אמרה הבוקר (ד') מנכ"לית אל על בכנס Growth Frontiers הכלכלי הבינלאומי של חברות התעופה, שהתקיים בתל אביב ונערך על ידי Airlines Economics שמקיימת מזה שנים כנסים דומים בכל רחבי העולם
הבוקר (ד') התכנסו בכירי ענף התעופה, הבנקאות וגופי מימון לחברות תעופה וכן חברות יעוץ פיננסיות ומשפטיות, בכנס הכלכלי הבינלאומי ה- Growth Frontiers בתל אביב. זוהי שנתו השלישית של הכנס בת״א, שנערך על ידי Airlines Economics, שמקיימת מזה שנים כנסים דומים בכל רחבי העולם.
הכנס נפתח בשיחה של דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אל על עם ג'ון פלוגר, נשיא ומנכ"ל חברת ALC, חברה מובילה בתחום ליסינג למטוסים. השניים שוחחו על ההתאוששות בענף בתקופה שאחרי המגפה שטלטלה את השוק, עם התמקדות בביקוש הגבוה לטיסות בכל העולם ובביקוש של חברות התעופה למטוסים חדשים.
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה אמרה: ״מעבר לביקוש שאנו חווים, הלקוחות מעריכים יותר את הצעת הערך שמעבר למחיר הטיסה, הם מעריכים את השירות וקונים היום יותר מושבים במחלקות הפרימיום והעסקים. הביקוש הגבוה של הנוסעים מוביל לביקוש של חברות תעופה לרכישת מטוסים חדשים".
לדברי בן טל גננסיה: ״התוכנית העסקית של אל על לחמש השנים הקרובות כוללת את הגדלת צי המטוסים מ-45 ל-60, בין היתר באמצעות הגדלת צי המטוסים צרי הגוף מ-24 ל-30. אנחנו מקווים לקבל בזמן את מטוסי הדרימליינר שיגדילו את הצי, אנחנו בעיצומו של תהליך שינוי תצורה למטוסי 777 כך שיעניקו חווית טיסה של דרימליינר, מה שיגדיל לנו את האפשרות להרחיב את רשת הנתיבים. אנחנו מסתכלים ברצינות על פתיחת הקו למלבורן, שמתאפשרת הודות לאישור לטוס בשמי עומאן וסעודיה. אל על בוחנת לעומק שתי הצעות, מבואינג ומאיירבוס להגדלת הצי. בעבר אל על הפעילה צי ישן שכלל מטוסי 767 ו747 בני 20 שנים, כיום צי המטוסים שלנו הוא בגיל ממוצע של כ- 10 שנים וחשוב לנו להמשיך את התהליך של הצערת הצי״.
ג'ון פלוגר התייחס בכנס לחשיבות גיל צי המטוסים בהיבט הסביבה והיעילות התפעולית כשאיירבוס ובואינג כבר הודו שאתגרי האספקה עדיין משפיעים על השוק. פלוגר, טייס בעצמו התקשה להתייחס לשאלה מתי נזכה לראות מטוסים שפועלים ללא טייס ״לא בעשור הקרוב, קשה לי להאמין שנוסעים ירצו לעלות למטוס שאין בו טייסים, כשהתהליך הזה יתחיל, אני מאמין שהוא יתחיל עם מטוסי המטען״.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=140784