. בכדי שאל על תשוב להיקפי הטיסות של העבר נדרשים כמה יעדים – עולמיים וישראליים: צריך להתגבר על הנגיף ולייצר רמת תחלואה נמוכה יחד עם קטיעה מהירה של שרשראות ההדבקה; צריך להגיע להבנות ולהסכמות על מעבר של אזרחים בין המדינות ללא חובת בידוד אך עם הקפדה על בדיקות ומידע מהיר במקרה של הדבקה; צריך למסד את הרגולציה לכל תהליכי טיסה; ולבסוף: נדרש לייצר ביקושים גבוהים של הלקוחות. (ראוי לציין בהקשר היעדים העולמיים, כי מחקר שפורסם על ידי IATA מעלה כי הטיסה כשלעצמה בטוחה מאד והיקף הנדבקים במהלך טיסה הוא כמעט אפסי. בעידן הקורונה נדבקו בסך הכול בטיסות בכול העולם 44 אנשים בלבד: יחס של אחד ל-27 מיליון נוסעים!).
משימה חשובה וקשה עד מאוד העומדת בפנינו היא יישום קפדני ומלא של תוכנית ההתייעלות . תכנית זו היא המפתח ליכולת שלנו להתמודד עם 'אריות התעופה' העולמית ולעשות זאת בצורה שתבטיח עתיד בטוח לאל על ולאלפי בתי אב המתפרנסים ממנה. יישום תכנית ההתייעלות הוא תהליך כואב וקשה אך אנו נדאג כי הוא ינוהל בהוגנות ובשקיפות מלאה.
משפחת אל על: חברי הדירקטוריון החדשים ואני בראשם, גאים על הזכות שנפלה בחלקנו להיות חלק ממהלך ההבראה של החברה הכי ישראלית, חברת התעופה שהיא לא רק חברה מסחרית אלא החברה הלאומית של מדינת ישראל, חברה שהיא סמל ומותג על, חברה שנושאת בגאווה את דגל ישראל על זנב מטוסיה. עבורנו זה מעמד מחייב ומרגש. אנו בטוחים כי ביחד נעשה ונצליח.
אנו יודעים ומכירים את עובדי החברה על יכולתם המקצועית הגבוהה ואת מסירותם ומחויבותם לאל על, זה 72 שנה.
ביחד נשקם את אל על, נחזור לטוס ואל על תמריא לגבהים חדשים.
דוד ברודט
יושב ראש הדירקטוריון
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=110891