"כולנו רצים יחד וכל אחת ואחד לחוד", גם באמירויות, באירופה ובאמריקה. הבוקר התקיים אירוע ההשקה של מרתון סמסונג ת"א ה-13
תל אביב-יפו היא אחת הערים הראשונות בעולם שמקיימות מרתון דיגיטלי, כראוי לעיר שהיא ה-Start-up city של ה-Start-up nation. ועל כך מגיע כל הכבוד! העיר העברית הראשונה, מקיימת מזה שנים "תיירות ספורט", ובכללה, מזה 13 שנים מזמינה ספורטאים מרחבי תבל, להשתתף במרתון, שהפך לסימן היכר של ת"א.
היום (ג') התקיים אירוע השקה דיגיטלי לקראת מרתון סמסונג תל-אביב 2021 – אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל, שתקיים עיריית תל אביב-יפו ב- 19 בפברואר 2021. מרתון סמסונג תל-אביב הפך למסורת בתחום הספורט הישראלי. המרתון ה- 13 במספר יתקיים השנה במתכונת דיגיטלית, המותאמת לרוח התקופה, תחת הסיסמה "כולנו רצים יחד וכל אחת ואחד לחוד", על פי המקצים הבאים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ ומרוץ 5 ק"מ. שעות ההזנקה יתקיימו החל מ-6:30 בבוקר.
השתתפו באירוע ההשקה: אופיר וגמן, סגן מנהל רשות הספורט בעיריית תל-אביב – יפו ומנהל מרתון סמסונג תל-אביב, רונן סלם סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל, אורי שפי משתתף במרתון תל-אביב 1981 ועופר שטרית, יו"ר חברת הפקת "כפיים" המפיקים את האירוע.
מסיבת העיתונאים של מרתון סמסונג תל-אביב 2021, נפתחה בברכה מצולמת של ראש עיריית תל – אביב-יפו, רון חולדאי: "אם היינו צריכים הוכחה שהעיר הזאת, תל – אביב-יפו, היא עיר ללא הפסקה, אז המרתון הוא העדות הטובה ביותר. גם בשנה כל כך מאתגרת, שבה מציאות חיינו השתנתה לחלוטין, אנחנו לא מוותרים על האירוע הכל-כך אהוב, המרתון. האמת היא שלרגע לא היססנו, אם יש משהו שאנשים התעקשו לקיים במהלך חודשי הקורונה, הוא שגרת ספורט בריאה ומהנה. הטיילת, הפארקים ושדרות העיר, סיפקו מצע נהדר לעשרות אלפים לשמור על הבריאות וגם על השפיות".
רונן סלם, סמנכ"ל שיווק סמסונג ישראל, מסר: "סמסונג ישראל גאה להוביל זו השנה השמינית את אירוע הספורט הגדול במדינה, ובייחוד בשנה מורכבת זו. קיומו של המרתון השנה, בצורתו הדיגיטלית והחדשנית, מסמל יותר מהכל את הניצחון שלנו כחברה וקהילה, על מגבלות התקופה. השנה ירוצו כל משתתפי המרתון לבדם, אבל הכי ביחד שאפשר, תוך שימוש באפליקציה חדשנית שתאפשר לכל רץ ורצה להביא את עצמו לקצה גבול היכולת שלו ולנצח. אני מאחל הצלחה ובריאות לכל המשתתפים".
מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור רוני גמזו, שגם הוא משתתף השנה במרתון, הקליט ברכה מצולמת: "אני מחכה בכיליון עיניים ל-19 בפברואר. אני מחכה לרגע בו אוכל לחזור לרוץ באירוע מרתון. אמנם זה לא מרתון תל אביב כמו שאנו מכירים אותו, אבל זה מרתון לכל דבר ועניין. הריצה היא הכיף של כולנו. אני קורא לכל מי שאוהב ריצה וכל מי שיכול לרוץ במרתון או בחצי מרתון, לרוץ בטוח, במיוחד בעידן הנוכחי. מה שחשוב, זה מה שאנחנו מסמנים קדימה, חזרה לשגרה, של ריצה, של ספורט, של שמירה על החיים שלנו והבריאות שלנו. קדימה, מרתון סמסונג תל אביב, 19 בפברואר".
