בשנת 2015 רשמה חברת התעופה רווח נקי של כ-107 מיליון דולר. "התוצאות השנה הושפעו ממשבר הטייסים, ששיאו היה ברבעון הרביעי של השנה. עיקר ההשפעה הייתה על סעיף הוצאות ההפעלה של החברה", אמר מנכ"ל אל על, דוד מימון
מנכ"ל אל על דוד מימון, הציג היום את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2016: הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו בכ- 2,038 מיליון דולר לעומת כ- 2,054 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2015.
הרווח לפני מס הסתכם בשנת 2016 בכ-93 מיליון דולר בהשוואה לרווח לפני מס של 145 מיליון דולר שנה לפני. החברה סיימה את שנת 2016 עם רווח נקי בסך של כ-81 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-107 מיליון דולר בשנת 2015.
יתרות המזומנים והפיקדונות של החברה ל-31.12.2016 הסתכמו בכ- 212 מיליון דולר וההון העצמי הסתכם בכ- 284 מיליון דולר. נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג בשנת 2016 עלה לכ- 32.6% לעומת 32.5% אשתקד.
שיעור תפוסה במטוסים בשנת 2016 עמד על 84% לעומת 83.3% אשתקד קטעי הנוסע צמחו בכ- 11%. ה-EBITDA בשנת 2016 הסתכם בכ-287 מיליון דולר, לעומת 331 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2015. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2016 הסתכם בכ-243 מיליון דולר לעומת תזרים בסך של כ-271 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2015.
ההון העצמי ליום 31 בדצמבר 2016 גדל לכ-284 מיליון דולר, לעומת כ-198 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר 2015. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכמו בכ-460.8 מיליון דולר, לעומת כ-476.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2015. ברבעון הרביעי של שנת 2016 רשמה החברה הפסד נקי של כ-2.4 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-12.2 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2015.
דוד מימון מנכ"ל אל על:
" החברה מציגה היום רווח נקי של כ-81 מיליון דולר וגידול בכל פרמטרים התפעוליים, לרבות גידול בקטעי נוסע בשיעור של כ- 11%, עלייה בנתח השוק ל- 32.6%, וכן שיעור תפוסה מרשים של 84%. התוצאות השנה הושפעו ממשבר הטייסים, ששיאו היה ברבעון הרביעי של השנה. עיקר ההשפעה הייתה על סעיף הוצאות ההפעלה של החברה. אנו ממשיכים בהיערכות להגעת המטוסים החדשים רחבי גוף מדגם 787 (דרימליינר), שהראשון שבהם אמור להגיע בסוף אוגוסט.
כמו כן, המשכנו ב- 2016 את מגמת הצערת צי המטוסים צרי הגוף עם השלמת הגעתם של 8 המטוסים מדגם בואינג 737-900. כיום עומד הגיל הממוצע של המטוסים צרי הגוף באל על על כ-7 שנים. במקביל, כפי שהתחייבנו, אנו ממשיכים בפיילוט של שימוש במערכת WIFI במהלך הטיסה, שתותקן בהדרגה בכל המטוסים מדגם בואינג 737-900.
מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עלה על התחזיות. כ- 200 אלף לקוחות הצטרפו מאז השקתו. גם מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המשיך לצמוח והגיע למעל 1.76 מיליון חברים.
אנו נעשה הכל על מנת להעניק ללקוחותינו שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ולהמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות. בהזדמנות זו ברצוני להודות ולהביע את הערכתי הרבה לעובדי אל על בקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות ובזכותם אנו מתמודדים בהצלחה עם האתגרים העומדים בפנינו.
אנו מחויבים להבטחת הצלחתה ושגשוגה של החברה ונחושים לעשות כל שניתן על מנת להשיב את הביטחון והאמון של קהל הלקוחות."
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70499