מדוברת רשות התחרות נמסר:
"ביום 04.08.2024 הודיעו International Consolidated Airlines Group, S.A. (IAG) ו- Air Europa Holding, S.L. (אייר אירופה) על משיכת הודעות המיזוג שהגישו לרשות התחרות. זאת, לאחר שהממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים חששות שעלולים לעלות מן המיזוג, הנוגעים לחפיפה האופקית של הצדדים בטיסות נוסעים בקו תל אביב-מדריד.
IAG היא חברת אחזקות רב-לאומית ציבורית, המאגדת בתוכה בין השאר את חברת התעופה הספרדית Iberia, המפעילה את קו טיסת הנוסעים הישיר תל אביב-מדריד. אייר אירופה היא חברת תעופה ספרדית פרטית שבסיס הפעולה המרכזי שלה הוא בשדה התעופה מדריד והיא מפעילה את קו טיסת הנוסעים הישיר תל אביב-מדריד. במסגרת המיזוג, IAG ביקשה לרכוש את מלוא הזכויות באייר אירופה.
בדיקת הרשות העלתה כי קיימות רק 3 שחקניות משמעותיות המפעילות טיסות ישירות בקו תל אביב-מדריד:
הצדדים למיזוג ואל-על. כתוצאה מכך, המיזוג היה צפוי להביא לשוק של 2 שחקנים בלבד, עם חסמי כניסה משמעותיים, כאשר נתח השוק המצרפי של הצדדים למיזוג היה צפוי לעלות על 50%.
לאור זאת, המיזוג העלה חשש ליצירת כוח שוק בידי החברה הממוזגת כלפי לקוחות בקו תל אביב-מדריד – כוח שהיה עלול לאפשר לה להרע את התנאים לנוסעים, למשל בעליית מחירים, בירידה ברמת השירות או בירידה בתדירות הטיסות. לפיכך, הממונה הודיעה לצדדים כי בכוונתה להתנגד למיזוג, בכפוף לשימוע.
במקביל לבדיקת רשות התחרות, המיזוג נבחן לעומק בידי הנציבות האירופאית, שהעלתה בפני הצדדים חששות בנוגע לקו זה וקווים נוספים (שאינם נוגעים לישראל).
לאורך הבדיקה, התקיים שיח שוטף בין רשות התחרות לבין הנציבות האירופאית בנוגע לבדיקה ולחששות. לבסוף, הצדדים החליטו שלא להאריך את הסכם הרכישה, ויתרו על בקשת השימוע ומשכו את הודעות המיזוג".