יוסי פתאל, מנכ״ל הלשכה: ״מדאיגה אותנו העובדה שגם בחודש יולי התקבלה החלטה דומה וטרם נמצאה הדרך לשלם למארגנים״
יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה: ההחלטה על פיצוי למארגנים שנאסר עליהם שוב לפתוח את העסקים שלהם מתבקשת. מדאיגה אותנו העובדה שגם בחודש יולי התקבלה החלטה דומה ואף הוקצה תקציב עבור המארגנים שעד היום, חמישה חודשים לאחר ההחלטה הדומה, טרם נמצאה הדרך לשלם למארגנים.
מצבם של מארגני התיירות הנכנסת לישראל היום קריטי הרבה יותר, מכיוון שלאור ההחלטה על המתווים לכניסת תיירים מחודש נובמבר, הפעילו המארגנים את המשרדים מחדש, גייסו עובדים והחלו להשקיע בשיווק בחו״ל. מעבר להוצאות הקבועות קיימות השקעות שבוצעו והן יורדות עכשיו לטמיון. הנזק ההיקפי במיוחד לעובדים ואתרים בפריפריה עצום. 15% מהמשרות בפריפריה תלויות בקבוצות שהיו אמורות להגיע בשבעות הקרובים.
ההחלטה הכי חשובה שהממשלה צריכה לקבל היא שהיא מחוייבת ליישום מיידי ולא להטביע את המארגנים עכשיו בחודשים של פלפולים משפטיים ותסבוכת בירוקרטית כמקובל. החשש שלנו הוא מיכולת ביצוע הממשלה של החלטותיה. חשוב לציין שעשרות אלפי תיירים שהיו אמורים להגיע לארץ בשבועות הקרובים ושילמו את מלוא התשלום עבור כרטיסי טיסה ושירותים בארץ, עומדים גם הם מול שוקת שבורה ואובדן של כל כספם.
לדעתנו חשוב ששרת התחבורה ושר התיירות יפנו לחברות התעופה וידרשו מהם שלא לגבות דמי ביטול מלאים מתיירים שנמנע מהם להגיע לארץ כתוצאה מהחלטת הממשלה לסגור את שערי הארץ. חברות התעופה פועלות מתוקף זיכיון מסחרי שקיבלו מהמדינה וראוי לוודא שזיכיון זה אינו מנוצל לגביית כספים שאינה מוצדקת ואף גזלנית.
מצב החירום שנכפה עלינו שוב, אמור לעורר גם את מנגנוני החמלה המאותגרים של רשות המיסים, שעד היום לא טרחה לענות לפניות של הלשכה בגיבוי של ועדת הכלכלה, לבעיות חמורות שהתגלו בטיפול רשות המיסים לגביפניות של מארגני התיירות הנכנסת לישראל על טעויות ובעיות בטיפול הבקשות למענקים ודרישות בלתי מוצדקות להשבת כספים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=120984