אל על נערכת להפעיל טיסות מטען החל מה-21 בספטמבר וטיסות נוסעים החל מה-01 באוקטובר, רוב העובדים יישארו בחל"ת עד ל-31 באוקטובר 2020
דיווח לבורסה של חברת אל על
בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 18 באוגוסט 2020 (מספר אסמכתא: 2020-01-080635) בדבר הארכת ההפסקה הזמנית של טיסות הנוסעים הסדירות שלה עד ליום 30 ספטמבר 2020, מודיעה החברה כי היא נערכת לחזרה הדרגתית של טיסות מטען במטוסי החברה החל מיום 21 בספטמבר 2020 ושל טיסות נוסעים החל מיום 1 באוקטובר 2020. יצוין כי היקף הטיסות המתוכנן בשלב זה אינו מהותי וייקבע בהתאם לביקוש וכי מדובר בטיסות נוסעים למספר מצומצם של יעדים בארצות הברית (סדיר) ובאירופה (סדיר ושכר), כאשר טיסות המטען מתוכננות בשלב זה ליעדים במזרח הרחוק.
הפעלת הטיסות תבוצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות. יצוין כי נכון למועד דיווח זה, הכניסה לישראל אפשרית לבעלי דרכונים ישראלים בלבד, זאת בהתאם להנחיות הממשלה.
כמו כן, החליטה החברה על הארכת החופשה ללא תשלום (חל"ת) של עובדים בחברה, זאת עד ליום 31 באוקטובר 2020. נכון למועד דיווח זה, מצויים בחל"ת כ-5,940 עובדים של החברה וחברות הבנות שלה. החזרת עובדים מחל"ת לצורך הטיסות המתוכננות צפויה להיות הדרגתית, בהיקפים שאינם מהותיים ובהתאם להיקף הטיסות.
תכנון החברה להפעלה של טיסות נוסעים ומטען כמפורט לעיל, הינו מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, המתבסס על הערכות של החברה נכון למועד דיווח זה. מועדי תחילת החזרה לפעילות, יעדי הטיסות, אופן הפעלת הטיסות והיקפן עשויים להיות שונים מן המתוכנן והמפורט לעיל כתוצאה ממספר רב של גורמים, בין היתר, הנחיות משרד הבריאות והגורמים הרלוונטיים בארץ ובעולם, מצב התפשטות נגיף ה"קורונה" בארץ ובעולם, מצבה של החברה וגורמים נוספים.
אגרת מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין
אנשי אל על,
ראשית אני מבקש לאחל למשפחת אל על לדורותיה שנה טובה. שנה של בריאות ויציבות, שנה של בשורות טובות. שנה של צמיחה ובעיקר שנה בה האנושות תצליח להתגבר על נגיף הקורונה ולהשיב בהדרגה את החיים למסלולם הרגיל.
אתמול הסתיים פרק משמעותי בתוכנית הסיוע לאל על, לאחר שבצענו הנפקת מניות לציבור בהיקף של 505 מיליון ש"ח.
החלטת ממשלת ישראל כפי שקבלה ביטוי בהחלטת ממשלה רשמית, מבטיחה כי המדינה מכירה בתרומה הייחודית של אל על לביטחון הלאומי על מנת לשמר את נתיבי האוויר לישראל פתוחים.
החלק השני והקריטי במתווה הסיוע טרם הושלם- גיוס חוב בהיקף של 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 75% שיאפשר לנו להשיב כספים ללקוחות, לשלם חובות לספקים ולהניע מחדש את החברה. אני מאמין כי לאחר שהשלמנו את ההנפקה, נקדם ביחד עם המדינה גם את גיוס החוב.
ביחד עשינו היסטוריה-חברת אל על ביצעה שתי טיסות היסטוריות ובטווח של ימים בודדים.
הראשונה, הטסת המשלחת המשולבת האמריקאית- ישראלית לאיחוד האמירויות, הטיסה המסחרית הראשונה של מטוס ישראלי מעל סעודיה והטיסה הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות.
אני בטוח כי כל מי שצפה בטקס הבין את גודל המעמד. הלב נמלא גאווה והתרגשות, לראות את מטוס אל על עם דגל ישראל על הזנב ועליו הכיתוב שלום, סאלם, פיס וכמו כן צוות הטייסים מנופף בדגלי המדינות – ביחד עשינו היסטוריה.
