ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת אל על הגיעו להסכמות על מתווה התייעלות בסקטור המנהלי ובסקטור התחזוקה
לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, הגיעו ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת אל על להסכמות על מתווה התייעלות בסקטור המנהלי ובסקטור התחזוקה. ההסכמים החדשים, שנחתמים כשבועיים לאחר ההסכם מול סקטור הדיילים, כוללים שורת צעדים שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של כ-88 מיליון דולר בשנה.
שני הסכמים מיוחדים שיאפשרו התייעלות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בחברת אל על, נחתמו לפנות בוקר, לאחר מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי.
ההסכמים, כאמור, מהווים צעד משמעותי נוסף להסדרת המתווה להצלת חברת התעופה. לצד בר-דוד ואדרי, נכחו במעמד החתימה יתר השותפים להסכמים, בהם: יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות, משה ארבלי, יו"ר ועד עובדי אל על בסקטור המנהלי ירון רז, יו"ר ועד עובדי סקטור תחזוקה והנדסה שרון בן יצחק ונציגי הנהלת אל על ובראשם סמנכ"לית משאבי אנוש ומינהל יהודית גריסרו.
נזכיר כי ההסכמים נחתמו בהמשך להסכמות דומות שאליהן הגיעו הצדדים לפני כשבועיים, באשר לסקטור מנהלי השירות בטיסות והדיילים באל על.
תוקף ההסכמים יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על, וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר – מנגנון פיצויים מוגדלים.
בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד.
המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור.
הליך המו"מ לגיבוש ההסכמים לווה מצד ההסתדרות על ידי מנהל חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד רועי בליטנטל, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר, עורכות הדין מירי מלכי וקרן קלפר מהלשכה המשפטית וכן עו"ד יניב וייס וטל שטיין מאגף הפנסיה. ועדי העובדים קיבלו ליווי משפטי גם מעו"ד יפעת גירון. הנהלת אל על יוצגה במו"מ על ידי סמנכ"לית משאבי אנוש יהודית גריסרו, ראש אגף משאבי אנוש לימור בוזגלו, מנהלת יחסי עבודה עו"ד יעל רובינשטיין ואולגה אילין גובנקו.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. יישר כוח לצוות המסור של איגוד עובדי התחבורה, בראשות אבי אדרי, ותודה גם למנכ"ל אל-על ולסמנכ"לית משאבי האנוש, על כך שפעלו לגישור הפערים ולגיבוש ההסכמות בין הצדדים. ההסכמים שחתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי".
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין כי: "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וליושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי על האחריות והמאמצים הרבים כדי להגיע להסכם. תודה גם ליושב ראש ועד התחזוקה שרון בן יצחק ויתר נציגי התחזוקה וליושב ראש ועד מנהלי ואקדמאים ירון רז והנציגים על העמידה על זכויות העובדים לצד החובה להגן על הבית. תודה לסמנכ"ל משאבי אנוש יהודית גריסרו וצוותה על ההובלה של השיח עם הנציגים וההסתדרות מתוך אחריות ודאגה כנה לשלום החברה ואנשיה".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אבי אדרי: "חוסנה של אל על מגיע מההון האנושי שלה שהוכיח שוב את מידת האחריות והמחויבות שלו לעתיד החברה. תודה לירון רז ולשרון בן יצחק ולכל חברי הוועדים על כך שעזרו להציל את הבית המקצועי של אלפי עובדים באל על. תודה להנהלת החברה ותודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על המעורבות האישית שלו לקידום הנושא. בהסכמים שחתמנו נתנו סיכוי אמיתי להתאוששות של אל על ולאפשרות שלה לחזור ולהיות ספינת הדגל של ענף התעופה הישראלי".
סמנכ"לית משאבי אנוש באל על, יהודית גריסרו: "ההסכם הזה הוא הוכחה נוספת לכך שאנשי אל על רואים בה יותר ממקום עבודה וזהו בית ומשפחה עבורם".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=108130