Site icon IAS

LOT: " יותר אופטימיות ויותר אתגרים "

אתר האינטרנט של חברת התעופה הפולנית לוט- נתיבי אוויר פולניים פרסם ביום שישי האחרון את תוצאות הדוחות הכספיים ל-2013 :

 

שיפור של 111 מיליון זלוטי (36 מיליון דולר) בדוחות הכספיים של חברת התעופה לוט בתקופה שבין ינואר לנובמבר 2013. 

 

הנתונים הכספיים החיוביים הם תוצאה של ישום תוכנית הראורגניזציה שנוקטת חברת התעופה. 2014 , מציינים בחברת לוט תהיה השנה החשובה , הקשה והמאתגרת ביותר.

על פי התחזיות, לוט – נתיבי אוויר פולניים תסיים את שנת 2013 עם הפסד תפעולי קטן של  20 מיליון זלוטי ( 6.6 מיליון דולר), תוצאה טובה יותר בכ-122 מיליון זלוטי ( 40 מיליון דולר) מהתוכנית הארגון מחדש, שחזתה הפסד של 142 מיליון זלוטי (46 מיליון דולר)בסיכום שנת 2013.

 

הרבעון השלישי של 2013 היה מעודד במיוחד עבור חברת התעופה לוט, שהסתכם ברווח של 100.5 מיליון זלוטי ( 33 מיליון דולר) בהשוואה ל- 20 מיליון זלוטי ב-2012 ( גידול של 402%). שיפור כזה התאפשר הודות ליישום התוכנית שמתמקדת בהפחתת העלויות וגידול ההכנסות. תזרים המזומנים הנוכחי של החברה עומד על 162 מיליון זלוטי (52.4 מיליון דולר) יותר מהמתוכנן.

 

ראוי לציין שההסכם שנחתם עם יצרנית המטוסים בואינג, שבו תשלם בואינג פיצויים לחברת התעופה על התקלות הנשנות במטוסי הדרימליינר השפיעו מעט על הנתונים הכספיים של 2013 ומשקלה יהיה גדול יותר בדוחות של 2014.

 

הפעולות שננקטו על ידי חברת התעופה שהביאו לשיפור בדוחות הכספיים כוללים:חיסכון בצריכת דלק, הפחתת כוח אדם, הפחתת עלויות הפצת כרטיסי טיסה והסכמי עבודה חדשים עם הספקים.

 

מנגד, לוט ניהלה ביעילות את רשת קווי התעופה ,הפחיתה את תעריפי הטיסה, הרחיבה את מגוון השירותים לנוסע וחתמה על הסכם טיסות שכר ל-8 אתרי נופש בעולם שהופעלו ע"י מטוסי הדרימליינר 787.

 

למרות התקלות במטוסי הדרימליינר 787 , מספר נוסעי מחלקות הפרימיום (עסקים וראשונה) עלו ב-82% ב-2013 הודות למטוסים מדגם זה. החל מיולי 2013 נרשמה צמיחה של 100% המעידה על האמון בבטיחות ונוחות במטוס החדיש, מדגישים בחברת התעופה לוט.

 

גורם העומס (תפוסת המושבים במטוס) עמד על 77%, למרות צמצום זמני של טיסות המשך והאילוצים התפעוליים החיצוניים (קרקוע מטוסי הדרימליינר). ראוי לציין שבעונת השיא, חודשי הקיץ, גורם העומס עמד על 90%.

 

השנה שהסתיימה, אומרים בחברת התעופה הוא רק תחילתו של תהליך הראורגניזציה והשנה הקרובה תהיה מכרעת עם אתגרים גדולים יותר. החברה תצטרך להתמודד עם הצורך לשמור על נזילות כספית, תחרות שוק אגרסיבית, אישור נציבות האירופית לתוכנית הארגון מחדש במטרה להפחית את הנטל על כספי הציבור וחיפוש אחר משקיע אסטרטגי.

 

בתוכנית שהוגשה לנציבות האירופית מספר צעדים אסטרטגים לעתידה של חברת התעופה הכוללים: מודרניזציה של צי המטוסים וניצול יעיל של המטוסים תוך כדי שימוש מקסימלי של מטוסי הדרימליינר לטווחים ארוכים. במקביל התוכנית החדשה מבוססת על סדרה של יוזמות שנועדו ליצור הפחתת הוצאות והגדלת הכנסות.

 

Exit mobile version