ההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 374.106 מיליון שקל, הוצאות מכירה ושיווק היו 22.879 מיליון שקל, הוצאות הנהלה והוצאות כלליות צמחו ל-58.770 מיליון שקל בהשוואה ל-37.602 מיליון שקל ב-2017
פתאל החזקות הפסידה ברבעון הראשון של השנה כ-23.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות השכירות בסך של כ-32 מיליון שקל ומגידול של כ-22.2 מיליון שקל בהוצאות המימון של החברה. מתברר גם, כי איחוד הפעילות של מלונות פרותאל והפיכתם ממלונות בניהול למלונות בשכירות וכן עלייה בשער החליפין של היורו והליש"ט – הביאו לעלייה ברווח התפעולי EBITDAR, אך גם לגידול בהוצאות החברה ולהפסד הנקי.
כך מתברר מפרסום תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2018 של רשת פתאל החזקות, שהינה רשת בתי המלון הגדולה בישראל, הכוללת 171 בתי מלון בארץ ובחו"ל.
ההכנסות משירותי אירוח צמחו בכ-54% ל-603.549 מיליון שקל, בהשוואה ל-392.449 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017. יצויין, כי הגידול הושפע מצירוף הפעילות של 11 מלונות החל מ-1.5.2017 שמוחזקים בשיעור 50%, והפיכתם ממלונות בניהול למלונות בשכירות ומבתי מלון חדשים שנוספו לחברה בתקופת הדוח.
רף ההכנסות ברבעון הראשון עמד על 374.106 מיליון שקל, בהשוואה ל-224.208 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017. הוצאות מכירה ושיווק היו 22.879 מיליון שקל, בהשוואה ל-14.636 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות הנהלה והוצאות כלליות היו 58.770 מיליון שקל, בהשוואה ל-37.602 מיליון שקל ב-2017.
סמנכ"ל הכספים: תחום התיירות מאופיין בעונתיות
הגידול בכל מפרטי ההוצאות, שהורדו מההכנסות, הביאו לרווח תפעולי לפני הוצאות שכירות, פחת והפחתות והוצאות אחרות (EBITDAR ) של 147.794 מיליון שקל. הרווח התפעולי לפני הוצאות שכירות, פחת והפחתות והוצאות תפעוליות אחרות עמד על 46.767 מיליון שקל.
בסיכום הכללי הפסידה פתאל החזקות 23.567 מיליון שקל.
למרות ההפסד הרבעוני, מציגה פתאל החזקות איתנות פיננסית: הונה העצמי של הקבוצה הסתכם ב-31 למרץ 2018 בכ-2.69 מיליארד שקל והוא מהווה כ-38% מסך מאזן החברה. רכושה הקבוע של החברה הסתכם בסוף הרבעון הראשון של שנת 2018 בכ-4.1 מיליארד שקל ובקופתה מזומנים.
שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים של החברה: "פתאל החזקות מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2018 עם עלייה בהכנסות וירידה ברווחים. בהקשר זה יש לציין, כי תחום התיירות מאופיין בעונתיות ולמעשה חודשי החורף ינואר-מרץ נחשבים למאתגרים ביותר ומאופיינים בירידה בפעילות, ומנגד קיימות הוצאות קבועות כגון שכירות, פחת ומימון, לרבות בגין מלונות חדשים. אנו נמשיך בתכניתנו האסטרטגית להעמיק את אחיזתנו בישראל ובאירופה, במטרה להצמיח את החברה לאפיקים חדשים. במקביל אציין, כי הרשת יודעת לנצל הזדמנויות מכירה אטרקטיביות, שיוצרות לחברה ערך ניהולי ופיננסי משמעותי, כגון מכירת מלון לאונרדו רויאל מינכן, עליה דיווחנו באמצע החודש, בתמורה לכ-157 מיליון יורו, מחיר הגבוה בכ-25 מיליון יורו משווי הנכס בספרים".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=84119