בשעה שמספר הטיסות בירידה וקיימות מגבלות צריכת אלכוהול בטיסות, חברות התעופה מחפשות דרכים לשחזר את החוויה ולגייס מזומנים. אמריקן איירליינס הולכת על יין
אתר האינטרנט aerotime מדווח על יוזמה חדשה של חברת אמריקן איירליינס (American Airlines). בשעה שמספר הטיסות צנח וקיימות מגבלות צריכת אלכוהול בטיסות, חברת התעופה מצאה עצמה עם עודפי בקבוקי יין והחליטה להציע אותם ללקוחותיה.
ב- 21 בינואר 2021 הודיעה החברה על תוכנית חדשה (American Airlines Flagship Cellars program) המאפשרת ללקוחות מעל גיל 21 לקנות בקבוק יין או מנוי חודשי של שלושה בקבוקים בחודש. מחיר בקבוק אחד נע בין 13 $ ל- 40 $, בעוד שהמנוי עולה 99 $ לחודש.
בקבוקי היין הם אלה שבדרך כלל מוגשים לנוסעים במחלקות היוקרה בטיסות אמריקן איירליינס . "יצרנו מרתפי דגל כדי לספק דרכים נוספות ללקוחות ליהנות מיין איכותי גם אם הם לא טסים באחת ממחלקות הפרימיום שלנו", אמרה אליסון טיילור (Alison Taylor), מנהלת הלקוחות באמריקן איירליינס.
על פי ההערכות בחברת התעופה, תוכנית משלוחי היין החדשה תכניס לחברת התעופה מכירות בשווי של 40,000-50,000 $ בשלושת החודשים הראשונים של 2021. באוקטובר 2020 חברת התעופה דיווחה על הפסד נקי של 2.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה לרווח של 425 מיליון דולר בשנת 2019.
חברות תעופה אחרות, בהן איזיג'ט ו- KLM באירופה, דלתא איירליינס בארצות הברית, ווירג'ין אוסטרליה הפסיקו גם הן למכור משקאות אלכוהוליים בטיסות.
בספטמבר 2020 מכרה חברת קוואנטס כ-1000 עגלות בר שנלקחו מצי מטוסי בואינג 747 שפרשו לאחרונה. כדי לשחזר את שירות הטיסה בבית, העגלות כללו בקבוקי שמפניה ויין, כמה חטיפים ואפילו כרית מהמחלקה הראשונה. המחיר לעגלה היה כ- 1,400 $.
בשנת 2019 בריטיש איירווייס הציגה את Pickering’s Gin. הג'ין הועמד לרכישה בטיסות לטווח קצר במאי 2019 כחלק מחגיגות 100 שנה לחברה. בעקבות מגפת COVID-19, בריטיש איירווייס נאלצה להשעות את השירות ונותרה עם עודפי מלאי. החברה החליטה למכור את המשקה באופן מקוון – מארז של 24 בקבוקי מיני נמכרו תמורת 32.00 ליש"ט.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=113698