אני מבקש להודות לכל אנשי אל על שהתגייסו למשימה בהתראה אפסית- תחזוקה, שירות, מבצעי אוויר- אצ"א ואצד"א וכמו גם אנשי המטה- בלעדיכם לא ניתן היה לבצע את הטיסה ובאופן מושלם- כל הכבוד.
בראשית השבוע המריא ראש ממשלת ישראל לטקס החתימה על הסכם שלום עם איחוד האמירויות והצהרת שלום עם בחריין, גם טיסה זו ללא ספק מהווה פרק חשוב במורשת ובהיסטוריה של אל על כחברה לאומית, טיסות המצטרפות לטיסות ההיסטוריות שבצענו למצרים וירדן , כך הושלם המעגל עם חתימת הסכמי שלום עם מדינה ערבית משמעותית נוספת.
הקורונה והשפעותיה על הטיסות:
המציאות מלמדת כי העולם רחוק עדיין מהגעה למציאת פתרון במאבק כנגד הנגיף ואנו לקראת סגר נוסף, כאשר השערים של מרבית המדינות סגורים בפני ישראלים. הדרך לחזור לפעילות משמעותית בענף התעופה תלויה ביכולת של מדינות לעצור את התפשטות הנגיף ("מדינות ירוקות"), לתאם ולהסכים בין המדינות על מעבר חופשי של אזרחים בהתאם לכללים ורגולציה מתאימה ולצד זה כמובן חזרה של הביקושים והנכונות של הציבור לטוס.
לפי דו"ח נתב"ג נראה כי אכן יש עלייה מתונה ועקבית בכל חודש, כך היה גם בחודש אוגוסט האחרון. אך עדיין היקף הנוסעים נמוך בכ- 96% בהשוואה להיקף הנוסעים שעברו בנתב"ג בחודש אוגוסט בשנה שעברה.
חידוש הטיסות-
כפי שכתבתי לכם בעדכון הקודם החלטנו לחדש באופן הדרגתי את הטיסות כך שבשבוע הבא נחל לבצע טיסות מטען למזרח הרחוק במטוסי הדרימליינר וככל שהמצב יאפשר נתחיל להפעיל טיסות נוסעים ב- 1 באוקטובר לאתונה ובאמצעות סאן דור לאיים ביוון. החל מה- 12 באוקטובר בכוונתנו להפעיל טיסות יומיות לפריס, לונדון וניו יורק. כאמור מדובר בהיקף מצומצם של טיסות שמטרתו להתחיל להניע את תהליך החזרה לטיסות.
הארכת החל"ת בחודש נוסף-
חשוב להבין כי החזרה לפעילות תהיה מדורגת ובהתאם לתוכנית המסחרית לפי כך ולאור הפעילות המתוכננת לחודש אוקטובר אנו מאריכים את החל"ת בחודש נוסף עד לתאריך 31 באוקטובר 2020.
אנשי אל על היקרים,
אני יודע כי ימים לא פשוטים עוברים על כולנו. האתגר הזה מתמשך ולא ניתן לצפות מתי וכיצד הוא יסתיים. בתוך ערפל אי הוודאות אל על בדרך לעתיד יציב ובטוח עם השלמת מתווה הסיוע, כאשר אתמול עשינו צעד הכרחי לקראת הבטחת מקור הפרנסה לאלפי בתי אב.
נכונו לנו עוד ימים קשים ואתגרים מורכבים, מולם יש לנו בסיס של תקווה ואני אומר זאת על רקע גיוס הכסף, האמון ורשת הביטחון של המדינה ומעל לכל אלה לרוח המיוחדת של אנשי אל על .
מכאן אני שולח איחולי החלמה לחברינו שאינם בקו הבריאות ומפציר בכם להישמע בקפדנות להוראות ולהנחיות משרד הבריאות בכל הקשור לסגר, להיגיינה ולריחוק חברתי.
כולנו תקווה כי מהר ככל שניתן יימצא חיסון ותרופה לקורונה, תכלה שנה ונגיפיה תחל שנה וברכותיה.
שנה טובה משפחת אל על.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=110194