דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ברית התעופה Star Alliance: שימוש באמצעים ביומטריים כבר ב-2020

ברית התעופה Star Alliance: שימוש באמצעים ביומטריים כבר ב-2020

עוזי בכר 18 באוקטובר 2019 10:16

כל הנתונים שייאספו יהיו תואמים לתקנות הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, הידועות בשם GDPR

ברית התעופה Star Alliance: שימוש באמצעים ביומטריים כבר ב-2020 עולם הדיגיטל מתקדם בצעדי ענק. צילומים דיגיטליים נהוגים כבר בדרכונים. צילום Depositphotos

האפשרות לעלות למטוס בהליך מהיר וללא עיכובים בעזרת פתרונות ביומטריים, היא במרחק של חודשים ספורים בלבד. ברית חברות התעופה העולמית Star Alliance פועלת להציע לנוסעיה לעבור את המסלול מההגעה לשדה התעופה ועד להתרגעות במושב המטוס, בדרך חלקה ונטולת מהמורות. זאת לצד צמצום השימוש בניירת ובכרטיסי עלייה למטוס (בורדינג-פס) באמצעות זיהוי ביומטרי.

ברית התעופה מתכננת להתחיל להפעיל את פתרון הזיהוי הביומטרי כבר בתחילת השנה הקרובה, 2020.

אתר האינטרנט המתמחה בתעופה, The points Guy דיווח כי ג'פרי גו, מנכ"ל Star Alliance, התייחס לנושא בתערוכת תעופה שהתקיימה בפרנקפורט שבגרמניה בימים אלה. התוכנית של Star Alliance נועדה לעודד את הנוסעים להירשם באמצעות תוכנית הנוסע המתמיד של חברת התעופה האישית שלהם, כאשר בשלב זה יורידו הנוסעים תמונת תעודת זהות. לאחר מכן, באמצעות תמונה זו, תאפשר התוכנית לנוסעים לבצע צ'ק-אין, לשלוח את המטען, לעבור ביטחון, להיכנס לטרקלין ולעלות על המטוס – הכל על סמך זיהוי פנים.

באשר לסוגיית הסכנה האפשרית של הפרת פרטיות, אומרים ב-Star Alliance כי כל הנתונים שייאספו יהיו תואמים לתקנות הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, הידועות בשם General Data Protection Regulation – GDPR. המשמעות היא שהתוכנית תעמוד במסגרת המשפטית הנוגעת לאיסוף ועיבוד מידע אישי עבור תושבי האיחוד האירופי. לדברי  גו, התוכנית תאפשר לנוסעים לבחור היכן ניתן והיכן לא ניתן להשתמש בנתונים הביומטריים שלהם.

מטוס של טורקיש איירליינס. חברה בבית הסטאר אליינס המונה 26 חברות תעופה. צילום Depositphotos

שת"פ עם שותף הטכנולוגיה NEC

ברית התעופה העולמית מונה 26 חברות תעופה – 27 חברות עד פשיטת הרגל של אדריה איירוויס באחרונה – והיא כוללת, בין היתר, את אייג'יאן, אייר צ'יינה, אייר אינדיה, ANA, אוסטריאן, אתיופיאן, טורקיש איירליינס, לוט, לופטהנזה, סינגפור איירליינס, סוויס, טאפ, תאי איירליינס ויונייטד.

Star Alliance חתמה על פיתוח הפיתרון הביומטרי עם שותף הטכנולוגיה NEC בחודש יולי והיא גם דוחקת בארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA לפתח סטנדרטים על מנת להגביר את יכולת ההפעלה הגלובלית שלו ולאפשר את אימוצו על ידי חברות תעופה מחוץ ל-Star Alliance.

לפי סטאר אלייאנס: "עם מספר צעדים פשוטים במכשיר הנייד שלהם, ללקוחות תהיה אפשרות להירשם לפלטפורמה החדשה באמצעות טכנולוגיית אבטחה מובילה בתעשייה. הם נדרשים להירשם פעם אחת בלבד ואז יוכלו להשתמש בנתוני הביומטריה שלהם מספר פעמים בנקודות מגע ביומטריות של כל שדה תעופה בכל פעם שהם טסים עם חברה החברה בברית התעופה. נתונים אישיים, כגון תמונות ופרטי זיהוי אחרים, מוצפנים ומאוחסנים בבטחה בפלטפורמה. מלכתחילה, המערכת תוכננה בהתאם לחוקי הגנת המידע העושים שימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים העדכנית. נתונים אישיים יעובדו רק בהסכמת הנוסע. כמו כן, נוסעים עשויים להידרש להציג את דרכונם במהלך הליכי ביטחון והגירה."

