Site icon IAS

תעודת הוקרה לשתי דיילות אל על שהצילו חיים

ביום רביעי השבוע התקיים אירוע גאלה המסכם את ארבעת ימי כנס אגודות ידידי מד"א מהעולם (אימד"ק) המסורתי של מד"א. במסגרת הכנס, הוענקו תעודות הוקרה מיוחדות לשתי דיילות אל על ניצן רבינוביץ ומור לוי על נחישות, אומץ והבנה עמוקה של קורס בהדרכת מד"א שעברו במסגרת הכשרתן לתפקיד. 

במסגרת הכשרת דיילי אל על לתפקיד, עוברים החניכים קורס מקצועי על ידי מדרכי מגן דוד אדום שנותן להם כלים מצילי חיים. המקרה המתואר ממחיש עד כמה חשובה הדרכה זו.

הצלת החיים של הקשיש

התעודות ניתנו להן על שהצילו בתחילת החודש את חייו של קשיש סיני שאיבד את הכרתו, סמוך לנמל התעופה בבייג'ינג רגע לפני שהמריאו לישראל, החלו השתיים לבצע בקשיש פעולות החייאה, כולל שימוש במכשיר החייאה (דפיברילטור), עד שהוא חזר לנשום בכוחות עצמו ופונה לבית חולים מקומי.

הדיילות, ניצן רבינוביץ, בת 25 ומור לוי, בת 22 עלו לטיסה לישראל דקות ספורות אחרי שהצילו את חייו של הקשיש הסיני בנמל התעופה בבייג'ינג. כשהיו השתיים בדרך למטוס, גילתה ניצן שהיא איבדה את הטלפון הנייד שלה, ואף שהנוסעים כבר החלו להתקדם למטוס, היא החליטה לחזור לפתח תחנת הרכבת ולנסות לאתר אותו. מתברר שההחלטה שלה הצילה את חייו של קשיש סיני כבן 80, שהתמוטט בפתח הרכבת בנמל התעופה בזמן שהגיעו היא וחברתה.

שלומי ארז, חובש רפואת חירום במד"א שהדריך את שתי הדיילות, אמר: "זו גאווה גדולה מבחינתי. כל הכבוד לדיילות ניצן ומור שיישמו על הצד הטוב ביותר את שלמדו במהלך הקורס".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו עדים למקרה שמוכיח פעם נוספת עד כמה חשוב לרכוש כלים מצילי חיים. אני קורא לציבור הרחב להירשם לקורסי עזרה ראשונה של מד"א ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".

פרויקט נאמני חיים

לפרויקט נאמני החיים החדש של מד"א נקראים להצטרף אזרחים בעלי הכשרה רפואית של לפחות 20 שעות (רופאים, אחים, פאראמדיקים, חובשים, חובשים צבאיים, מגישי עזרה ראשונה וכו'),  במטרה להעניק סיוע רפואי ראשוני לאירועים בקרבתם – להרשמה לפרוייקט 'נאמן חיים' של מד"א יש לחייג ל 6210* (בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 23:00 ובימי שישי בין השעות 07:00-14:00) או באתר מד"א בכתובת  

 

 

Exit mobile version