במרתון 2021, עתידים להשתתף למעלה מ-20,000 משתתפים מ-33 מדינות ברחבי העולם. בשנה זו, חלה עליה באחוז הנשים אשר משתתפות במרתון. כ-45% מכלל ההרצות השנה הן נשים, לעומת 41% בשנת 2020. מרתון סמסונג תל-אביב ילווה בקמפיין רחב היקף, שממחיש בצורה מרגשת את השינוי והאופן שבו ירוצו השנה משתתפי המרתון. בקמפיין השיווקי אשר יעלה בימים הקרובים במדיות השונות, מעודדת סמסונג את כולם לצאת ולרוץ, וכחברה טכנולוגית פורצת דרך, השמה את נושא ה- Wellness במרכז, סמסונג מעודדת את הרצים והרצות לקחת חלק בחוויה יוצאת הדופן והחדשנית, באמצעות האפליקציה שמאפשרת לא להרגיש לבד אלא לרוץ ביחד עם החברים והמשפחה באופן וירטואלי.
כמו בכל בשנה העיר תל-אביב – יפו מתקשטת לקראת המרתון, השנה הוקמו ארבעה שערים בלוקיישנים מרכזיים ברחבי העיר, הממוקמים בפארק גני יהושע, נמל תל-אביב, פארק צ'ארלס קלור ושדרות רוטשילד פינת כיכר הבימה, כדי לחגוג את האירוע.
השנה פותחה אפליקציה ייעודית שדרכה ישודר טקס ההזנקה המסורתי, תתאפשר מדידה אינטראקטיבית של המסלול וזמן הריצה, שילוב מסרים מעודדים במהלך המירוץ, פלייליסט ייחודי ואפשרות שיתוף עם משתתפים נוספים. בנוסף, יונפקו תעודות סיום אישיות ומעוצבות לכלל המשתתפים במירוץ. לראשונה, ניתן לרוץ במרתון סמסונג תל-אביב מכל מקום בעולם. אפליקציית המרתון הותאמה גם לדוברי אנגלית, כך שלכל משתתף, מכל מדינה, תהיה את האפשרות להוריד את האפליקציה ולרוץ בארץ מגוריו יחד ובמקביל לרצים בישראל. ערכות נשלחו ל-33 מדינות ברחבי העולם וביניהן: הולנד, שבדיה, הודו, איחוד האמירויות, ארה"ב, אנגליה, צ'ילה, פולין, גרמניה, אירלנד, פורטוגל, מקסיקו, צרפת, בולגריה, רוסיה, טורקיה, ברזיל ועוד.
במסגרת המרתון ובשיתוף משרד התיירות ומנהלת עיר עולם ותיירות, עתיד להתקיים אתגר בין המשתתפים ממדינות העולם, תחת הכותרת "לרוץ בתל אביב – מכל מקום בעולם". באתגר, כל משתתף ישלח תמונה או קטע וידאו, יצירתי ומקורי ממקום מגוריו במהלך הריצה. הזוכה הוא זה שישלח את הוידאו או התמונה הכי מקורית, ויזכה בכרטיס טיסה זוגי לתל-אביב וכניסה למרוץ בשנת 2022.
ההרשמה למרתון תיסגר בתאריך ה-13 בפברואר. לנרשמים, יחולקו ערכות רצים ב-20 מוקדים שונים ברחבי הארץ, כדי לאפשר לרצים לאסוף את הערכות בקלות ובנוחות. ערכת הרצים כוללת יותר מ-20 פריטים, וביניהם: תיק שרוך, חולצת ריצה רשמית של המרתון, מספר חזה אישי, מדליה, מדבקת Finisher ושלל פינוקים ומתנות מנותני החסות.
מרתון סמסונג תל אביב, יום שישי, 19 בפברואר 2021
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=113972