היקף ההזמנות מבואינג מגיע ל-6.3 טריליון דולר. עיקר הביקוש למטוסים צרי גוף
יצרנית המטוסים המובילה בואינג, מפרסמת עם פתיחת היריד האווירי בפארנבורו (אנגליה), את התחזית השנתית לשוק התעופה. החברה צופה כי הגידול בתנועת הנוסעים ופרישת מטוסים עתידית יביאו לביקוש של 42,730 מטוסים חדשים בעלות מוערכת של כ-6.3 טריליון דולר ב-20 השנים הקרובות – גידול של 4.1% לעומת השנה שעברה.
הגדלת הצי העולמי תיצור דרישה מוגדלת לשירותים שונים, ביניהם תמיכה בשרשרת אספקה (חלקי חילוף ולוגיסטיקה), שירותי תחזוקה והנדסה, תיקונים ושיפורים לכלי טיס קיימים ותמיכה בפעילות חברות התעופה. במהלך 20 השנים הבאות בואינג חוזה את שוק השירותים הנלווים לתעופה אזרחית בכ-8.8 טריליון דולר, עם צמיחה שנתית של כ-4.4%.
רנדי טינסת׳, סגן נשיא שיווק מטוסים אזרחיים בבואינג, מסר כי התחזית השנתית של החברה (CMO) הכוללת לראשונה גם ניתוח מפורט של שוק השירותים האזרחיים הדינמי ושירותי הקרקע למטוסים, מוכרת כאבן דרך בתעשייה בתחום תחזיות שוק התעופה האזרחית והתיירות המוטסת. התחזית המשולבת לשוק התעופה מסתכמת בשווי שוק כולל בערך של 15 טריליון דולר.
טינסת הוסיף כי: ״בפעם הראשונה מזה שנים, אנו רואים צמיחה כלכלית בכל רחבי האזורים השונים בעולם. הצמיחה המתואמת הזו מספקת גירויים נוספים לצמיחת שוק התיירות האווירית העולמית. אנו רואים טרנדים של תנועה בשווקים מתפתחים כמו סין והודו, כמו גם בשווקים המפותחים של אירופה וצפון אמריקה".
למעלה מ-900 מטוסים עברו את גיל 25
עוד אמר כי "יחד עם התרחבות התנועה האווירית, המידע שבידינו מראה צפי פרישה של מטוסים, בשעה שהמטוסים הוותיקים מזדקנים ונפלטים מהצי העולמי״. לפי נתוני הצי העולמי, ישנם למעלה מ-900 מטוסים כיום שעברו את גיל 25. עד אמצע שנת 2020 למעלה מ-500 מטוסים בשנה יעברו את גיל 25 – כפול מהנתון הנוכחי – וידחפו את גל היציאה לגמלאות. טינסת׳ אמר כי הנתונים מסבירים מדוע רק כ44% מהמטוסים החדשים יכסו את החלפת אלו שיצאו לגמלאות, בזמן שהשאר יתמכו בצמיחה עתידית.
שוק המטוסים צרי הגוף, בעלי מעבר יחיד, יראה את הצמיחה המשמעותית ביותר בתקופה זו, עם דרישה לכ-31,360 מטוסים חדשים, צמיחה של כ6.1% לעומת התחזית אשתקד. השוק, המוערך ב-3.5 טריליון דולר, ימשיך לגדול בעיקר בשל צמיחת טיסות הלואו-קוסט, הדרישה הגדלה בשווקים חדשים ודרישה לתחלופה בציי המטוסים בשווקים כגון סין ודרום מזרח אסיה בעיקר.
לשוק המטוסים רחבי הגוף יצטרפו עוד כ-8,070 מטוסים חדשים, בעלות מוערכת של כ-2.5 טריליון דולר במהלך 20 שנים הקרובות. הדרישה תגדל ברובה בשל גל החלפות מטוסים וותיקים בתחילת העשור הבא, כמו גם חברות התעופה המכניסות לשימוש מטוסי סילון מתקדמים כגון ה-787 דרימליינר וה-777X, בכדי להגדיל את הנוכחות והפרישה העולמית שלהן.
בנוסף, בואינג צופה את הצורך ב-980 מטוסי תובלה רחבי גוף חדשים במהלך תקופת החיזוי, צמיחה של כ-60 מטוסים לעומת שנה שעברה. כמו כן, חברות התעופה צפויות לרכוש כ-1,670 מטוסי תובלה מומרים חדשים.
מבחינת הפיצול הגאוגרפי של התחזית, הדרישה המוגברת בתחום המטוסים והשירותים מוכוונת בצורה שווה לשווקים המתפתחים הגדולים. אזור אסיה פסיפיק, הכולל את סין, ימשיך להוביל עם 42% מכלל משלוחי המטוסים ו-38% מסך כל ערך השירותים. צפון אמריקה ואירופה משלימות את השלישייה הפותחת.
שוק מסחרי עד 2037 לפי אזורים | ||
אזור | משלוחי מטוסים | ערך שוק השירותים |
אסיה פסיפיק | 16,930 | $3,365 ביליון |
צפון אמריקה | 8,800 | $1,850 ביליון |
אירופה | 8,490 | $1,875 ביליון |
מזרח תיכון | 2,990 | $745 ביליון |
אמריקה הלטינית | 3,040 | $515 ביליון |
רוסיה | 1,290 | $265 ביליון |
אפריקה | 1,190 | $215 ביליון |
סה״כ | 42,730 | $8,830 ביליון |
התחזית של בואינג הינה תחזית מטוסי הסילון הוותיקה ביותר בשוק ונחשבת כמקיפה ביותר בניתוח תעשיית התעופה האזרחית.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=85910