דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » מלונות » הרווח הנקי של מלונות התיירות ב-2017 היה כ-714 מיליון שקל

הרווח הנקי של מלונות התיירות ב-2017 היה כ-714 מיליון שקל

עוזי בכר 10 ביוני 2018 13:13

2 מיליארד שקלים עליהם דיווח הלמ"ס, היה הרווח לפני פחת ומימון. פרשנות

הרווח הנקי של מלונות התיירות ב-2017 היה כ-714 מיליון שקל מלון רמדה נצרת. נצרת רשמה את התפוסה הגבוהה ביותר אחרי תל אביב בחודש מאי. צילום יח"צ

הרווח הנקי של מלונות התיירות ב-2017 היה כ-714 מיליון שקל. הרווח שפורסם מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), של 2 מיליארד שקלים – היה לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA)  ולפני הוצאות מימון. בשני המקרים, המלונאים צריכים להיות מרוצים, כי מדובר בגידול רווחי, בעיקר הודות לתיירות הנכנסת שגדלה. מה גם שהשימוש במדד EBITDA נותן אינדיקציה טובה לתוצאות המלונות שהן חברות עתירות נכסים בני פחת. לעומת זאת לרווח הנקי משמעות כלכלית המסבירה את הקושי בפעילות המלונאות מול הרגולולציה המכבידה. בכל מקרה מדובר בשיפור ברווחיות בהשוואה לשנת 2016, למרות ששער הדולר פגע מעט בשיפור, שהיה יכול להיות טוב יותר.

הפדיון

בשנת 2017 גדל הפדיון במלונות התיירות בכ-10.2 מיליארד, שזו עלייה של 8% עלייה בהשוואה ל-2016. היות וסך ההוצאות היו כ-8.2 מיליארד שקלים, שזו עלייה של 6% בהשוואה ל-2016, נוצר רווח לפני פחת ומיסים של 2 מיליארד שקלים, שהיווה 20% מההכנסות.

הפדיון גדל ב-2017, כי היה גידול יפה בתיירות, כאשר לינות התיירים גדלו ב-24% ולינות הישראלים גדלו ב-1%, שזה פחות או יותר קיפאון, ולכן בסך הכל גדלו הלינות בכ-10%.

מחיר הדולר לא כל כך השתנה לתיירים בהשוואה ל-2016 ולכן הפדיון השקלי מתיירות נכנסת גדל ב-2017 רק ב-10% לעומת גידול של 24% בלינות.

הרווח

רווח של 2 מליארד שקלים לפני פחת ומימון היה בשנת 2017 של 376 מלונות התיירות ובהם 52 אלף חדרים. כאשר, כאמור, באותה השנה נרשמה עלייה של 10% במספר הלינות במלונות התיירות, כתוצאה מעלייה של 24% במספר לינות התיירים. תפוסת החדרים הממוצעת ב-2017 הייתה 66.6%, בהשוואה לכ-62% בשנת 2016. הרווח שהתקבל לפני פחת ומסים של 2 מיליארד שקלים היווה 20% מההכנסות. לפי הערכות, המימון והפחת זו בערך ירידה של 14% בשנה, בעיקר הפחת שהוא מאוד גבוה, בגלל השחיקה הרבה של ההשקעות ההוניות. לכן, אם מפחיתים 14% של הפחת והמימון מ-20% מקבלים 7%. חישוב של 7% מ-10.2 מיליארד הכנסות ב-2017 נותן את אומדן רווח נקי של כ-714 מיליון שקל.

התשואה להון

במלונאות ההשקעה ההונית מאוד גבוהה ולכן חשוב לבחון את התשואה להון. בממוצע מחיר השקעה לחדר במלון הוא כ-800 אלף שקל. בהכפלה של מספר זה ב-52 אלף החדרים שהיו בשנה 2017 מקבלים כ-42 מיליארד שקל. לכן 2 מיליארד שקלים של רווח לפני פחת ומימון מתוך כ-42 מליארד הם 5% של תשואה להון.

מרכז מול פריפריה

תוצאות הלמ"ס הן ממוצע של כל מלונות התיירות בכל הארץ, אבל ישנם אזורים בפריפריה שבהם התפוסות נמוכות וכפועל יוצא מכך גם הרווחיות. התפוסה הממוצעת הארצית הייתה ב-2017 66.6% ובאזורים מרוחקים הייתה שונה: בחיפה עמדה על 65.3%, באשקלון על 55%, בבאר שבע 50% בנהריה 37% ובצפת הגיעה ל-51%.

מלונות תיירות

הלמ"ס בוחן ומנתח את מלונות התיירות. הגדרה זו כוללת בתי מלון, בתי הארחה, כפרי נופש, מלונות דירות ומלוניות, המומלצים לתיירים על ידי משרד התיירות. באשר למלונות תיירות בקיבוצים ובמושבים הנכללים בנתוני הלמ"ס, נכללים רק המלונות הרשומים כמלונות תיירות. לא כלולים מקומות אכסון אחרים בקיבוצים ובמושבים המוגדרים "אירוח כפרי".

 מלונות אחרים

כל המלונות וסוגי האירוח האחרים שאינם נכללים בהגדרה של מלונות תיירות (בעבר הרחוק הם נקראו מלונות מומלצים) וכן אינם מוגדרים כ"אכסניות נוער החברות באגודת אכסניות הנוער", "אכסניות נוצריות", "אירוח כפרי בקיבוצים ובמושבים שיתופיים", "אירוח כפרי אחר", "אכסניות בבתי ספר שדה" כולם, פרט ל"אכסניות נוצריות", נחקרים כסדרות נפרדות. למגזר זה יש לשייך גם את Airbnb. בתחום מלונות אחרים פועלים כמה אלפי חדרים והנתונים בהם מתקבלים בלמ"ס במדגמים.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=84560

אולי יעניין אתכם גם

  • קרוז אאוטלט פותחת את עונת הקרוזיםקרוז אאוטלט פותחת את עונת הקרוזים
  • איזי ג'ט: תוצאות עסקיות ל- 31 בדצמבר 2013איזי ג'ט: תוצאות עסקיות ל- 31 בדצמבר 2013
  • החורף הבא כבר רותח: "קלאב מד" פותחת את ימי המכירות לחורף 2026החורף הבא כבר רותח: "קלאב מד" פותחת את ימי המכירות לחורף 2026
  • רונן ניסנבאום – גאווה ישראלית ברשת מלונות הילטוןרונן ניסנבאום – גאווה ישראלית ברשת מלונות הילטון
  • לא יוטל מע"מ על שירותי התיירותלא יוטל מע"מ על שירותי התיירות
תגיות:
רווחי המלונות התשואה להון מרכז מול פריפריה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version