הנוסע המיליון הוא תייר שהגיע לאילת בטיסת לופטהנזה מפרנקפורט לנופש בעיר אילת
לאחר תשעה חודשי פעילות בלבד, נחת היום (א') בנמל התעופה הבינלאומי "רמון אילת" הנוסע המיליון בטיסות בינלאומיות ופנים-ארציות. מתחילת השנה עברו בנמלי התעופה של אילת (השדה הישן בעיר ונמל התעופה רמון) מיליון וחצי נוסעים מתוכם, כאמור, בנמל התעופה "רמון" בלבד 1,000,000 נוסעים, המהווים ירידה של 11% במצטבר.
הנוסע ה-1,000,000 הוא תייר שהגיע לאילת בטיסת לופטהנזה 670 LH מפרנקפורט, לנופש בעיר אילת. הנוסע יעקוב פייסטהאואר ובת זוגו הגב' אן כריסטין גרנראט, שמחו לקבלת הפנים, לאחריה יקבלו סיור באילת. קבלת הפנים לנוסע המיליון נערכה במעמד מנהל נמל התעופה רמון אילת חנן מוסקוביץ, סמנכ"ל בכיר חווית התייר במשרד התיירות פיני שני, מנהל תחנה קבוצת לופטהנזה בישראל ניקולא קומרל ובכירים נוספים.
מתחילת השנה חלה עלייה של 12.2% במספר התיירים לרמון אילת. לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), מעל 1,050 טיסות בינלאומיות תעבורנה בנמל התעופה "רמון" בעונת החורף הקרובה ועליהם כ-350,000 נוסעים בטיסות בינלאומיות.
השמיים הפתוחים פתחו את התחרות על מחירי הטיסות בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה "רמון" בדרום ואפשרו גידול משמעותי בהיצע הטיסות והקווים בטיסות ישירות לישראל ובמספר חברות התעופה הבינלאומיות המפעילות טיסות לישראל.
תימרוץ משרד התיירות, בסכום של 60 יורו לנוסע שנוחת בנמל התעופה הבינלאומי "רמון" בעונת החורף, בנוסף על תימרוץ רשות שדות התעופה לחברות התעופה בדמות ויתור על אגרות, הביא לגידול משמעותי בטיסות הבינלאומיות לאילת ובעונת החורף הנוכחית צפויות לנחות בו מעל 45 טיסות בינלאומיות שבועיות מאירופה. זאת לעומת כ-4,5 טיסות בשבוע מאירופה עד לפני שלוש שנים בנמל התעופה עובדה.
משרד התיירות השקיע כ-11 מיליון שקלים בפרסום באירופה ב-2018
כספי התימרוץ של משרד התיירות מיועדים לשיווק אילת כיעד תיירותי. משרד התיירות פועל בשנים האחרונות לשיווק המותג של אילת והמדבר כיעד לתיירות אקטיבית לאירופאים בחורף. פעולות השיווק כוללות קמפיינים באונליין וברשתות החברתיות, תוכן שיווקי, אירוח עיתונאים, משפיענים ומובילי דעת קהל וקידום מכר ביחד עם סיטונאים בחו"ל. בשנת 2018, הושקעו כ-11 מיליון ש"ח בפרסום בדיגיטל בערים מרכזיות באירופה וברוסיה מהן יש טיסות ישירות לאילת, כמו מוסקבה, ברלין, פריז, אמסטרדם, פולין, וינה. לקמפיין הוקמו אתרי אינטרנט בחמש שפות שונות. בעונת החורף 2019/2020 מושקעים 8 מיליון שקלים בקידום דיגיטלי באירופה של אילת כיעד תיירותי.
מתחילת הקמפיין בחודש ספטמבר ועד היום, נחשפו לפרסום למעלה מ-200 מיליון איש, כ-1.5 מיליון משתמשים הגיעו לאתר של אילת ונרשמו כ-60 אלף המרות לדפי סוכנים.
עונת החורף החם ב"רמון" צפויה לכלול נתח שוק של 45 טיסות בינלאומיות שבועיות מיעדים מאירופה של חברות התעופה: "פינאייר" מהלסינקי, "לופטהנזה" מפרנקפורט גרמניה עם טיסות המשך ליעדים בצפון אמריקה, טיסות של "אירופה אירפוסט" מפריז צרפת, של חברת "טרנסאוויה" צרפת מאורלי, חברת "אורל אייר" ממוסקבה ומלנינגראד, חברת "רוסיה" ממוסקבה, "וויז אייר" מוורשה-פולין, מבוקרשט-רומניה, מריגה- לטביה, מבודאפשט-הונגריה, מוינה -אוסטריה ומסופיה- בבולגריה, חברת "טראנסאוויה" הולנד מאמסטרדם וחברת "רייאנאייר" מברלין -גרמניה, מוורשה -פולין, מפראג- צכיה, מקראקוב- פולין, מברטיסלבה, מבודפשט -הונגריה, מקובנה, ומברגמו באיטליה ועוד. ברמון מעל 80 תנועות מטוסים מסחריים יומיות.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=102466