Site icon IAS

תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, האומנם?

מפרץ חיפה בו ממוקם נמל התעופה. צילום Depositphotos

ביום ד' אתר IAS פרסם ידיעה שנשלחה על ידי דוברות משרד התחבורה בה נכתב כי הממשלה אישרה את תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שיאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות בישראל.

בתגובה לפרסום של דוברות משרד התחבורה, ראש איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן שטיינברג, אמרה: "הממשלה אישרה את התוכנית להרחבת שדה התעופה ולהפיכתו לבינלאומי, אך בפועל התוכנית לא תאפשר טיסות בינלאומיות (!) והיא אינה אלא כסות להעברתה לחיפה של רובה המוחלט של פעילות הטיסה הכללית בישראל – מטוסי ריסוס, בתי ספר לטיסה ועוד. בניגוד לתוכנית קודמת שלא אושרה (תת"ל 80), תת"ל 80/א שאושרה לא כוללת את הארכת המסלול, כאשר אין חברת תעופה ישראלית שמחזיקה מטוסי טורבו פרופלור שיכולים לנחות בשדה ואין כמעט חברות תעופה באגן הים התיכון שמחזיקות מטוסים שיכולים לנחות בו. קו הטיסות לקפריסין לא הצליח להחזיק מעמד ובהיעדר היתכנות בפועל לקיים טיסות בינלאומיות, התוצאה של אישור תת"ל 80/א תהיה העברתה למפרץ חיפה של פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה ומשדה דב".

Exit mobile version