"בריטיש וחברות ה GDS לא הותירו לנו אלא לפנות לבית משפט וזאת, לאחר שפנייתנו אליהם לחיבור לאלתר לא נענתה", אמרה חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל
היום בצהריים (ב'), קיבל כב' השופט אהרון מקובר מבית המשפט המחוזי מרכז, את בקשתם של חמישה משרדי נסיעות חברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, להוציא צו מניעה זמני נגד בריטיש איירוויס וחברות ה-GDS, לאחר שאלה חסמו את המשרדים המבקשים מהאפשרות לראות במערכות הזמנה כל טיסה שבריטיש לוקחת חלק בביצועה, גם אם מזערי.
ביום 26 ביולי, 2016, נוכחו משרדי הנסיעות המבקשים, כי אינם יכולים לראות את טיסות בריטיש בחלק ממערכות ההפצה וכי במערכת היחידה שבה ניתן לראות בריטיש, היא מוצגת בתפוסה מלאה ואינה מאפשרת הזמנת כרטיסי טיסה.
המשרדים, שלא קיבלו כל התראה מבריטיש או מחברות ה GDS לפני הניתוק וגם לא לאחריו, מצאו עצמם בשיא עונת התיירות בלי יכולת לצפות להזמין ולכרטס עבור לקוחותיהם טיסות שבריטיש היא צד להן ובכלל זה, טיסות אינטר-ליין שבריטיש מבצעת מקטע קטן (לג) מהן. זאת, אפילו במקרים שבהם הכרטיס נרכש מחברת תעופה אחרת. כפועל יוצא, נחסמה בפני המשרדים המבקשים הגישה לחברות תעופה רבות והן ספגו הפסדים כבדים.
הסיבה לניתוק, היא סירובם של אותם משרדים קטנים לחתום לבריטיש על כתב וויתור שמשמעותו היא, כי הם יעבדו עבורה בחינם, ללא תמורה.
בעוד שמרבית משרדי הנסיעות בענף חתמו על הוויתור, מחשש כי לא יוכלו להציע כרטיסי טיסה של בריטיש ללקוחותיהם, עמדו 5 משרדי נסיעות קטנים על זכותם לקבל גמול עבור עבודתם תמורת בריטיש.
"בריטיש וחברות ה GDS לא הותירו לנו אלא לפנות לבית משפט וזאת, לאחר שפנייתנו אליהם לחיבור לאלתר לא נענתה", כך אמרה חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל.
סובול הוסיפה, כי היא רואה בחומרה את התנהלות בריטיש וחברות ה GDS שהביאו לחסימת מידע ואף צפייה בו, וכמובן גם הזמנה וכרטוס – לא רק מידע הנוגע לחברת בריטיש כי אם גם מידע של חברות תעופה רבות, מהמובילות בשוק ובהן אף חברת אל-על.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71671