פוינטס גיי מדווח כי גם חברת התעופה האמריקנית דלתא (שאינה חברה ב- Star Alliance) עשתה ניסויים במצלמות זיהוי פנים כדי לשפר את חווית הלקוחות. נכון לעכשיו, החברה משתמשת בביומטריה בבסיסה בהרטפילד-ג'קסון אינטרנשיונל באטלנטה בכל עלייה למטוס. זה כולל צ'ק-אין בשירות עצמי, מסירת תיקים ועלייה לטיסות בינלאומיות. החברה, שבסיסה בארה"ב, משתמשת גם בחלקים מטכנולוגיה זו בדטרויט, מיניאפוליס וסולט לייק סיטי. על אף שהתהליך הוא אופציונאלי, היישום התמודד עם כמה חששות בנושא פרטיות. לאחר שעברה טכנולוגיה זו את שלב הניסוי שלה, חברות תעופה רבות עשויות להפוך את השימוש לחובה.

עם זאת, דלתא קובעת כי לא יישמרו נתונים ביומטריים של הנוסעים וכי היא מתכוונת לשמור עליהם כך. המערכת בודקת דרכונים במאגר נתונים אוטומטיים של זיהוי ביומטרי (IDENT) כשהדבר נעשה במכס בארצות הברית עם התצלום שצולם לפני העלייה.

בעידן הביומטרי, כרטיסים אלקטרוניים ושאר אמצעים יהיו הסטוריה:. צילום Depositphotos

הזחילה הבלתי נמנעת של הטמעת הביומטריה

ההטמעה והשימוש בביומטריה בתהליכי זיהוי ואבטחה הם בלתי נמנעים. ברגע שינוכשו מהתהליך כל הבאגים, הוא יהיה יעיל ואפקטיבי. אשר להפרת הפרטיות, די להיזכר במצלמות הווידאו במעגל סגור הפרושות כיום בכל עיר ושדה תעופה בעולם ומצלמות כל מה שזז, כל הזמן.

חקיקה המתפתחת ללא הרף בתחומי שיפוט רבים, מעניקה לממשלות ולסוכנויות השונות גישה נוחה למאגרי מידע פרטיים ובחלק ממדינות-הבית של חברות תעופה החברות ב-Star Alliance הן אפילו לא טורחות לעסוק בחקיקה – הן פשוט דורשות מידע.

במדינות רבות כבר משתמשים בצילומים דיגיטליים לרשיונות נהיגה ולדרכונים. התוכניות של Star Alliance הן פשוט הרחבה של תהליך זה. בעוד עשר שנים, סביר להניח שלא נחשוב פעמיים כשנעבור בקלות בשדה תעופה ללא צורך בהדפסת כרטיס עלייה למטוס או הצגת הכרטיס האלקטרוני בנייד.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=100445

אולי יעניין אתכם גם

  • Star Alliance זכתה שוב בפרס ברית חברות התעופה המובילה בעולםStar Alliance זכתה שוב בפרס ברית חברות התעופה המובילה בעולם
  • ברית התעופה סטאר אלייאנס חגגה 25 שנות פעילותברית התעופה סטאר אלייאנס חגגה 25 שנות פעילות
  • ברית התעופה סטאר אלייאנס נבחרה לטובה בעולםברית התעופה סטאר אלייאנס נבחרה לטובה בעולם
  • הגידול בתיירות העולמית יאיץ את השימוש בטכנולוגיה הביומטריתהגידול בתיירות העולמית יאיץ את השימוש בטכנולוגיה הביומטרית
  • מהקיץ אפשר יהיה לנוע בנמל התעופה הית'רו ללא דרכוניםמהקיץ אפשר יהיה לנוע בנמל התעופה הית'רו ללא דרכונים
תגיות:
ביומטרי Star Alliance NEC
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version