ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א, (IATA) פרסם נתונים על ביקוש עולמי לטיסות בינואר 2024 המצביעים על התחלה חיובית. הביקוש הכולל, הנמדד בק"מ נוסעים הכנסה (RPKs), עלה ב-16.6%; הקיבולת הכוללת, הנמדדת בק"מ מושבים פנויים (ASK), עלתה ב-14.1%; ומקדם העומס היה 79.9% (+1.7 נק').
הביקוש הבינלאומי עלה ב-20.8%; הקיבולת עלתה ב-20.9% ומקדם העומס נותר על 79.7% (+0.0pt) הביקוש בטיסות פנים עלה ב-10.4%; הקיבולת עלתה ב-4.6% ומקדם העומס היה 80.2% (+4.2 נק').
"2024 מתחילה חזק למרות אי הוודאות הכלכלית והגיאופוליטית. ממשלות שואפות לשגשוג כלכלי בשנת הבחירות העמוסה ביותר אי פעם, והן רואות בתעופה זרז לצמיחה. הגדלת מיסים ורגולציה מכבידה על השאיפה לשגשוג. ממליצים לממשלות מדיניות שתסייע לתעופה להפחית עלויות, לשפר את היעילות ולהתקדם לעבר פליטת אפס CO2 נטו עד 2050", אמר וילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA.
שווקים בינלאומיים
חברות התעופה באסיה-פסיפיק רשמו עלייה של 45.4% בתנועה הנוסעים של ינואר 2024 בהשוואה לינואר 2023, מה שמציין את המשך ההתאוששות המהירה של האזור לאחר הסרת מגבלות המגיפה. הקיבולת טיפסה ב-48.1% ומקדם העומס ירד ב-1.5 נקודות אחוז ל-82.6%. קצב הצמיחה החזק במיוחד מיוחס בעיקר לסין שהייתה בשלבים הראשונים של הסרת מגבלות הנסיעה בינואר 2023. ההתאוששות בקווים בינלאומיים מרכזיים מ/אל אסיה-פסיפיק עדיין בפיגור, אך קווים כמו אסיה-המזרח התיכון עברו את הרמות שלפני המגפה.
תעבורת החברות האירופיות בינואר 2024 עלתה ב-10.8% לעומת ינואר 2023. הקיבולת גדלה ב-10.7%, ומקדם העומס עלה ב-0.1 נקודות אחוז ל-77.3%. המסלולים בין אירופה לצפון אמריקה התאוששו בצורה חזקה במיוחד מהמגיפה ועומדים על גידול של 6.5% לעומת ינואר 2020.
חברות התעופה במזרח התיכון רשמו עלייה של 16.2% בתנועת הנוסעים בינואר 2024 בהשוואה לשנה לפני. הקיבולת עלתה ב-15.7% ומקדם העומס טיפס ב-0.4 נקודות אחוז ל-79.9%.
בינואר 2024 הייתה עלייה של 12.3% בתנועה הנוסעים בחברות התעופה בצפון אמריקה לעומת התקופה ב- 2023. גם הקיבולת עלתה ב-13.7%, ומקדם העומס ירד ב-1.0 נקודת אחוז ל-79.4%.
תעבורת חברות התעופה של אמריקה הלטינית עלתה ב-17.9% בהשוואה לחודש המקביל ב-2023. הקיבולת בינואר טיפסה ב-13.2%, והעלתה את מקדם העומס ב-3.4 נקודות אחוז ל-86%, הגבוה ביותר מבין האזורים.
חברות התעופה האפריקאיות ראו עלייה של 18.5% בתנועה בינואר 2024 לעומת שנה לפני. הקיבולת בינואר עלתה ב-19.2%, מה שגרם לירידה במקדם העומס של 0.4 נקודות אחוז ל-73.3%, הנמוך ביותר מבין האזורים.
שווקי נוסעים מקומיים
צמיחת הביקוש המקומי ממשיכה להיות מובלת בסין, שראתה ביקוש חזק לנסיעות לקראת השנה החדשה. זה עשוי להגביר את התנועה גם בפברואר. חברות התעופה הסיניות הגיבו בהגדלת הקיבולת, במיוחד על ידי פריסת מטוסים רחבי גוף.