161,502 ישראלים ביקרו בתאילנד בשנת 2016, גידול של 14.52% בהשוואה לשנת 2015. סה"כ 32,588,303 מבקרים נכנסו לממלכה, גידול של 8.91% בהשוואה לשנת 2015
סה"כ נרשמו 32,588,303 כניסות המהווים גידול של 8.91% בהשוואה לשנת 2015. מתוך סך הכניסות, 6.2 מיליון תיירים מיבשת אירופה ביקרו בתאילנד – עליה של כ9.6%, וכ- 750,000 מהמזרח התיכון– עליה של 13.5%.
אך מעל לכל, כמעט בודדת בפסגה, ניצבת ישראל עם מספר שיא של 161,502 כניסות, עליה של 14.52% בהשוואה לשנת 2015 שגם היא הייתה שיא כל השנים. מספר זה אף גבוה יותר מהעלייה המרשימה של מספר הישראלים שיצאו ב-2016 לכל יעדי חו"ל (12% – על פי לשכה המרכזית לסטטיסטיקה). רק רוסיה עברה את ישראל מבחינת עלית התיירים לתאילנד ב-2016 (+23%) כאשר ב-2015 השוק הרוסי הצטמצם ב-45%. כלומר – אם מחשבים את 2015 ו2016 יחדיו: ישראל היא השיאנית בהשוואה לכל שוק אחר באירופה או במזה"ת.
גם מבחינת מספר התיירים בהתאם לגודל האוכלוסייה, ישראל נמצאת באחד המקומות הגבוהים בעולם עם 1.9% מסך האוכלוסייה שיצאה בשנת 2016 לתאילנד. כלומר כמעט 1 מתוך כל 50 ישראלים ביקרו בתאילנד במהלך 2016. רק מדינות סקנדינביה ושוויץ הגיעו למספר גבוה יותר בהשוואה לישראל. מצ"ב טבלת השוואה של ישראל מול השווקים המרכזיים באירופה.
נתון מעניין נוסף הינו החלוקה של מספר התיירים הישראליים על פי חודשי השנה. מתברר שישראלים נוסעים לתאילנד בכל חודשי השנה. כמעט הסתיימה החלוקה על פי שיא העונה מול עונה חלשה. הטבלה המצ"ב מראה את נתוני הכניסות הממוצעים של 2015-2016 (כדי למזער את התופעה של החגים היהודיים המשתנים). על פי נתונים אלה, רק חודשי מאי ויוני הינם חודשים חלשים – כל שאר השנה כמעט שווה.
מעניין לגלות תופעה נוספת: על פי המנהל התעופה האזרחית של ישראל, מספר הטסים מ/אל תאילנד ירדה ב5.95%. המספר הזה מציין את מספר הנוסעים הטסים מ/אל ת"א בטיסות ישירות לבנגקוק, כולל תיירים זרים וכולל נוסעים ליעדי המשך. מכיוון שרק חברת תעופה אחת מחברת באופן ישיר בין ישראל לתאילנד, ניתן ללמוד מפער הנתונים שהגידול המשמעותי ביותר היה בחברת התעופה הזרות באמצעות טיסות המשך.
על פי דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, "שנת 2016 עברה את כל הציפיות. היינו בטוחים ששיא הכניסות ב-2015 קבע את התקרה הגבוהה ביותר שניתן לייצר מהשוק המקומי שלנו. אך לא כך הדבר: הישראלים רואים בתאילנד את יעד הנופש המועדף שלהם. הכי בולט הינו התופעה שכל פלח שוק, עם תאריכי הגעה שונים, בחר בתאילנד: משפחות בקיץ וחגים; טיולים מאורגנים בחורף; זוגות וצעירים לאורך כל השנה. גם השהות הממוצעת הארוכה של הישראלים בתאילנד (17 יום) והמספר הגבוה של ישראלים שחזרו לבקר בתאילנד בפעם שנייה או יותר (63%), מראה שהישראלי מרגיש בבית בתאילנד.
בשנת 2017, לשכת המתיירות של תאילנד בישראל תעמיק את המודעות של תאילנד בקרב פלחי שוק חדשים, (למשל בקרב ערביי ישראל, דתיים וירחי דבש) ותחומי עניין נוספים (כדוגמא תיירות קולינרית, ירוקה, בריאות וספורט). אנחנו תקווה שגם בשנת 2017 נמשיך להוביל את השוק הגלובלי ונראה שחקני תעופה ותיירות נוספים שיחברו בין שתי המדינות."
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=70876