Site icon IAS

Airbnb איירליינס

לא ירחק היום בו נקבל מייל שבו כתוב:"תודה שהזמנת טיסה ב- Airbnb, ההזמנה אושרה".

ענקית השכרת הדירות לא נחה לרגע ובין מלחמה למלחמה על לגיטימיות קיומה פותחת את הקוקפיט (תא הטייס) לשילוב מכירת טיסות. אתר האינטרנט SKIFT מציין שהמילה "טיסות" הופיעה במצגת על האפליקציה החדשה שלה, שנחשפה בחודש שעבר בארה"ב. שווויה של Airbnb מוערך היום ב-30 מיליארד דולר.

 Bloomberg דיווח השבוע, שבנוסף לשירותי תיירות אליו נכנס אתר Airbnb, יש בכוונתו גם להיכנס לשוק הטיסות באמצעות רכישה של מוצר קיים או מוצר משלו בשיתוף פעולה עם חברות ה-GDS, לדוגמא אמדאוס .

קיימות דעות מנוגדות בקרב המומחים בנושא קנייה של אתר קיים , שיתוף פעולה, או לחילופין בנייה של מוצר חדש. יש גם הסבורים שמבחינת Airbnb עדיף שלא תיכנס לעולם הטיסות הדורש אנרגיות אין סופיות שעלולות להזיק לה בעתיד.

מצד אחד זה יגדיל את פעילות החברה ויאפשר לה לספק חבילה הכוללת דירה, שירותי תיירות וטיסה, אבל בניית מוצר חדש עלול לפגוע בערכה כאשר יש בכוונתה לצאת לבורסה בפעם הראשונה, בשנה וחצי הקרובות.

 אלו המצדדים בקניית חברה קיימת, טוענים שזה יאפשר לה לפעול בתחום מבלי לקחת סיכונים גדולים מידיי.

נראה שלחברה כמו Airbnb שלה DNA המבוסס על יצירתיות ופריצת דרך, מתאים יותר "מוצר בית" שינסה להציע משהו חדשני יותר מהאתרים הקיימים בשוק.

 

Exit mobile version