זאת בניגוד לכ-180 מדינות ברחבי העולם שישלמו לחברות ביאט"א לפחות פעמיים בחודש באמצעות ה-BSP
בישיבת ה-PACONF 42 שהתקיימה במהלך חודש נובמבר, ואשר סיכומה והחלטותיה פורסמו בדצמבר, סוכם כי החל מיום 30 באפריל 2020, כ-180 מדינות ברחבי העולם ישלמו לפחות פעמיים בחודש לחברות התעופה החברות ביאט"א, באמצעות ה- BSP.
בהחלטה צויין כי המדינות היחידות שעליהן לא יחול שינוי זה הן ישראל וטוניסיה, אשר ימשיכו לשלם אחת לחודש.
התאחדות משרדי הנסיעות בראשות המנכ"לית חני סובול והיו"ר קובי קרני, שמדווחת על ההחלטה מציינת כי עוד לפני חודשיים פנה עוה"ד דרור שטרום, המיצג את ההתאחדות ליאט"א והתריע כי הניסיון של ארגון חברות התעופה העולמי לכפות על השוק מעבר לתשלום כל שבועיים, הינו הפרה של חוק ההגבלים והפרת תנאי הממונה.
היועץ המשפטי של יאט"א, לזלי לוגו, הסביר כי אכן ביטול התשלום החודשי בישראל עלול ליצור בעיה עם הרשות להגבלים עסקיים ולכן יאט"א מנסה לייצר מהלך של הידברות בין חברות התעופה לסוכנים, כך שהרשות להגבלים עסקיים תתרצה. לדבריו מהלך כזה צריך להתקיים במסגרת ה-APJC המקומי. היו"ר ביקש שנושא זה יהיה על סדר היום באופן פורמלי בישיבת ה-APJC הבאה של ישראל.
בלימת הניסיון של יאט"א לכפות קיצור תקופת האשראי היא הישג חשוב להתאחדות. אם כי עצם עיסוקה של יאט"א בקביעת מועדי התשלומים מעלה תמיהה יסודית מדוע הרשות לתחרות מאפשרת מצב זה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=102449