החמ״ל שפתחה עמותת ישראליז, עובד בשיתוף עם נציגי משרד החוץ ובהתאם להנחיות המשרד
בעקבות משבר הקורונה, עשרות אלפי ישראלים נמצאים במדינות שונות בעולם עם מחסור בידע והרבה בלבול כיצד עליהם לפעול – מה מצב הקורונה במדינה שהם שוהים? כיצד עליהם לשמור על ההיגיינה בצורה המיטבית? האם לאכול במסעדות? באילו מדינות מומלץ לגשת לקבלת טיפול רפואי? אילו החזרים יקבלו מהביטוח?
בנוסף למדינות אירופה, מדינות רבות נוספות סוגרות שעריהן, לרבות פרו, קולומביה והפיליפינים, ומטיילים רבים תקועים מבלי יכולת לחזור ארצה. איך מוצאים טיסות לישראל? לאחר הנחיתה בארץ, כיצד אמורים המטיילים להגיע לבידוד בביתם מבלי שיבואו במגע עם אנשים אחרים? על כל אלו ונושאים רבים נוספים ישיבו מתנדבי ישראליז בחמ״ל המיוחד שפתחו, הנותן מענה אנושי ישיר למטיילים הישראלים.
אייל בירם, מייסד ארגון ישראליז: ״ברגעים אלו עדיין נמצאים עשרות אלפי מטיילים ישראלים בטיול הגדול בחו"ל, רובם הגדול בדרום אמריקה ובמזרח אסיה. מרגע פתיחת החמ"ל, קיבלנו מאות פניות של מטיילים וכרגע – בעזרת צוות המתנדבים של העמותה – אנחנו מסייעים בהכוונה ובסיוע בחזרה בטוחה לארץ ובמציאת מקומות מבטח, כל זאת בשיתוף משרד החוץ״.
החמ״ל עובד באופן ישיר מול נציגי משרד החוץ, משרד הבריאות וחברות התעופה ופועל בין השעות 20:00-12:00
בימים כתיקונם פועלת עמותת ישראליז בבניית מערכי הדרכה ומצגות, בפנייה לבכירי המערכת הצבאית, הממשל והמשק על מנת שיסייעו להם להגיע באופן ממוסד ומוסדר לאוכלוסיית החיילים המשוחררים. זאת במטרה לחזק ולשפר את תדמית ישראל בעולם, תוך הכשרת משוחררי צה"ל לקדם את ההסברה של מדינת ישראל במהלך יציאתם לחו"ל ובפרט הטיול הגדול בחו"ל, דרך שימוש בסיפור האישי של המטיילים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=105165