מטוס צר גוף לטווחים בינוניים שהושק ב-2013 ונכנס לשירות בחברת סוויס בשנת 2015. מתחרה במטוס הבואינג 737
פרק חדש בפיתוח יכולות הייצור האמריקאיות של איירבוס החל עם השקת קו ההרכבה הסופי של המטוסים המסחריים A220 במובייל (Mobile), אלבמה (Alabama). המתקן שגודלו 25,083 מ"ר – יכול לייצר הן את הגרסאות A220-100 והן A220-300 – מאכלס חמש תחנות הרכבה ראשוניות בהן מכלולי הרכיבים העיקריים של המטוס המתכנסים יחד למטוס מוכן למסירה.
איירבוס A220 הנקרא גם בומברדייה C הוא מטוס צר גוף לטווחים בינוניים המתחרה במטוס בואינג 737 ו- E195 של אמבראר. מכיל בין 108 ל-160 מושבים בהתאם לסוג המטוס: A220-100 ו- A220-300. חסכוני בצריכת דלק ב-15% בהשוואה למטוסים אחרים. נכנס לראשונה לשירות ב-2015 בחברת סוויס.
מטוס איירבוס A220 ראשון עבור ג'ט בלו איירווייז
צוות העובדים של איירבוס במובייל באלבמה סימן גם אבן דרך נוספת, בהצגת הרכיבים הראשונים שנועדו להפוך למטוס איירבוס A220 עבור חברת הלאו קוסט ג'ט בלו (JetBlue), הלקוח השני שיקבל מטוס A220 שנבנה בארה"ב ויימסר לחברת התעופה בסוף 2020.
"הצוות נרגש להתחיל לעבוד במתקן החדש ולקבל את פניו של לקוח חדש", אמר פול גאסקל (Paul Gaskell) נשיא וראש תוכנית מטוס האיירבוס A220 במובייל. "זו תמיכה חזקה של חברת ג'ט בלו בתקופה מאתגרת זו."
טביעת רגל תעשייתית מורחבת בארה"ב
איירבוס הודיעה על תוכנית פתיחת המתקן באוקטובר 2017 כתוספת ייצור מטוסי A220 במובייל – הנמצאת על שפת מפרץ מובייל לאורך מפרץ מקסיקו.
החברה החלה לייצר את מטוסי A220s במובייל באוגוסט 2019 תוך שימוש בחלל האנגר הקיים של קו ההרכבה הסופי של מטוסי האיירבוס A320 שנבנו בארה"ב, ובהאנגרים התומכים שנבנו לאחרונה. עם תחילת הפעילות בפס הייצור הסופי של A220 הייעודי, אתר הייצור של איירבוס באלבמה הוכפל בגודלו.
"הרחבת ייצור המטוסים המסחריים שלנו במובייל – ממשפחת A320 ל- A220 – מחזקת עוד יותר את מעמדה של איירבוס כיצרנית מטוסים עולמית ומאשרת כי איירבוס נותרה חלק חשוב מנוף הייצור האמריקני", הוסיף גאסקל.
מובייל אלבמה הוא אתר ההרכבה השני של מטוסי ה- A220, תוספת למתקן הייצור העיקרי של המטוסים ומטה התוכנית הממוקמים במיראבל (Mirabel), קנדה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=108501