Site icon IAS

27,500 נוסעים עברו ברמון מערב חג הפסח עד אמש

נמל התעופה רמון החדש פועל בחג הפסח כאילו הוא פעיל כבר כמה שנים ולא רק בפעילות מלאה שהחלה מעשית רק בתחילת אפריל. מערב חג הפסח ועד אמש (ב') בחצות, עברו בנמל בטיסות פנים-ארציות כ-25 אלף נוסעים ועוד כ-2,500 נוסעים בטיסות בינלאומיות. תנועה זו צפויה עוד לגדול בחול המועד ובחג השני של פסח. כך נמסר היום מרשות שדות התעופה (רש"ת).

בתחילת החודש עברו כל הטיסות האזרחיות – הפנים-ארציות והבינלאומיות המיועדות לדרום הארץ – לנמל התעופה החדש רמון שבתמנע. את השדה חנכו בתחילת אפריל שתי טיסות של חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר. כשבועיים לפני כן הועתקה כל הפעילות התעופתית האזרחית הפנים-ארצית מנמל התעופה הישן באילת לנמל רמון.

תם עידן: צוות מטוס לופטהנזה שנחת בנמל התעופה עובדה, עם מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל, עופר קיש (למטה מימין). צילום יח"צ

בכך הסתיים תפקידו של נמל עובדה הצבאי (בח"א 10) ששימש גם כנמל תעופה אזרחי משנת 1982 כשבמקום הוקם מסוף אזרחי 1982. בשנת 1988 הוחלט, כי טיסות בינלאומיות המביאות תיירים לאילת, ינחתו בעובדה במקום באילת. הדבר איפשר את הפעלתם של מטוסי נוסעים גדולים, שלא היו מסוגלים לנחות ולהמריא בנמל התעופה הישן של אילת שנסגר עתה. נמל עובדה היה השני בגודלו לאחר נתב"ג מבחינת תנועת הנוסעים – בתחילה של טיסות שכר בינלאומיות ובהמשך טיסות לואו-קוסט.

עד סוף אפריל ינחתו וימריאו בנמל התעופה רמון 62 מטוסים של חברות התעופה בינלאומיות, בהן ASL, פינאייר, נאוס, סמרטווינגס, תומסון פליי, טרנסאוויה ואוראל אייר. חברות אלה, כמו שאר חברות התעופה שינחתו ברמון, יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את השימוש בו. כמו כן הן מתוגמלות ב-60 יורו לנוסע כסבסוד מטעמו של משרד התיירות.

נמל התעופה החדש עומד בסטנדרטים ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. הנמל החדש, המשתרע על שטח של 14 אלף דונם, כולל טרמינל נוסעים מרווח, מערכת מיון ביטחונית אוטומטית ומערכת HBS ומכשור מתקדם במגדל הפיקוח. עלות הקמת הנמל הסתכמה ב-1.8 מיליארד שקלים ומומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה.

Exit mobile version