יחל לפעול באופן מדורג וטיסות ההרצה יחלו בתחילת החודש. צפוי להיות גירעוני
נמל התעופה הבינלאומי רמון ע"ש אילן ואסף רמון שליד אילת, יחנך ב-22 בינואר 2019 ויחל לפעול באופן מדורג כנהוג בנמלי התעופה בעולם. כך הודיע היום (א') שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
בשלב הראשון, יופעלו בנמל התעופה החדש טיסות הרצה מסחריות, פנים-ארציות, של חברות התעופה ארקיע וישראייר, ולאחר מכן יחלו לפעול טיסות מסחריות בינלאומיות של חברות תעופה זרות.
טקס חנוכת הנמל יערך בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר כץ, מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, משפחת רמון, ראשי רשויות, נציגי חברות תעופה, שגרירים ונכבדים נוספים.
רשות שדות התעופה (רש"ת) תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים-ארציות, שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל במרכז העיר אילת לנמל החדש. לאחר מכן, יפורסם לוח הטיסות הבינלאומיות עד להפעלה מלאה של הנמל.
נמל התעופה רמון הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה ופתיחתו מתקיימת באיחור של כמה עונות חורף באילת, לאחר שאבן הפינה שלו הונחה כבר במאי 2013. הנמל נבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות. הוא ממוחשב לחלוטין וכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. שדה התעופה החדש כולל מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים-ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג.
עם זאת, על הנוסעים יהיה להתנייע ללא "שרוולים" בין הטרמינל למטוסים, מה שעלול להיות מכביד בחודשי הקיץ החמים.
במהלך העבודות הנחה השר כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של השדה ל- 3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טראנס-אטלנטיות בשדה, מכל מקום בעולם. במקביל, הורה השר כץ לרש"ת להכפיל ל-60 את מספר רחבות החנייה בשדה, כדי להגדיל את קיבולת המטוסים לנוכח תחזיות הגידול במספר הנוסעים ברמון.
נמל תעופה בינלאומי נוסף של ישראל
השר כץ ציין כי הנמל החדש שיחליף את נמל התעופה של אילת ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, טיסות טראנס-אטלנטיות וטיסות פנים-ארציות. כן ישמש הנמל גם כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג לשעת חירום, במקרים של תנאי מזג אוויר ומתיחות בטחונית, במקום לרנקה ועמאן כפי שמתקיים כיום.
השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים המתאימים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה", הוסיף שר התחבורה. לפני חודשים אחדים הוסר הלוט מעל "שדה התעופה הבינלאומי ע"ש אילן ואסף רמון", במעמד רונה רמון ז"ל ומשפחתה.
נמל התעופה החדש כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים עם מכשור מתקדם, וטרמינל מרווח, שייתן מענה בשלב הראשון ליותר משני מיליון נוסעים בשנה והוא מתכונן להרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. הנמל יכלול עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה, אליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.
שר התחבורה הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת, יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה. "עם הפעלת נמל רמון, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, שיאפשר את פיתוח העיר וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של התושבים. כמו כן, הפרויקט יצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף", הוסיף כץ.
השר כץ ציין כי חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. עלות הקמת השדה נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים. שליש מעלות הפרויקט מומן באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הישן באילת, שליש באמצעות רש"ת ושליש נוספים ממקורות חיצוניים.
כתבה קודמת: נמל התעופה רמון יועד להיות גירעוני עם פתיחתו
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=91251