המערכת, שפותחה בתעשייה האווירית תפחית באופן דרסטי מקרים של נזק ואובדן כבודה ותייעל משמעותית את תהליכי ההעמסה והפריקה. פיתוח המערכת זיכה את התעשייה האווירית במקום הראשון בתחרות "אתגר התעופה 1" שבסינגפור
התעשייה האווירית זכתה היום בתחרות "אתגר התעופה 1" (Aviation Challenge 1) שנערכה על ידי רשות שדות התעופה בסינגפור (CAAS) בשדה התעופה המקומי צ'אנגי. במסגרת התחרות הגישו 20 חברות פתרונות שונים לטיפול רובוטי בכבודת הנוסעים. 5 מתוכן זכו לפתח מדגימים והתעשייה האווירית זכתה היום במקום הראשון. החברה הציגה בתחרות מערכת רובוטית לטעינת ופריקת כבודה בטיסות נכנסות ויוצאות. המערכת תשפר את חווית הנוסע, בכך שתפחית משמעותית את מספר המקרים של נזקים בכבודה ואבדנה. כמו כן, המערכת מחליפה את עבודת הסבלות ומאפשרת לעובדי נמל התעופה לנהל את הטיפול בכבודה בלחיצת כפתור בלבד.
כבודה בדרך למטוס
על פי המדגים של התעשייה האווירית, בשלב ראשון נסרקת הכבודה בעזרת סנסורים, ופרטיה נשלחים אל המערכת הממוחשבת המאפשרת מעקב אחריה. משם עוברת הכבודה תהליך אוטומטי של מיון בעזרת לוחות מיוחדים המותקנים על המסוע, ומכוונים כל מזוודה אל טיסת היעד הרלוונטית לה. בסופו של המסוע, מועמסת הכבודה על עגלת הטענת המזוודות בעזרת זרוע רובוטית חכמה, שיודעת להרים כל מזוודה ומזוודה בצורה עדינה ולהניחה בעגלת המטען. סנסורים המוצבים לצד עגלת המטען סורקים את העגלה ושולחים תמונה תלת ממדית למערכת הממוחשבת המשקפת את ממדי העגלה, המידע מועבר אל הזרוע הרובוטית והאחרונה מסדרת את המזוודות בהתאם.
מערכת לפריקת כבודה
בנוסף הציגה התעשייה האווירית מערכת לפריקת כבודה בטיסות נכנסות. המערכת פועלת על-ידי מנוף מיוחד שמרים את עגלת הכבודה ומטה אותה הצידה אל המסוע. הכבודה נשפכת מן העגלה ישירות אל המסוע בעדינות ובזהירות בעזרת לוחות גדולים המווסתים את קצב הפריקה. הכבודה כולה נפרקת מן העגלה אל המסועים בתוך דקה בלבד, וללא מגע ידי אדם. בכך למעשה, מאפשרת המערכת לעובדי נמל התעופה לטפל בכבודה בלחיצת כפתור, וללא צורך במאמץ פיזי כזה או אחר.
המערכת הרובוטית מאפשרת להעלות את מכסת הפריקה של עגלות הטענת המזוודות בכ- 600% בנוסף מבצעת מיון, העברה ומעקב אחר הכבודה באופן אוטומטי. היא תאפשר שיפור משמעותי ביכולת המעקב אחרי הכבודה, תפחית נזקים הנגרמים לה ותייצר הקלה משמעותית בעבודת צוותי נמל התעופה באופן שישמור על בריאותם. המערכת נבנתה כך שניתן להתאימה אל המערכות הקיימות היום בשדה התעופה, ללא שיפוץ או עלויות נוספות, והיא קלה לתפעול, ללא צרוך בהכשרה מיוחדת.
שאול שחר, סמנכ"ל בתעשייה האווירית ומנהל חטיבת כלי טייס צבאיים: "הניצחון בתחרות לפיתוח המערכת, ממצב את התעשייה האווירית כמובילה בפתרונות בתחום הטיפול בכבודה בתעופה האזרחית. מדובר בפתרון חדשני בעל משמעויות תפעוליות וכלכליות מרחיקות לכת עבור נמלי התעופה וקהל הנוסעים. אני סמוך ובטוח כי זכיית המערכת בסינגפור, שהיא דוגמה ומופת למדינה המאמצת טכנולוגיות חדשניות, תפתח לנו דלתות גם במדינות נוספות".
סרטון המדגים את מערכת הטעינה והפריקה האוטומטית החדשה של התעשייה האווירית:
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=69837