יצרנית המטוסים בואינג צופה ביקוש בסין ל-6,330 מטוסים חדשים בהיקף של כטריליון דולר עד לשנת 2034 ויכלול 4630 מטוסים צרי גוף. הגורמים לזינוק בביקוש למטוסים הם חברות הלאו קוסט והגידול במספר היעדים הגלובליים
בואינג, ספקית המטוסים המובילה לשוק הסיני, פרסמה היום בבייג'ינג תחזית לביקוש של 6,630 מטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות בשוק הסיני, בשווי מוערך של 950 מיליארד דולר.
"למרות התנודתיות בשוקי הכספים בסין, אנו צופים צמיחה חזקה של תחום התעופה בטווח הרחוק", אמר רנדי טינסת', סגן נשיא לשיווק בקבוצת המטוסים האזרחיים של בואינג. "במהלך 20 השנים הבאות, צי המטוסים המסחריים של סין ישולש: מ-2,570 מטוסים בשנת 2014 ל-7,210 מטוסים ב-2034, כשיותר מ-70% מהם הם מעודדי צמיחה".
"שוק התעופה הסיני מאד דינמי, החל בחברות התעופה המובילות שלו וכלה בחברות הסטארט-אפ וחברות ה-Low-cost", אמר איסן מוניר, סגן נשיא מכירות ושיווק לצפון מזרח אסיה בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג. "בואינג מחויבת לשרת את לקוחותיה בשוק המטוסים הגדול בעולם באמצעות אספקת המטוסים החסכוניים ביותר בצריכת דלק ובמתן שירותים תומכי צמיחה ורווחיות".
בואינג צופה ביקוש ל-4,630 מטוסים צרי גוף עד לשנת 2034 בסין שהופכת לשוק הטיסות הפנימיות הגדול בעולם. הצמיחה בביקוש למטוסים צרי גוף מונעת על ידי הגידול במספר חברות התעופה החדשות וחברות ה-low-cost במדינות מתפתחות ובשווקים המתעוררים וכן על ידי המשך ההתרחבות של חברות תעופה מבוססות. היעילות והגמישות של המטוסים צרי הגוף דוגמת הבואינג 737 מסייעות לחברות התעופה הסיניות לעודד צמיחה לאורך הרצועה הכלכלית כחלק מהאסטרטגיה רצועה אחת, דרך אחת. טינסת' אמר כי מטוס הבואינג 737-800 מהדור החדש ומטוס הבואינג 737 MAX 8 המהווים את ליבת שוק המטוסים צרי הגוף, מקנים לחברות התעופה את היעילות בצריכת דלק, האמינות והיכולות הטובות ביותר.
חברות ה-Low-cost הסיניות האחראיות כיום לכ-8% מהביקוש למטוסים צרי גוף יהוו 25-30 אחוזים מהביקוש עד שנת 2034 קבע טינסת'. "עלויות צריכת הדלק במטוס הבואינג 737 MAX 200 תהיינה הנמוכות ביותר – 20% למושב – בהשוואה למטוסים צרי הגוף היעילים ביותר הקיימים כיום", אמר טינסת'. יעילות צריכת הדלק של מטוס ה-737 MAX והמיצוב של משפחת ה-737 כמטוסים האמינים ביותר בתעשייה מעניקים לחברות הLow-cost יתרון תחרותי".
בואינג צופה כי הביקוש למטוסים רחבי גוף יעמוד על 1,510 מטוסים חדשים, בהובלת מטוסים רחבי גוף קטנים ובינוניים כמו 777-300ER (טווח מוגדל), 777X וה-787 "דרימליינר". טינסת' מדגיש כי חברות התעופה הסיניות יותר מהכפילו את היצע המושבים לטיסות הבינלאומיות ארוכות הטווח במהלך שלוש השנים האחרונות, בעיקר בעקבות אספקת מטוסי הבואינג 747-8 לאייר צ'יינה ומטוסי ה-777-300ER וה-787 לחברות תעופה אחרות בסין.
"בשל הגידול באוכלוסיית מעמד הביניים, מדיניות הענקת ויזה חדשה ועוצמת הצמיחה הכלכלית בסין, התרחבות זו צפויה להמשיך ואף להיות מואצת", אמר טינסת'. "מטוסי ה-777, 787 ו-747-8 הם בסיסי התמיכה הטובים ביותר להמשך תהליך הגלובליזציה של חברות התעופה הסיניות".
בואינג צופה כי עד שנת 2034 יושקעו ברחבי העולם 5.6 טריליון דולר ברכישת 38,050 מטוסים מסחריים חדשים.
המטוסים של בואינג מהווים את עמוד השדרה של מערכות התעופה האזרחית והמטען של סין. יותר מ-50% מהמטוסים המסחריים הפועלים בסין הם מתוצרת בואינג. יותר מ-8,000 מטוסים של בואינג טסים ברחבי העולם עם רכיבים ומכלולים מתוצרת סין והם קיימים בכל דגמי המטוסים האזרחיים של בואינג הקיימים בשוק: 737 מהדור החדש, 747, 767, 777 וכן במטוס החדש והמתקדם ביותר בעולם ה-787 "דרימליינר".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=73422