חברת התעופה והחלל Boom Supersonic חושפת לראשונה את האבטיפוס של המטוס העל קולי שפותח באופן עצמאי ויהיה ידידותי לסביבה. צפו בסרטון
בזמן שענף התעופה נמצא באחד המשברים הגדולים אי פעם- משבר הקורונה , יש עוד תקווה לעתיד טוב יותר. Boom Supersonic חברת התעופה והחלל השיקה בשבוע שעבר (ה-7 באוקטובר) את האבטיפוס למטוס הנוסעים המהיר בעולם – XB-1 ועשתה היסטוריה עם פיתוח מטוס על קולי, לראשונה, באופן עצמאי. החברה גייסה לשם התכנון והבנייה צוות מומחים בתחום התעופה האזרחית. המטוס יטוס לראשונה ב- 2021 ויהיה מבצעי ב- 2030.
"בום תמשיך להתקדם לעבר המשימה שלנו – להפוך את העולם לנגיש יותר באופן דרמטי," אמר בלייק שול (Blake Scholl), מייסד ומנכ"ל בום. "XB-1 הוא אבן דרך חשובה לקראת הפיתוח שלנו למטוס נוסעים מסחרי על-קולית בר קיימא. "
תכונות בולטות של המטוס החדיש:
- צורה: גוף מטוס האבטיפוס באורך 21.6 מטרים ועוצב בצורה אופטימלית ליעילות אווירודינמית במהירות גבוהה (2.2 מאך). המטוס יטיס כ-60 נוסעים בהשוואה לכ-100 בקונקורד.
- חומרים: מסגרת המטוס מורכבת מסיבי פחם ושומרת על חוזקה ונוקשות גם בטמפרטורה ותנאים על קוליים. המטוס יהיה ידידותי לסביבה ובעל ניטרליות פחמנית. בהשוואה לקונקורד הוא תוכנן עם טכנולוגיה להפחתת רעשים.
- כנפיים: כנפי הדלתא מאזנות את היציבות במהירות נמוכה בהמראה ובנחיתה ובטיסה מהירה.
- הנעה: שלושה מנועי J85-15, שתוכננו על ידי ג'נרל אלקטריק, מספקים יותר מ- 12,000 פאונד דחף, המאפשר ל- XB-1 לטוס במהירות על קולית פורצת דרך.
- ארגונומיה בתא הטייס: משוב מטייסי המבחן של XB-1 מילאו תפקיד מפתח בתכנון תא הטייס, אשר היה תוצר של מאות שעות של גורמים אנושיים ובדיקות שימושיות.
- מערכת ראייה קדימה: XB-1 ממנף מצלמת וידאו ברזולוציה גבוהה ותצוגת תא טייס בכדי לתת לטייסים ראייה וירטואלית דרך החלון באף המטוס, ומספק נראות מעולה על המסלול לנחיתה.
מטוס הקונקורד הזכור לכולם היה מטוס על קולי מסחרי שהופעל בשנים 2003 – 1976 ע"י חברות התעופה בריטיש איירווייז ואייר פראנס בעיקר בקווים פריז / לונדון – ניו יורק וושינגטון. זמן הטיסה הממוצע בין לונדון לניו יורק היה 3 וחצי שעות, דומה לזה של המטוס XB-1.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=110630