מנתוני הלמ"ס שמתפרסמים עולה, ירידה של 6% בכניסות מבקרים בחודש ינואר 2013 ועליה של 58% בביקורי יום של אניות שייט. הערכה היא כי עמוד ענן וההתדרדרות הגיאופוליטית בסוריה ובמצרים נותנים אותותיהם
מנתוני הלמ"ס שמתפרסמים היום עולה כי בחודש ינואר 2013 נרשמו 217 אלף כניסות של מבקרים, ירידה של 6% לעומת ינואר 2012, אז באו 231 אלף מבקרים. מספר זה נמוך ב-13% מינואר 2011, אך גבוה ב- 2% מינואר 2010. מתוך כניסות אלה, 168 אלף היו כניסות של תיירים, ירידה של 11% לעומת ינואר 2012 ו-2011, אך עליה של 2% בהשוואה לינואר 2010.
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "נראה שהשפעות מבצע עמוד ענן, וההתדרדרות הגיאופוליטית באזור נותנים אותותיהם בתיירות הנכנסת. בעקבות זאת, שנת 2013 נפתחת בפעילות אינטנסיבית של המשרד למימוש הפוטנציאל התיירותי של ישראל בפעילות מואצת ליישום מסקנות הועדה להוזלת מחירי הנופש, דירוג בתי המלון ומתן דגש על שיפור ההכשרה המקצועית בתעשייה".
על אף המגמה הכללית של ירידה, מן הנתונים עולה כי בביקורי היום חלה עלייה: 49 אלף כניסות בינואר היו של ביקורי יום, עליה של 18% בהשוואה לינואר שנה שעברה. מתוך ביקורים אלה, 22 אלף היו ביקורים של נוסעים באניות שייט, עליה של 58% בהשוואה לינואר 2012. 25 אלף כניסות היו דרך הגבולות היבשתיים, ירידה של 3% לעומת ינואר 2012, וכ- 2,600 כניסות נרשמו דרך האוויר, עליה של 13% בהשוואה לינואר 2012.
נוכח מבצע עמוד ענן שהתקיים בחודש נובמבר 2012, וכן נוכח האירועים בסוריה ובמצרים והמצב הגיאופוליטי הרעוע באזור, פועל משרד התיירות לחיזוק תדמיתה של ישראל כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות. מחר (ג') יקיים מנהל השיווק של המשרד יום עיון לגורמים בתעשיית התיירות המקומית בו יוצגו מסקנות מחקרי שוק שערך המשרד בבריטניה, בברזיל ובשלושה מוקדים שונים בארה"ב (ניו יורק, דרום פלורידה ולוס אנג'לס). המחקרים נעשו כדי לרכז את מאמצי השיווק של ישראל בעולם בהתאם לצרכים של השווקים השונים, וכדי למקסם את האפקטיביות של הוצאת המשאבים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=78355