התאחדות סוכני הנסיעות הגיבה היום לשימוש במונח מחיר ממוצע שלטענת הממונה על הרשות להגנת הצרכן אינו חוקי:"אין הטעייה מכוונת מצד סוכני הנסיעות בישראל"
התאחדות סוכני הנסיעות בתגובה לפניית הממונה על הרשות להגנת הצרכן בנושא ציון "מחיר ממוצע לאדם" ולא "מחיר כולל" המחייב בחוק:
" כעקרון אנו קשובים לפניות הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן ופועלים בשיתוף פעולה".
"מבדיקה ראשונית, למיטב הבנתנו אין הטעייה מכוונת מצד הסוכנים וסה"כ מחיר החבילה הכולל למשפחה מוצג באופן מלא ומדויק".
"הטענה כאילו הצגת מחיר ממוצע, שאינו משקף את סה"כ מחיר החבילה למשפחה (שהוא הקובע והחשוב לצרכן לצורך קבלת החלטה), הינה הטעייה אינה עומדת בקנה אחד עם כוונת הסוכנים לסייע בידי הלקוחות".
"המחיר המפורסם לכלל החבילה לכל המשפחה עומד בדרישות החוק לפרסום המחיר הכולל ולגביו אין כל טענה.ברור לכל כי המקרים של חבילות ללא ילדים אין טענה".
"ככל שיש חשש להטעיה בפרסום מחיר ממוצע לאדם, במקרים של משפחה עם ילדים בלבד ואשר אינו משנה מתמטית לסך כל המחיר למשפחה, נפעל לתקן אולם לכך ידרשו לפחות מספר שבועות לשינוי והתאמת כל בסיסי הנתונים והאתרים".
"מבדיקה מהירה שערכנו בכל אתרי התיירות המובילים בעולם כמו אקספידיה עולה כי בכל האתרים מוצג מחיר לנוסע (ללא המילה ממוצע) בדיוק כפי שנעשה בישראל.כך שאם מבוגר (לדוגמא) עולה 1400$ וילד עולה 1200$ מוצג מחיר לנוסע 1300$".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=77550