גוגל מוסיפה מיסים ועמלות לחיפושים במלונות כחלק מסדרת תכונות חדשות
ענקית החיפוש Google הכניסה סדרת תכונות חדשות בתחום התיירות, המאפשרת לצרכנים לראות גם מחיר ללילה (nightly price) וגם מחיר סופי (nightly total).
המהלך של גוגל מגיע לאחר שבוקינג (Booking.com) התחייבה להציג מחירים כוללים בעקבות שיחות עם הנציבות האירופית (the European Commission), ולאחר שרשות תקני הפרסום בבריטניה הזהירה את קבוצת מלונות אינטרקונטיננטל מפני תמחוריה בפרסומות.
מנוע החיפוש גם הרחיב את הצעות התמחור החזויות שלו, עם הצעות לגבי מועדי הביקור הטובים ביותר או מחירים נקודתיים במלונות בתאריכים ספציפיים.
בפוסט בבלוג, כתב אנדרו סילברמן, מנהל ניהול מוצרי נסיעות בגוגל, שבקטגוריה "מתי לבקר" אפשר לעקוב אחר התעריף המשתנה לפי מזג האוויר, גובה הביקוש והתמחור לאורך השנה. הוא מציע לבדוק ב"מה תשלם" (‘What you’ll pay’) כדי לגלות אם המחירים נמוכים, אופייניים או גבוהים לתאריכים המבוקשים (מקובץ לפי דירוג הכוכבים של מלונות). "אם תגלה שהמחירים גבוהים בהרבה מהרגיל בגלל כנס או אירוע ספורט, אתה יכול להחליט לשנות את התאריכים שלך", הסביר בפוסט.
באירופה, התחייבה בוקינג לבצע מספר שינויים בנוהגיה עד ה-16 ביוני השנה, כאמור, לאחר שיחות עם הנציבות האירופית. אלה כללו הצגת המחיר הכולל שהצרכנים יצטרכו לשלם והבהרת אופן דירוג התוצאות, והאם התשלומים ששילם ספק האירוח לבוקינג, השפיעו על מיקומו ברשימת התוצאות.
דידייה ריינדרס, נציב לצדק וצרכנים, אמר: "על כל החברות לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של חוק הצרכן אם הן רוצות לעשות עסקים באיחוד. כמובילת שוק, חיוני שחברות כמו Booking.com יקיימו את אחריותן בתחום זה, ויבטיחו שמערכות הזמנת מקום לינה מקוונות יהיו חופשיות מטכניקות מניפולטיביות כמו הסתרת חסות בדירוג, הפעלת לחץ זמן על המשתמשים או הצגה לא נכונה של הנחות".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=102970