Site icon IAS

2015 – השנה הטובה ביותר לתעופה האזרחית

שנת 2015 מסתיימת עם 15.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות,  גידול של כ10% בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג. בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות עברו בנתב"ג מעל 16 מיליון נוסעים השנה. גם מעבר הגבול באלנבי  שבניהול רש"ת  רשם   תנועת מעבר של 2 מיליון נוסעים השנה.

נמל התעופה בן גוריון  מוביל את שיעורי הגידול בשדות התעופה שבקבוצתו (GROUP 2 ) לצד שדות התעופה של איסטנבול ( (SAW  עם גידול של 24% ,אנקרה עם גידול של 19.5% , שדה התעופה באתונה עם 18.3% והנמל  בדאבלין עם 15.6%  כך  על פי ה – ACI -AIRPORTS COUNCIL INTERNATIONAL  .

תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג חוותה גידול דרמטי בסדרי גודל  מהגבוהים   באירופה,  והוא  מדורג בין  חמשת  שדות  התעופה הצומחים ביותר באירופה . בן גוריון     גם ייחודי ומוביל במגוון יעדים ומספר חברות תעופה הפועלות בו ביחס לגודל.   120 חברות תעופה פועלות בנתב"ג מלמעלה מ 60 מדינות  ו 200 יעדים.

נתב"ג זוכה להכרה  רחבה כאחד משדות התעופה בהם חווית הנוסעים מדורגת באופן קבוע כחוויה טובה עד טובה מאוד בתחום השירות לנוסע, והוא  זוכה בסקר ACI-ASQ ,  ברציפות כאחד השדות  הטובים  ביותר במזה"ת. נמל התעופה בן גוריון מטפל  ביותר ממיליון נוסעים בחודש ובחודשי הקיץ עברו בנתב"ג  מעל 3.2 מיליון נוסעים  , באוגוסט  בלבד עברו בנתב"ג למעלה מ- 2.5 מיליון נוסעים.

ב-2015   עבר נתב"ג מהפכה של ממש, בכל היבט של נוסעים המשרתים את עצמם , מה שסייע רבות להמשיך ולתחזק רמת שירות גבוהה לנוסעים בתורי בדוק בזמנים קצרים. מסקרים פנימיים של רש"ת  עלה  בעבר  כי  36% מהנוסעים בנתב"ג עושים צ'ק אין בבית (WEB C I) ו 9% מהנוסעים משתמשים בקיוסקים הפזורים בנמל , יותר ויותר נוסעים המגיעים עם כבודת יד בלבד לנתב"ג מגיעים ישר לתור ב"שחקים" עוברים בטחון במסלול מהיר ועוברים ישר ל"דיוטי פרי". המשמעות היא כי קרוב ל 50% מהנוסעים מגיעים לבדיקות הביטחון של כבודת היד ישר לריבוע אחרי שעשו צ'ק אין והדפיסו בורדינג כארד בבית .  אצל נוסעי טיסות מופחתות מדובר ב90% מהנוסעים שעשו  "צ'ק אין " והדפיסו כרטיס עלייה למטוס בבית בכדי לא להוסיף עלויות תשלום  צ'ק אין  לחברת ה"לואוקוסט" .  לנוסעים ניתן  בנוחות המירבית של הבית ניתן להירשם לטיסה (לעשות צ'ק אין)    ולחסוך זמן  יקר בתהליכים המבוצעים  באמצעות טכנולוגיות. 

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי :  הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמנו לפני שנתיים  מהווה בשורה של ממש  עבור הצרכן הישראלי שיכול לבחור  בין מגוון רחב של  יעדים ויותר טיסות וחברות תעופה במחירים שווים לכל כיס. זו כוחה של התחרות, כולם מרוויחים . גם האזרחים  וגם חברות התעופה הגדלות והמתרחבות.  המחויבות   שלנו לצרכנים  ולנוסעים   להפעיל תעופה  אזרחית בביטחון ובטיחות ,ברמת שירות גבוהה  תוך הרחבת  מגוון אפשרויות  הבחירה לתיירים  ולצרכנים ". 

 

Exit mobile version