Site icon IAS

תביעה ייצוגית נגד אל על: גובה "היטל ביטחון" מופרז

חברת אל על דיווחה היום לבורסה כי ב-28 בפברואר 2018, נתקבלה במשרדיה בקשה לאישור תובענה כייצוגית אשר הוגשה כנגד אל על בבית המשפט המחוזי מרכז.

עיקר הטענות בבקשה הינן כי אל על גובה תשלום "היטל ביטחון" (כפי שהוגדר בבקשה), שלא כדין. לטענת המבקש, לאור עליית שיעור ההשתתפות של מדינת ישראל בהוצאות הביטחון של אל על עד לכדי 97.5%, הרי שפקעה זכותה לגבות "היטל ביטחון" בשיעור של 8 דולר למקטע טיסה עד לשנת 2015 והחל ממועד זה ואילך – 4 דולר למקטע טיסה. לחילופין, היה עליה להפחית את שיעור "היטל הביטחון", בהתאם לשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון כאמור.

בבקשה הוגדרה הקבוצה ככלל הלקוחות והצרכנים אשר שילמו לאל על תוספת או היטל ביטחון (או כל שם אחר) בסך של 4 דולר או 8 דולר למקטע טיסה, במהלך שבע השנים שקדמו להגשת הבקשה ועד להכרעה בתובענה או עד שתחדל אל על מגביית התוספת, המוקדם מבין שני אלה.

על פי הבקשה, סכום התביעה האישית עומד על סך של 145 שקל (40 דולר ארה"ב), כאשר אמדן הגבייה העודפת – שהינו סכום התביעה לכלל הקבוצה – עומד, לטענת המבקש, על סך של 560 מיליון שקל (155.5 מיליון דולר ארה"ב). בנוסף, נתבקש בית המשפט ליתן צו עשה המורה לאל על לחדול מגביית תוספת או היטל ביטחון כאמור.

מאל על נמסר בתגובה כי "כתב התביעה התקבל באל על, החברה לומדת את פרטיו ותגיב בערכאות המקובלות".

Exit mobile version