נראה שבסופו של דבר, רוב המטיילים בוחרים ביעד קרוב שקל להגיע אליו
לכל אחד יש את הדרך האהובה עליו לטייל. עבור חלק מהאנשים, זה הזמן להרפתקה ואדרנלין, ואילו עבור אחרים זוהי הזדמנות להירגע ולהשתחרר. מחקר חדש שהוזמן על ידי בוקינג.קום מגלה איך הלאום עשוי להשפיע על סגנון הטיולים של המטיילים.
מרתק ומרגיע: סיבות מובילות לטיולים
לפי בוקינג, עבור מרבית הלאומים, הסיבה המובילה לטייל פשוטה: קצת שקט וזמן לעצמכם. באופן לא מפתיע, 85% מהנוסעים אומרים כי "לאפשר לעצמי זמן למנוחה" היא סיבה חשובה לטיולים. זו הסיבה המובילה לטיולים גם בקרב 90% מהישראלים. למעשה, זאת הסיבה המובילה בקרב כל הלאומים – למעט הדנים והצרפתים – אשר בחרו ב"להיות חופשי ולעשות מה שאני רוצה" כסיבה המובילה לטייל.
עם זאת, כאשר משווים את הסיבות המובילות לטיולים בין לאומים שונים, ברור כי למטיילים מאזורים שונים בעולם יש העדפות שונות. הארגנטינאים נוטים להתפתות בקלות רבה יותר לנוסטלגיה (73% מהמטיילים הארגנטינאים אומרים שהם מטיילים לצורך "גילוי מחדש של זמנים טובים") לעומת הישראלים (46%); נוסעים סינים וטיוואנים מייחסים חשיבות רבה יחסית "לחוויה של אורח חיים פשוט יותר" (83% ו-76% בהתאמה) ומטיילים יפנים, גרמנים, הונג-קונגים וישראלים צפויים לטייל כדי "להתרחק מהדרישות בבית" (66%, 72%, 80% ו- 57% בהתאמה).
לבסוף עבור מטיילים מסוימים, נושא הטיול הוא שאלה של מעמד חברתי: במיוחד עבור מטיילים אינדונזים (75%), הודים (75%) ופיליפינים (80%) שאומרים שהסיבה המובילה שלהם לטייל היא "להגיע למקומות שהחברים שלי לא היו בהם". רוב חוסר ההסכמה הגלובלי הינו בנושא תיירות הרפתקאות: מטיילים רוסים אומרים שהם אוהבים לבלות את הזמן שלהם ב"מציאת ריגושים והתלהבות", בעוד שהולנדים וגרמנים מעריכים זאת ברמה הנמוכה ביותר.
חמש הסיבות המובילות לטייל לפי המטייל הישראלי: לאפשר לעצמי זמן להירגע, שינוי מעומס בעבודה, לקחת פסק זמן להירגע מבחינה נפשית, לחוות דברים שלא אוכל לחוות בבית, לראות כמה שיותר.
יעד הטיול
מלבד הסיבה לטייל, היעד עצמו יכול גם להשתנות לפי לאום. רוב המטיילים הגלובליים בוחרים יעדים המבוססים על קטגוריות כגון "ביטחון אישי" ו"ניקיון", אך יש הרבה לאומים שמעדיפים "יופי טבעי" או "אוכל מקומי טעים".
כמובן שהתנהגות המטיילים מושפעת במידה רבה גם מקלות ההגעה ליעד. זו עשויה להיות הסיבה שבגללה מטיילים מהודו מהווים את רוב המזמינים בבהוטאן, מטיילים ארגנטינאים הם הלקוחות הנצפים ביותר בפרגוואי והדרום קוריאנים הם המעריצים הגדולים של Booking.com בגואם.
לפי נתוני בוקינג, היעדים האהובים ביותר על המטיילים הישראלים הם במקום הראשון ישראל ואחריה קפריסין, מצרים, רומניה, גאורגיה, בולגריה, ירדן, אוקראינה, יוון, מונטנגרו.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=94316