מתחקיר ראשוני אודות מהלך ההתרסקות מחוץ לשדה התעופה זיהה מנהל מגדל הפיקוח את המטוס שהגיע לנחיתה מצפון למסלול 21 בהליך סטנדרטי לחלוטין .לפתע פנה המטוס פנייה חריפה ימינה ונעלם .
מאופי הפנייה וחריפותה, היה ברור לפקח הטיסה במגדל הפיקוח אילת כי המטוס לא יוכל לבצע נחיתה בשלום על המסלול וזה הפעיל במיידי את פעמון החירום תוך הזנקה ברשת הקשר את כוחות הכיבוי וההצלה של נמל התעופה אל מחוץ לשדה .
באותו עת הגיע מטוס ATR72 של ישראיר לנחיתה. ועקב יציאת כוחות הכיבוי
מהשדה נשלח המטוס ע"י הפקח להמתנה באוויר. כמו כן מטוס ATR72 של ארקיע שהיה בתחום בקרה דרום נתבקש אף הוא להמתין באוויר.
כוחות החירום של נמל התעופה אשר הגיעו למקום האירוע תוך 2 דקות בנסיעה נגד כיוון התנועה, מצאו את המטוס הפוך לצד הכביש והחלו בחילוץ מיידי של הנפגעים.
אלו זיהו דליפת דלק והחלו מיידית בפיזור קצף. דלתות ה מטוס הנעולות נפרצו כדי לחלץ את הנוסעים. אמבולנסים של מד"א הגיעו במהירות והחלו לטפל בנפגעים. לאחריהם הגיע כיבו אש עירוני.
לאחר סיום האירוע נערך תחקיר ראשוני בשדה התעופה באילת בראשות מנהל השדה .
בסיכום התחקיר הראשוני שנערך לצוותים הביע שלמה אורן סמנכ"ל מסופים ושתפ"א ברשות שדות התעופה את הערכתו לאופן תפקודם של הצוותים בעת האירוע וציין כי פעילותם המקצועית היא זו שהביאה להצלת חיי אדם. אורן ציין את הליך קבלת ההחלטות של הצוותים שטפלו באירוע תוך תאום הזנקת גורמי הצלה וכיבויי מקומיים של אילת ".