חברת התעופה מהמובילות בישראל משיקה את "Flying Towards Net Zero" – אסטרטגיה שאפתנית לקראת הפחתת פליטות עד 2050, תוך דגש על SAF וחידוש צי המטוסים

חברת התעופה הבינלאומית Wizz Air, מהשחקניות הבולטות בשוק התעופה הישראלי, הציגה השבוע את מפת הדרכים הסביבתית שלה תחת הכותרת "Flying Towards Net Zero", במסגרתה היא מתחייבת להפחית את פליטות הפחמן שלה בשיעור ניכר עד שנת 2050 – בהתאם ליעדי הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO).
האסטרטגיה מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים – טיסות, דלק וטביעת רגל פחמנית – והיא נשענת על חמישה עמודי תווך הכוללים שימוש גובר בדלק תעופה בר קיימא (SAF), התקדמות טכנולוגית במטוסים, ייעול תפעולי ורפורמות בניהול המרחב האווירי.
לדברי החברה, SAF מהווה את מנוף ההפחתה המשמעותי ביותר, עם יעד של 53% מהפחתת הפליטות. עם זאת, ב-Wizz Air מזהירים כי זמינות הדלק הירוק עדיין מוגבלת, ועלותו גבוהה מדי עבור מודלים עסקיים מבוססי עלות נמוכה.
"אנחנו תומכים בחזון שאפתני של אפס פליטות, אבל האמת היא שקצב השינוי הנוכחי פשוט לא מספיק," אמרה איבון מויניהן, ראשת תחום ESG ו-Corporate בחברה. "האתגרים אינם מדעיים – אלא נובעים מהחלטות מדיניות, מגבלות רגולציה והעדר השקעות."
חלק מהתוכנית משולב ביוזמת Customer First Compass, הכוללת השקעה של 14 מיליארד אירו במטוסים מהדור החדש, ביעילות תפעולית ובטכנולוגיות לייצור SAF.
בין יעדי הביניים, הציבה לעצמה החברה הפחתת פליטות של 25% עד 2030. כיום, לפי נתוניה, Wizz Air מציגה את רמת פליטות הפחמן הנמוכה ביותר בעולם לכל קילומטר לנוסע – נתון שממקם אותה בעמדה ייחודית בשוק התעופה האירופי.
Wizz Air יוצאת בקריאה לרגולטורים, לממשלות ולתעשיית הדלק "להתעורר למציאות", לדבריה, ולפעול לקידום רגולציה ותשתיות שיאפשרו מעבר אפקטיבי ופרקטי לעידן של תעופה נטולת פחמן. "המעבר הזה הוא לא רק חובה סביבתית – הוא הכרח אסטרטגי לתחרותיות ולחוסן של התעופה האירופית," סיכמה מויניהן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=172618