"אנחנו מאוד נרגשים לגבי העתיד שלנו כחברה שמתמקדת במטוסי מנהלים, לגבי ההזדמנויות שלנו להגדיל את עסקי השירותים ולמנף את תיק המוצרים המוביל בענף שלנו"
יצרנית המטוסים בומברדייה פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי של 2020. החברה גם מסרה עדכון על ההתקדמות שלה להשגת העדיפויות שלה בטווח הקצר והמעבר שלה לחברה שעוסקת רק במטוסי מנהלים.
"המגיפה שנמשכת ממשיכה להציב אתגרים ללא תקדים, אבל בומברדייה נשארת ממוקדת בקידום העדיפויות החשובות שלה, שהן לטפל היטב באנשים ובלקוחות שלנו, להבטיח נזילות מספיקה כדי להתגבר על הסופה, ולהמשיך לנוע קדימה במיצוב מחדש האסטרטגי של בומברדייה כחברת תעופה רזה יותר של מטוסי מנהלים", אמר אריק מרטל, נשיא ומנהל כללי, Bombardier Inc..
"ברבעון השלישי הייתה התקדמות איתנה בכל אחת מהעדיפויות האלה. הבטחנו נזילות נוספת באמצעות אמצעי אשראי מובטח עדיף חדש של 1.0 דולר, קידמנו את מכירות הנכסים שלנו לפי התוכנית, וכשהמסירות גדלות בכל העסקים, המטרה היא עדיין תזרים מזומנים חופשי שיגיע לנקודת האיזון במחצית השנייה של השנה, בהנחה שהמגיפה לא תפריע לפעילות".
ההכנסות של 35 מיליארד דולר ברבעון השלישי משקפות את ההתאוששות ההדרגתית של הפעילות בתעופה ובתחבורה מהשיבושים שקשורים בקוביד-19 במחצית הראשונה של 2020. ההכנסות ממטוסי מנהלים ברבעון עלו ב-10% לעומת השנה הקודמת, בגלל מסירות שיא של 8 מטוסי Global 7500, שיותר מקיזזו הכנסות נמוכות יותר בשירותים כי הגבלות בגבולות בינ"ל, קיטון בפעילות העסקית ונסיעות ממשיכים ללחוץ על השימוש במטוסי מנהלים.
ה-EBITDA המתואם הכולל היה 176 מיליון דולר ברבעון וה-EBIT המתואם היה 51 מיליון דולר. התוצאות האלה משקפות תמהיל הכנסות שלילי ממטוסים בתעופה, וגם את ההשפעה של כמה פרויקטי ציוד נייד עם שולי רווח נמוכים, וההשפעה המתמשכת של המגיפה על הפעילות והלקוחות של התחבורה. ה-EBIT הכולל היה 15 מיליון דולר ברבעון.
השימוש בתזרים המזומנים החופשי היה 706 מיליון דולר ברבעון, שתמך בדרישות ההון החוזר של התעופה לרבעון רביעי שצפוי להיות חזק מבחינה עונתית, כולל מסירות של בערך תריסר Global 7500 לפני סוף השנה. תזרים המזומנים החופשי בתחבורה היה קרוב לנקודת האיזון ברבעון. השימוש המאוחד בתזרים המזומנים החופשי מפעילות היה 644 מיליון דולר.
בומברדייה התחילה את הרבעון הרביעי עם נזילות פרו-פורמה חזקה של בערך 3.0 מיליארד דולר. זה כולל מזומנים בקופה של 1.9 מיליארד דולר, גישה לסכום שלא נמשך של בערך 600 מיליון דולר באמצעי האשראי המתגלגל של התחבורה נכון ל-30 בספטמבר 2020, 250 מיליון דולר במסגרת אמצעי האשראי המובטח העדיף החדש נכון ל-30 בספטמבר 2020 והכנסות של 275 מיליון דולר מהמכירה של עסקי מבני התעופה. החברה מצפה לחזק עוד את הנזילות עם יצירת מזומנים חיובית ברבעון הרביעי, בגלל שחרור של הון חוזר בתעופה ובתחבורה.
עם הסכם המכירה וקנייה הסופי שנחתם בספטמבר והאישור של בעלי המניות של אלסטום בשבוע שעבר, בומברדייה מאמינה שהיא במסלול יציב לסגור את המכירה של בומברדייה תחבורה ברבעון הראשון של 2021. כתוצאה מכך, התוצאות של עסקי התחבורה סווגו כפעילויות שהופסקו החל ב-30 בספטמבר 2020. בסגירה, החברה מצפה להכנסות נקיות במזומן של 4.0 מיליארד דולר, שיופנו לפירעון חובות.
"אנחנו מאוד נרגשים לגבי העתיד שלנו כחברה שמתמקדת במטוסי מנהלים, לגבי ההזדמנויות שלנו להגדיל את עסקי השירותים ולמנף את תיק המוצרים המוביל בענף שלנו", הוסיף מרטל. "אנחנו מצפים לשתף את הפרטים של התוכניות שלנו בעתיד הקרוב, כשנגבש סופית את אסטרטגיית ניהול החוב שלנו ואת היוזמות להפחתת עלויות כדי להבטיח את הרווחיות שלנו בשוק הנוכחי וצמיחה חזקה ברגע שהמגיפה תשכך".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=111369