בנמל התעופה בן גוריון עברו בחודש נובמבר 1.7 מיליון נוסעים, המהווים עליה של כ-12% לעומת אותו החודש אשתקד. מתחילת השנה עברו בנתב"ג כ-22.2 מיליון נוסעים.
בנמל התעופה רמון שליד אילת, לאחר תשעת חודשי פעילות בלבד, עברו מעל מיליון נוסעים. בנמלי התעופה באילת עברו עד סוף נובמבר מעל מיליון נוסעים בטיסות פנים-ארציות ובינלאומיות. כך לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת).
חברות התעופה המובילות את מספר הנוסעים המצטבר הגדול ביותר מתחילת השנה בנתב"ג הן: חברת "אל על", חברת "וויז אייר", "טורקיש" (טיסות קונקשיין), ו"איזיג'ט". אחריהן חברת ארקיע שהגדילה את נפח הפעילות בנתב"ג מתחילת השנה ב-12% וחברת ישראייר שהגדילה את נפח פעילות הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג ב 15.6%. במקביל לגידול הפעילות הבינלאומית של חברות "ארקיע" ו"ישראייר" מנתב"ג, קטנה פעילות החברות בטיסות פנים-ארציות: חברת "ארקיע" הקטינה את פעילותה בטיסות פנים לאילת ב- 11.6% וישראייר ב 22.9%.
היעדים שכבשו את שיאי הנוסעים במהלך נובמבר בנתב"ג הם: טורקיה כמדינת מעבר, ארה"ב, איטליה, גרמניה, וצרפת. היעדים הבינלאומיים שכבשו את שיאי טבלת הנוסעים בטיסות לואו-קוסט ב"רמון" הם: פולין, רוסיה, גרמניה, הונגריה, ליטווניה ואוסטריה. וויזאייר היא שיאנית טבלת הנוסעים בטיסות בינלאומיות מ"רמון" עם מספר הנוסעים הרב ביותר בחודש נובמבר, אחריה רייאנאייר ואורל אייר.
כ-140 חברות תעופה פועלות מנתב"ג
לפי רש"ת, מהפכת ה"שמיים הפתוחים" שנכנסה לחיינו בתחילת העשור (ב-2013) שינתה את ענף התעופה בישראל מקצה לקצה ומעמידה את התעופה בישראל כאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים. בנתב"ג לבדו פועלות כיום כ-140 חברות תעופה הטסות ל-200 יעדים ברחבי העולם וברמון פועלות 10 חברות תעופה ל-45 יעדים באירופה. רמון מאפשר את גידול מספר התיירים המגיעים לישראל והיצע של טיסות זולות במיוחד, כשהוא מייצר כיום חלופה לטיסות בינלאומיות לנוסעים הבוחרים לטוס בעלויות הנמוכות בלמעלה מ-40% ויותר ממחירי הטיסות בבן גוריון.
מגמת הגידול בטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 לטיסות לואו-קוסט בנתב"ג תימשך גם היא, כאשר טרמינל 1 הינו אטרקטיבי במיוחד הן לחברות התעופה המשלמות אגרות מופחתות ולנוסעים הנהנים מאגרות מופחתות וזולות במיוחד. מעל 2.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות יעברו בשנת 2019 בטרמינל 1 בנתב"ג המהווים כ 18% מסך הנוסעים בטיסות בינלאומיות.
מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפוייה להימשך ורשות שדות התעופה התאימה את כלל תכניות ההשקעה והפיתוח לעליה בתנועה מנתב"ג. נתב"ג היה ויישאר השער הראשי למדינת ישראל. עד שנת 2025 יוכל נתב"ג לגדול בכ-1 מיליון נוסעים נוספים בשנה, כאשר התשתיות לזמן הביניים תתן מענה לגידול בתנועת הנוסעים.
על פי התוכנית, רש"ת תבצע השקעה והתאמות מתקציבה הפנימי של הרשות בסך 5.9 מיליארד שקל בתשתיות נתב"ג לטווח הקצר והארוך. ההתאמה בתשתיות תיעשה לטווח המיידי לתקופת הביניים ועד להשלמת פרויקטים אשר יתנו מענה להשלמת התשתיות בנתב"ג בהתאם לגידול בתנועת הנוסעים.