שיא של כל הזמנים, עליה של 55% במספרם בשלוש שנים ו-23 מיליארד שקל הכנסות
שנת 2019 מסתיימת עם עליה של 11% בכניסות תיירים ביחס לשנת 2018 והופכת לשנת שיא חדשה בתיירות לישראל. כ-4.55 מיליון תיירים בחרו בישראל והכניסו לכלכלה כ-23 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 1.6 מיליון תיירים בשלוש שנים, עליה של 55%.
שר התיירות, יריב לוין, אמר בתגובה כי: "למעלה מ-4.5 מיליון תיירים הגיעו לבקר בישראל בשנת 2019. גם השנה שברנו שיא חדש בכניסת תיירים. ההישג ההיסטורי הזה הוא תוצאה ישירה של המהפכה הנמשכת שמוביל המשרד בשיווק ישראל בעולם, בפיתוח תשתיות, בעידוד חברות תעופה בינלאומיות לפתוח קוים חדשים לארץ וביצירת שיתופי פעולה עם סוכני התיירות המובילים בעולם. לתיירות הנכנסת לישראל יש תרומה לפיתוח הפריפריה והכלכלה ואנו גאים להוביל אותה".
* מבוסס על נתוני ינואר-נובמבר 2019 בהנחה שאחוז הגידול הוא כ-11% ** המספרים באלפים
מדינות המקור העיקריות מהן מגיעים תיירים לישראל הן (לפי סדר יורד): ארה"ב, צרפת, רוסיה, גרמניה, בריטניה, איטליה, פולין, סין, אוקראינה ורומניה.
12.1 מיליון לינות בבתי מלון
מספר לינות התיירים בבתי מלון צפוי להסתכם בשנת 2019 בכ-12.1 מיליון לעומת 11.6 מיליון בשנת 2018, גידול של כ-4.4%.
מספר לינות הישראלים בבתי מלון צפוי להסתכם בשנת 2019 בכ-13.7 מיליון לינות לעומת 13.6 מיליון בשנת 2018, גידול של כ-1.2%.
מספר לינות התיירים בירושלים גדל בשנת 2019 ב-8% לעומת 2018, בתל אביב ובטבריה נרשם גידול של 9% ו-18% בהתאמה.
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף כי "זו השנה השלישית ברציפות שאנו שוברים שיאים בכניסת תיירים לישראל והשנה עברנו את רף 4.5 מיליון תיירים בשנה. הנתונים המצוינים האלה הם תוצאות המהפכה המקצועית והשיווקית שאנו מובילים בשנים האחרונות. קמפיין 'Two Sunny Cities, One Break' הצליח מאוד בחשיפת ירושלים ותל אביב כיעדים לחופשת עיר, וכעת פנינו לפיתוח מוצרי תיירות נוספים ובראשם הנגב והערבה, בהם אנו רואים את הפוטנציאל הגדול ביותר להגדלת מספר התיירים, ולצמיחה הכלכלית של האזור כולו".
מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, מסר בתגובה כי "ההישג של המשרד הוא יוצא דופן ומהווה שינוי חוקי המשחק בתחום התיירות לישראל. מענף מוכה ומדוכא בכל סבב של לחימה, הענף עבר לשיגשוג המדביק את קצב הגידול העולמי. עודף הביקשים לאורך זמן הופך את ההצלחה לאתגר כמעט משברי. הענף חי בתודעה שהפריחה אמורה לחלוף במשבר הבטחוני הבא וכנראה שלא היא. הגידול ימשיך ותפקידו של המשרד יהיה להעביר תשומת לב משיווק לניהול תנועת התיירים בישראל, הבטחת רמת שירות וחוויה בכלל שכרגע אינם מספקים. נוסיף שאנחנו מקווים שישארו המשרד".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=102458